Eindelijk een behandeling die werkt!! (Energetisch)

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Net als Karen ben ik ook niet van plan om precies hetzelfde te gaan slikken, maar ik vroeg me af of ze dezelfde supplementen kreeg vooreschreven die zo'n beetje standaard aan ME/CVers worden gegeven of dat het heel andere zijn.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

@ Shavonne, dank voor de herkenning.
Niets doen is natuurlijk ook geen optie voor mij, ook ik zoek nog steeds mijn wegen in het moeizame circuit en heb daarin de mazzel dat ik meer en meer aantoonbare afwijkingen ken: daar kan men niet mer omheen(doel dan op MRI en fysieke afwijkingen vergroeiingen die verdacht lijken op HMS/ MS).
Wel poog ik bewust keuzes te maken, in de artsen die ik visiteer afwijs of accepteer.
Voel mij daarin mijn eigen arts; maar ik weiger geld neer te tellen omdat ik voldoende vaste lasten heb en het geld wat rest heilzaam gebruik en wil gebruiken voor leven, zoals sauna uitgaan etc als het lijf het toestaat.
Dit als reactie op jouw antwoord.
Arjen
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Ik heb even wat gegoogled over PROGNOS en sja... ik ben niet zo heel erg van dit soort alternatieve geneeskunde met chakra's en meridianen etc.. Op alle sites staat dezelfde info en ME/CVS wordt volgens hen mede veroorzaakt door onverwerkte emoties in een drukke tijd... Dan haak ik al af:P.

Ook staat er ergens dat deze methode bewezen is doordat een universiteit heeft vastgesteld dat het apparaat problemen met meridianen kan aantonen. Voor zover ik weet is niet eens aan te tonen of er wel meridianen zijn.

Maar het is fijn dat het je helpt, BlackCat.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Hai allemaal,

Fijn voor je black cat dat het je helpt!

Zelf ga ik er maar altijd van uit, om gedeeltelijk aan te haken bij Arjen, dat ik het ben die moet weten hoe dit in elkaar steekt.
Het is een multi-systeem ziekte.
Dus aanvankelijk heb ik ook alle alternatieve circuits gedaan en sommigen met redelijk resultaat, al kreeg ik uiteindelijk altijd de terugval verder voor mijn kiezen. Dat ligt mogelijk meer aan de ernst van hoe ziek ik was dan aan de mensen die me helpen wilden.
Nietemin is het beste wat ik heb kunnen doen, me uiteindelijk volkomen inlezen (let wel dit is niet zo'n makkelijke weg geweest want ik kon bv aanvankelijk niet lezen of spreken) in mijn eigen aandoening.
Proberen te begrijpen, wat er aan de hand is.
En dat het niet 1 dingetje is.
Bijvoorbeeld een multi is bijna een must voor ons, maar gaat ons niet verbeteren, hooguit een beetje op de been houden.

Dus je eigen kennis zul je moeten aanboren om te begrijpen wat mis is/mis kan zijn om eventueel dat te laten testen of bepaalde behandelingen aan te gaan.
Gezond verstand en afgaan op je gevoel moeten in evenwicht zijn volgens mij. Aangezien bij de meeste artsen het verstand van deze aandoening achtergebleven is, heb ikzelf die kennis maar opgeschroeft.

trusten
zonaanbidster
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Feit blijft dat wat voor de 1 werkt voor de ander niet hoeft te werken.
En wat betreft de supplementen,ook dat is heel persoonlijk welke bij jou het beste werkt.
En dat verandert meestal weer,omdat je lichaam ook verandert.

Bolino,ik meen het,ik heb er echt respect voor hoe je met je ziekte omgaat en hoe positief je toch altijd bent!
Denk dat dat er zeker ook aan meedraagt dat je zover bent gekomen!

ach en dat dit uiteraard ook geen wondertherapie is blijkt wel weer,ben vrijdag geweest en ben nu ziek,bronchitis.. :wink:

xx
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Al met al duurt het jaren om inzicht te krijgen in deze ziekte. Bedoel persoonlijk inzicht, tenslotte is het bij ieder van ons anders. Tenminste ik ben al zo'n 14 jaar bezig me hier door heen te worstelen, dingen te proberen, bergopwaarts en weer bergafwaarts. Inzicht in jezelf, laat staan in je zieke zelf, heb je niet even in een paar maanden. En niemand regulier of alternatief lapt ons binnen een mum van tijd er boven op. En ook niemand krijgt sneller/beter inzicht in deze persoonsgebonden ziekte, als ons zelf.
Of hoe zien jullie dit?
@Blackcat: beterschap!
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Hoi Blackcat,

ik ben blij dat deze behandeling zo goed werkt bij je! Zelf ben ik onder behandeling bij een orthomoleculair arts (hij is gewoon arts, orthomoleculair arts, homeopaat en acupuncturist) die, als ik het zo lees, ongeveer hetzelfde doet als jouw behandelend arts. Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met een energietekort van 70%. Heb veel voedingssupplementen gekregen die ik nog steeds gebruik. Gisteren ben ik weer bij mn arts langs geweest (ik ga om de 3 maanden) en had nu nog maar een energietekort van 25% :) Een hele verbetering dus! Ik merk het zelf ook wel. Ben in december op wintersport geweest en heb voor het eerst in jaren weer kunnen skiën, om de dag zelfs! En ik heb een krantenwijkje, iedere dag een uur fietsen, en ik houd het prima vol. Geweldig.

Ik moet erbij zeggen dat ik ook al een jaar aan APS-therapie doe, dus ik weet niet precies wat het nu is dat me geholpen heeft. Maar ik denk dat de voedingssupplementen hier zeker een steentje aan hebben bijgedragen.

Groetjes, Jacqueline
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Jacqueline: Wat fijn dat het je beter gaat!! Houden zo!
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

wat heerlijk voor je jacqueline!!!

xx
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Shavonne schreef:Al met al duurt het jaren om inzicht te krijgen in deze ziekte. Bedoel persoonlijk inzicht, tenslotte is het bij ieder van ons anders. Tenminste ik ben al zo'n 14 jaar bezig me hier door heen te worstelen, dingen te proberen, bergopwaarts en weer bergafwaarts. Inzicht in jezelf, laat staan in je zieke zelf, heb je niet even in een paar maanden. En niemand regulier of alternatief lapt ons binnen een mum van tijd er boven op. En ook niemand krijgt sneller/beter inzicht in deze persoonsgebonden ziekte, als ons zelf.
Of hoe zien jullie dit?
Hoi Shavonne,
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Jij bent degene die je lichaam het beste kent en het is per persoon met CVS verschillend waar de tekorten liggen, waar de overschotten, de blokkades, de problemen liggen. En ook waar wel en waar niet goed op wordt gereageerd. Op welke therapie, op welke hoev. medicatie etc. etc. Het is een zeer tijdrovend en geduldig proces.
Wel denk ik dat een regulier of alternatief genezer veel hulp kan bieden en dingen kan aanraken, waar je zelf niet bij kunt. Medicatie die je zelf niet kan bestellen, behandelingen die je zelf niet kunt uitvoeren, kennis die je zelf niet bezt.
Kortom.. ik ben het met je eens ;).
Liefs, Karen
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Daarin heb je idd gelijk Karen. Maar ik bedoelde hun lappen ons niet even in een paar maanden op, dit proces duurt gewoon lang, met of zonder hulp.
Ikzelf maak ook gebruik van het alternatieve circuit, je moet toch iets? Ik voel me zelfs nu even rot, daar ik nu niets extra's doe, al mijn middeltjes zijn op en ben niet meer bij natuurarts geweest. Wel heb ik nu iets meer "rust" en dat helpt ook.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Daar heb je helemaal gelijk in. Soms kost iets meer energie dan het oplevert. En als je geen verslechtering voelt, is het zonde van je geld. Want vaak is het behoorlijk duur allemaal.
Wel kunnen middeltjes nog een tijdje nawerken, dus kijk eens over een maandje of 2 hoe je je voelt. Succes en blijf vooral je gevoel volgen.
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

Ik ben blij dat het bij jou wel werkt!

Ik heb ook zoiets gedaan.Bij mij waren het energiepunten op m'n vingers en tenen.
idd ook de pillen, poeders en druppels gekregen waar mijn lichaam op reageerde. Ook steeds verschil (verbeterend) in de grafiek.
Helaas totaal geen verschil in mijn vermoeidheid :cry:


Hou ons op de hoogte! :wink:
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@superwoman: dat is zo, die vermoeidheid die blijft bij mij ook. Ik heb het idee dat ik zelf wel sterker wordt, maar dat vermoeidheid die zit er toch gewoon.
Gebruikersavatar
Skyfox85
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jan 2008, 00:09

Bericht door Skyfox85 »

Het stelt mij teleur hoe sommigen hier alle alternatieve/homeopatische geneezwijzen/artsen over 1 kam scheren.
In het reguliere circuit ben je vaak ook meer tevreden over de ene dokter dan de ander.
Ik zou niet snappen waarom dat in de alternatieve/homeopatische richting anders is.

Zonder homeopathie zou ik nog steeds zwaar depressief zijn.
De psychiater wilde vaak dat ik ging afbouwen omdat ik al erg lang aan de antidepressiva zat.
Iedere keer resulteerde dit weer in een terugval waardoor de situatie alleen maar erger werd.
Op een gegeven moment kwam ik via een kennis in contact met een homeopatisch arts.
Deze zei dat ie er vertrouwen in had dat ik helemaal zonder de anti depresiva zou kunnen.
Ik dacht zelf : yeah whatever! omdat ik al vaker in mijn verleden alternatieve dingen had geprobeerd.
Van de homeopatisch arts moest ik aan de druppels.
Het waren/zijn veel verschillende o.a. voor rust m'n gal etc etc.
Maar mijn gal was de hoofdzakelijke boosdoener verklaarde hij omdat die mijn bloed met galzuur vervuilde, waardoor het je hele lichaam beinvloed.
Ik had toen vaak ook last van een brandend gevoel in mijn maag.
Na 2 maanden was ik opeens stomverbaasd toen ik merkte dat dat brandende gevoel weg was.
Dus ik stond iets minder wantrouwend tegenover de arts.
Ik merkte verder weinig verschil, mijn omgeving merkte het eerder.
Ik kreeg allemaal positieve reactie's dat ik er zo goed uitzag, ze vonden mijn uitstraling zo verbeterd.
Ik lachte weer en ik kon weer normaal gesprekken volgen zonder af te dwalen.
Dus er kwam langzaam aan al meer vertrouwen.
Op een gegeven moment wilde ik met de anti depressiva afbouwen want de arts had gezegd dat ik waarschijnlijk over ongeveer 6 maanden kon beginnen met afbouwen.
Maar hij vond het nog net wat te vroeg, hij wilde even wat meer zekerheid over mijn situatie en of het goed stand hield omdat ik van erg ver weg was gekomen.
Ik was teleurgesteld ik dacht dat ik zo nooit van die anti depressiva afkwam en dat er de volgende maand wel weer een uitstel zou zijn.
Maar er volgde weer een bezoek en ik mocht af gaan bouwen.
Ik merkte dat ik echt heel langzaam af moest bouwen omdat ik erg gevoelig was voor de ontwenningsverschijnselen van de anti depressiva. Uiteindelijk zit ik hier nu te typen terwijl ik al meerdere maanden van de anti depressiva af ben, en niet te vergeten met succes!
Lichamelijk voelde ik mij ook veel beter, ik had weer zin in dingen.
Ik dacht stiekem weer aan de toekomst, ik ging weer sporten en ging er met vrienden op uit.
Ik merkte dat mijn lichaam sterk verbeterd was (brak mijn been nog wel met motorcrossen, foutje bedankt... maar herstelde daar weer prima van). Vorig jaar augustus was de arts naar het buitenland maar we konden altijd wel bestellen via zijn assistent.
Dat kon telefonisch, maar we konden zijn assistente niet bereiken. Waardoor ik zonder die druppels kwam te zitten.
Uiteindelijk kreeg ik in september 2 weken de griep, waarna de ME klachten weer terug waren en zijn.
Overigens ben ik gelukkig niet meer teruggevallen in een depressie en heb ik ook niet meer last van een brandend gevoel in mijn maag.
Toen ik wel aan de druppels zat was ik nooit meer ziek, soms een dag. Tegelijk waneer "normale" mensen ziek waren.
Hiervoor hoefde er maar een griepje te heersen en ik had het gelijk voor weken.
Gelukkig ben ik nu weer aan de druppels, zijn assistente kampte met haar gezondheid maar had het niet aan de arts door gegeven dus zonder dat hij het wist zaten al z'n patienten zonder druppels.
Nu regelt hij alles zelf.
Ik merk nu dat ik langzaam weer iets meer kan maar toen het goed ging was de moeheid er inderdaad vaak ook nog, wat ik ook in jullie reacties zag, alleen niet zo hevig als nu.
En soms dan was ik ineens van de ene op andere seconde extreem moe en kon ik alleen nog maar liggen en voelde het bijna als benauwdheid aan maar bij de longarts was alles prima.
Ik kreeg dan ook steken in mijn hart als ik ineens zo extreem moe was.
maar bij de cardioloog was ook alles prima.
Dit duurde overigens een uur of 3 maar daarna herstelde ik wel weer snel. En ik had dat maar 1 x in de 2 weken en soms nog minder.
Nu is het andersom.
Mijn Homeopatisch arts verklaart dat ik ME heb gekregen als nasleep door een slechtwerkende gal.
Na lang nagedacht te hebben ben ik kort voor de periode dat mijn klachten begonnen toen ik 7 jaar was 2 maanden heel erg ziek geweest waarbij ik veel maagzuur moest overgeven wat ik daarvoor en daarna letterlijk nooit meer gedaan heb en waarbij ik hoge koorts had.
Verder kan ik me niet meer echt herinderen of ik er ook een kuur voor heb gekregen alleen dat ik daarna altijd veel ziek ben geweest.
Mischien dat dat er mee te maken heeft.

Maar ik ben erg blij dat dit sommige van mijn klachten verhelpt of verminderd.
Voor mij is dat het bewijs dat het helpt.
Het was trouwens erg mooi om te zien hoe verbaasd mijn psychiater was dat ik ook daadwerkelijk afgebouwd had, en ze had mij daarvoor sinds ik aan die druppels was zo zien opknappen dus dat viel ook erg op.
Dit was voor mij de enigste keer dat iemand in het reguliere circuit zoiets niet als kwakzalverij bestempelde.

Rik
Plaats reactie