iemand ervaring met acupunctuur?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Dry needling is er om verkrampte spieren weer te laten ontspannen. Hééft dus niks met (elektro) acupunctuur te maken, dat is totaal iets anders.
plien
Actief lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:14

Bericht door plien »

Ik heb/had accupunctuur. Maar dat was als ondersteuning. Bij Chinese Natuur Geneeskunde. Dus daarnaast nog probiotica, dieet en een aantal vitamines en supplementen. En nog zo'n maf apparaat wat allerlei dingen meet. Ik heb het van december tot juni/juli een keer in de maand gehad, helaas geen enkel effect. (Wel van de probiotica en het dieet, daar ben ik hem heel dankbaar voor!) Nu blijk ik een Vitamine B12 tekort te hebben dus nu aan de injecties en de behandeling op een laag pitje gezet, in oktober pas weer een afspraak maken.

De naalden waren voor mij ook heel vervelend op het einde, flinke pijn tijdens het zetten. En een keer ook gehad dat een zenuwtje geraakt werd, hele schok door mijn lijf heen brr. Maar meestal was het wel prima. Lekker een uurtje tukken onder een fleece dekentje met een leuk muziekje :P
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

huppelepup schreef:Dry needling is er om verkrampte spieren weer te laten ontspannen. Hééft dus niks met (elektro) acupunctuur te maken, dat is totaal iets anders.
Ja, dat weet ik. Maar wát is het?
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Zo weet ik nog steeds niets.
Gebruikersavatar
gerwin
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2012, 13:26
Locatie: rotterdam

Bericht door gerwin »

ik ben nu 2 jaar bij een acupuncturist/oosterse geneeswijze. Ik ga om de 3 maanden. Deze acupuncturiste is bij haar studie afgestudeerd op ME!! Ze zet bij naalden voor de versterking van de milt en lever en ik krijg pillen voor het verbeteren van mn immuunsysteem. aan mijn polsslag kan zij voelen hoe het met mij gesteld is. Zij ziet verbetering en ik voel verbetering. Ook ga ik bijna elke week naar de osteopaat ook zij ziet verbetering in de laatste twee jaar. Dus ja ik heb er baat bij. Daarnaast doe ik vooral aan pacing.
Ik heb nu 10 jr ME en inmiddels mag ik zeggen dat de ziekte is teruggebracht tot een leefbare vorm. Ik kan elke dag toch 4-6 uur functioneren. Een wandeling, een boodschapje , beetje rommelen op mn atelier.
Ik zou naar een 'echte"acupunturist gaan . geen fysio die het er een beetje bij doet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wat fysio's doen is iets heel anders, dat is voor de spieren en is géén acupunctuur.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ze zegt: een fysiotherapeut de acupunctuur erbij doet. Dus twee disciplines naast elkaar.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ze (of he) reageert: op de eerdere posts over 'dry needling' door fysio's.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ik zie ervaring met acupunctuur, dat is precies waar dit topic voor geopend is.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

En toen kwam dry needling ter sprake. Verder niet belangrijk.
Life smells...
Plaats reactie