Eindelijk een behandeling die werkt!! (Energetisch)

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Eindelijk een behandeling die werkt!! (Energetisch)

Bericht door blackcat »

Na vele behandelingen met bijbehorende teleurstellingen heb ik nu een behandeling gevonden die werkt!
En dat is zooooooo fijn!!

Het is wel een alternatieve behandeling,het heet officieel: oorzaakgerichte therapie.

Mijn behandelaar gebruikt een speciaal ontwikkelt meet/computer systeem,waarmee ze mijn meridianen (energiebanen) meet.
Dit doet ze met een meetstift op 15 punten.

Daaruit komt een ,uitslag'in de vorm van grafiek en daarop kan je dan zien waar er dingen mis zijn en waar aan gewerkt moet worden.
Ook kan je zien wat je energietekort is,de eerste keer was dit bij mij 47% en de 2e keer (na 6 weken!) was dit gedaald naar 36%!
Dat vond ik al heel wat!

Vervolgens meet ze verschillende voedingssupplementen die je lichaam op dat moment nodig heeft .
Daar zijn verschillende varianten van en ze meet dan op welke je lichaam het beste reageert en dus het beste werkt.

Tot mijn verbazing zag ik dat sommige supplementen juist averechts werken en je lichaam juist minder goed doen dan wel!

Het fijne eraan is vind ik dat je weet dat de spullen die je meekrijgt dus ook echt werken!

Ik heb er in ieder geval baat bij en mijn energieniveau is duidelijk verbetert!
Voorheen moest ik echt op bed gaan liggen om te rusten,nu lees ik even wat op de bank of rust soms helemaal niet!
Ik werk weer een paar uurtjes in de week,wat goed gaat.

Nog nooit heb ik zoveel vertrouwen gehad in de toekomst als nu!
Ik had geen idee hoe ik in mei mijn bruiloft vol moest houden,maar daar maak ik me nu geen zorgen meer over!!

Ook de kinderwens is dichterbij gekomen nu het een stuk beter gaat!

Uiteraard gun ik iedereen dit en daarom wilde ik dit toch even noemen.
Ook omdat ze veel mensen behandel met (vage) vermoeidheidklachten en daar goede resultaten mee behaalt.

Helaas wordt het (nog) niet vergoed,maar je kan de kosten natuurlijk wel aftrekken van de belasting,dat doe ik ook.

Voor iemand die er meer over wil lezen: www.valleyhealth.nl.

Liefs
Gast

eindelijk! een behandeling die werkt!!

Bericht door Gast »

Wat heerlijk voor je!
Geniet ervan.

Hoe vaak heb je deze behandeling ondergaan en wanneer merkte je dat het je hielp?

Groet,
Miek
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

eindelijk! een behandeling die werkt!!

Bericht door Shavonne »

Hey Blackcat, wat een mooie verandering zeg!!! Al helemaal met een bruiloft op komst! En fijn dat je kinderwens werkelijk gaat worden!!!
Het soort behandeling doe ik ook, alleen niet m.b.v een computer en grafieken, maar wel met de meridianen, energie verbetering en gebruik van voedingssuplementen en natuurmiddeltjes.
En mijn behandeling valt onder alternatief en wordt gedeeltelijk vergoed.
Sinds ik hier gebruik van maak, gaat het met mijn ernergie ook beter. Maar ik zeg wel eerlijk, dit niveau waarop ik nu zit, duurde wel jaren. En helaas had ik wel een flinke terugslag na het krijgen van ons kindje en duurde het opbouwen weer jaren......
Maar houden zo Blackcat en op naar een mooie bruiloft!!!! :-({|=
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

eindelijk! een behandeling die werkt!!

Bericht door Arjen »

Heel fijn voor je Blackcat.
Zie inhoudelijk echter geen enkele feiten weerlegt in hun easy writing luchtballon.
Nee, middelen die meehelpen maar deze vorm is in elke variant te verkrijgen.( Als het niet helpt dan ben je onbehandelbaar in hun ogen want hun succes mag nooit verpest!)
Ironie laat mij hier echter ook zien, dat ze geen flikker betekent voor bijvoorbeeld gebrek aan T cellen, en het dus maar een beperkte groep is die men kan behandelen.
Wat zeggen zij als hun behandeling niet werkt? dat antwoord boeit mij meer.
Nogmaals gun het je graag, maar feitelijk, welke diploma' s etc?
Dat is koffiedik in de alternatieve leefwereld zonder enige grondslag in realiteit: ervaring vertelt gemiddeld verrekte dure opleidingen die meestal!Wetenschappelijk nooit te staven zijn.
Arjen
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Sinds ik hier gebruik van maak, gaat het met mijn ernergie ook beter.
Fijn voor je shavonne dat jij je ook wat beter voelt!! :D

Ik ben nu 3x geweest en ga vrijdag voor de 4e.Ik merkte na de 2e behandeling dat het hielp,vooral doordat ik sneller ,oplaadt'.

Enne,sorry hoor arjen,maar begrijp niet echt wat je nu wilt zeggen..
Krijg wel het gevoel dat je negatief bent,dat is jammer voor je.
Voor mij is het in ieder geval positief!

xx
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Blackcat,
Fijn dat je iets gevonden hebt dat werkt.
Veel succes met de rest van de behandeling!
Hartelijke groet van Henny

@ Shavonne,
In kinderen krijgen, verzorgen en 's nachts je bed uit moeten gaat ook veel energie zitten. Toch zou ik het weer doen, er staat ook veel tegenover. Gelukkig ga je weer wat vooruit. En jij ook een hartelijke groet. Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

We;le supplementen neem je nu, Blackcat? En welke mag je niet meer nemen?
Gast

Bericht door Gast »

Arjen; ik denk je frustraties te snappen, maar m.i. is de reguliere geneeskunde over het algemeen overtuigender in de vermeende mogelijkheden w.b. een succesvolle behandelmethode voor ME/CVS (CGT), dan de alternatieve. Onze ervaring met alternatieve artsen is juist eerder dat ze je graag verder wilen helpen,maar ook voorzichtig zijn in uitspraken over de mogelijkheid van succes.
Wij hebben lange tijd de reguliere weg bewandeld w.b. de behandeling van de ME/CVS van onze dochter, helaas met bedroevend resultaat. Daarna zijn we -aanvankelijk met de nodige reserves- op de alternatieve (o.a. energetische geeeskunde) toer gegaan, maar altijd wel met artsen/therapeuten die regelmatig hun bevindingen lieten nachecken d.m.v. bloed- en urinetests, die dus hun link met de reguliere geneeskunde hadden behouden.
Onze dochter is daarmee spectaculair vooruitgegaan. We hebben geprobeerd reguliere artsen te interesseren voor de mogelijkheden die wij wel in de alternatieve geneeskunde vonden. Helaas zonder resultaat; één arts zei letterlijk (tenminste wel eerlijk!) dat hij helemaal niets kon en wilde met niet-wetenschappelijk bewezen behandelingen.
Ze kunnen w.s. ook niet veel anders,omdat het protocol van de gezondheidsraad nu eenmaal CGT voorschrijft als enig tot nu toe "bewezen" behandeling voor CGT. Wat dat betreft denk ik dat alternatief werkende artsen meer mogelijheden tot onderzoek en behandelng hebben.

De vooruitgang van onze dochter kon hij niet verklaren; hij suggereerde dat ze psychisch beter in haar vel zou zitten ,wat op dat moment echter juist het tegendeel was, hetgeen hij niet kon weten. Toen hij dat hoorde, nam hij zijn woorden terug. Dat geeft wel aan hoe de meeste reguliere artsen nog steeds vanuit hun kokervisie denken over ME/CVS.

Groet en sterkte!

Miek
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hallo Blackcat: nee negatief is niet mijn woordkeus, maar realiteit die een teveel wegen doet kennen.

Mieke, dank voor je uitleg, de link met regulier is mooi en helder door je weergegeven.
Want natuurlijk is de reguliere gezondheidszorg minimaal beperkt helaas.
Arjen
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Hoi blackcat,

Zelf geloof ik niet in zulke behandelingen, hoewel ik ze wel gedaan heb. Zelf heb ik acht jaar ME, na drie jaar ging het een stuk beter met me en verdween de spierpijn uit mijn lichaam. Drie jaar gelden ging het zelfs fysiek zo goed met dat ik bijna de dam tot dam loop deed 16 km, hoewel ik me nog wel grieperig voelde en door brainfog nauwelijks langer dan twintig minuten kon lezen. Sindsdien zware downs, ook goede ups. Ik wil maar zeggen, dat het nogal kan varieren. Dit klinkt misschien negatief. , maar zelf kwam ik na die eerste hele goede periode bijna in een deperssie door de terugval. Ik zou zeggen, blijf stiekem hopen op dat het zo blijft en dat je geen terugval meer krijgt.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

zoals jullie weten heb ik al meer dan 30 jaar me
een jaar of 15 geleden dacht ik ook nu word ik beter
ik heb ook van alles geprobeert
maar helaas viel ik weer helemaal terug
ik staat dus ook niet positief hier over
maar ik hoop het voor jou wel blakcat
geniet er maar van
groetjes alie
Gast

Bericht door Gast »

Toch zijn er -gelukkig- ook mensen die herstellen van ME/CVS, door wat voor reden dan ook. Hoewel ik wel denk dat de aanleg ervoor blijft bestaan.
Voor ons is het boek van Renate Dorresteijn altijd een enorm houvast geweest; als zij kon herstellen na zovele jaren ziekte, waarom onze dochter dan niet! Zo hebben wij onze hoop steeds gericht gehouden op de verhalen van mensen die hersteld waren. Overigens zeg ik hiermee niet dat iedereen kan/ zal genezen van ME, was dat maar waar -het hangt o.a. denk ik af van de aard en het totaal van ontregelingen die er in het lichaam zijn- ,maar ik hoop dat mensen durven blijven geloven in en vertrouwen op herstel.
Miek
Laatst gewijzigd door Gast op 06 jan 2008, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Mijn herstel dank ik grotendeels aan omstreden methoden. De diagnose "Er is niets te vinden, moet je maar mee leren leven" beviel me namelijk niet.
Uiteraard ben ik blij met het herstel. Het heeft mijn wereldbeeld en visie op andere dan reguliere methoden veranderd. Ook het reguliere wetenschappelijk onderzoek heeft in de tien jaar dat ik ernaar gekeken heb, nog geen remedie opgeleverd die niet omstreden is.
Volgens mij is ieder mens met ME uniek. En zijn helaas de wegen naar herstel ook uniek, voorzover ze er zijn. Voor alles geldt: waar je het niet zoekt, zul je het ook niet vinden. Dus zoek daar waar je wat vindt dat bij je past.
Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

We;le supplementen neem je nu, Blackcat? En welke mag je niet meer nemen?
Ik had bijv zelf pillen : spirulina van marcus rorher,die werken op zich wel,maar zij had iets anders wat waar mijn lichaam op dat moment beter op reageert.
Maar het kan best zijn dat het op een later moment wel weer geschikt is.

Het ligt soms net aan de samenstelling van het supplement.


Zelf geloof ik niet in zulke behandelingen, hoewel ik ze wel gedaan heb

begrijp dit wel hoor!ik was er eigenlijk ook klaar mee na verschillende teleurstellingen..
Maar hoorde uit bekende kring goede berichten hierover en besloot het toch maar te proberen.

zoals jullie weten heb ik al meer dan 30 jaar me
een jaar of 15 geleden dacht ik ook nu word ik beter
ik heb ook van alles geprobeert
maar helaas viel ik weer helemaal terug
ik staat dus ook niet positief hier over
maar ik hoop het voor jou wel blakcat
geniet er maar van

Ik vind het heel erg voor je alie dat je het al zolang hebt en dat de verbetering niet blijvend bleef.. :(
gek is dat toch dat het eerst werkt en dat je dan weer helemaal terug kan vallen,lijkt me heel moeilijk..
sterkte!Ik hoop echt dat je toch ook nog iets zal vinden wat je wel (blijvend ) helpt!

liefs
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Arjen: Beetje een gekke vraag: Heb je al eens gebruik gemaakt van de alternatieve/natuurgeneeskunde?
Wil je niets opdwingen ofzo, helemaal niet.

Maar ik wil wel even een punt benoemen: ME/CVS is heel breed, bij ieder van ons is het anders ontstaan, we ervaren het anders, het is ook misschien wel anders bij elk van ons. Ik denk dat een eventuele "behandeling" dan ook heel verschillend zal zijn, ook heel persoonlijk.
Ik persoonlijk zie al die chemische rommel niet zitten, alhoewel ik wel 3 maal daags pijnstillers neem en die zijn ook rommel. Maar bedoel meer die medicijnen die ze ook voor aids gebruiken, ik weet nog niet zo wat ik daar van denk.
Maar ik vind, natuurlijke spullen en vitaminen en mineralen, die zijn, hoe moet ik het zeggen....aantoonbare stoffen die we nodig hebben en misschien wel tekort hebben door één of andere reden.
Maar ik geloof er ook in dat ME/CVS een defect ergens is, dat niet zomaar met een vitamientje te herstellen is.........
Ik ben wel iemand die dingen uitprobeert, zoals ook het altenatieve circuit.
Dit is mijn mening hierover.
Maar ik zeg eerlijk, ik merk nog geen genezing, maar wel iets vooruitgang. Iets doen, verlicht de ziekte enigzins, qua pijn en energie. De klachten zijn er nog allemaal, het schommelt ook nog steeds, maar ik ervaar het niet meer als "doodziek". Het bepaalt natuurlijk nog mijn leven, het belemmert me overal in, maar ik hoef de dag niet meer geheel liggend, slapend door te brengen. Gelukkig!!!! Mede door dingen proberen, vitamines, mineralen, acupuntuur etc. En natuurlijk mijn eigen"cgt", zal ik maar zeggen.
Op dit moment gaat de vooruitgang heel gestaag, ik zit weer behoorlijk aan mijn grens nu, helaas.....Maar dit accepteren brengt me misschien toch weer ietsje verder!!!
Als ik naar het beloop van de laatste 14 jaar ziek zijn kijk, zeg ik eerlijk, ik zit nu op een nivo ongeveer van toen ik begon ziek te worden, toen ik begon te kwakkelen.........., maar het was vele malen slechter, dus.........
Plaats reactie