iemand ervaring met acupunctuur?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

iemand ervaring met acupunctuur?

Bericht door jessie »

Ik zou graag willen weten of iemand van jullie ervaringen heeft met acupunctuur.

Goede en slechte ervaringen alles is welkom!

Groetjes,
ciskablokland
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2005, 11:40

Bericht door ciskablokland »

hallo,

Jazeker. Mijn dochter van 19 (ik ben zelf niet ziek) heeft zeer goede ervaringen met electroacupunctuur (rathera). Het helpt zeer bij het wegwerken van vele infecties zoals virussen.

gr Ciska
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Ik ben vorig jaar december begonnen met acupunctuur tegen mijn vermoeidheid.
In die tijd liep ik stage en was ik erg gestrest doordat ik het gewoon vanwege energietekort niet ging redden.
De man die mij behandelde besloot daarom ook eerst mijn stress aan te pakken en daarna aan de vermoeidheid te beginnen. "Eelst meel lustig en dan meel enelgie," zei hij altijd. ;)

Afijn, ik heb er tot februari gelopen, eerst twee keer in de week, daarna ??n keer in de week.
Ik voelde me inderdaad wel minder gestrest en rustiger. Helaas heb ik er niet meer energie door gekregen.
Ik zat toen in februari ook al aan mijn limiet van de vergoeding van mijn ziekenfonds, dus toen moest ik ermee stoppen, ik moest sowieso al geld bij leggen en ik kreeg pillen mee die ik zelf moest betalen.

Het heeft voor mij dus voor de vermoeidheid niet gewerkt, die chinees zat me ook elke keer weer hoofdschuddend te behandelen, want hij had ook geen idee wat hij er nog aan kon doen.
Ik geloof overigens w?l dat acupunctuur helpt, want zoals ik al zei werkte het wel tegen de stress, alleen niet bij CVS, in mijn geval dan in elk geval.
Misschien dat het voor een ander natuurlijk wel zou kunnen helpen. :)
ciskablokland
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2005, 11:40

Bericht door ciskablokland »

hallo

Wat jij beschrijft is niet precies de ME van mijn dochter. Chronische vermoeidheid na stress is met een goed programma wellicht best wel wat te verhelpen. Door acupunctuur of iets anders misschien. Deze stress-gerelateerde vermoeidheid heeft Sophie ook wel, maar eigenlijk kan ze daar al jaren prima mee omgaan.
Mijn dochter is (zoals de meeste kinderen) zo'n ouderwetse ME patient met een in puin liggend immuunsysteem na een chronische infectie. Dat is gewoon te meten in het bloed, alleen gebeurt dat vaak in nederland niet. In Belgie wel in Brussel.

Bij dit soort mensen merk je dat electro-acupunctuur vaak wel helpt. Al is het maar om het 'virus van de dag' sneller weg te werken of de resten van een virus zo goed mogelijk te verwijderen. Het blijft dweilen met de kraan open , maar alle beetjes helpen.
Zolang het immuunsysteem niet langdurig verbetert blijven, zeker in dit jaargetijde, de infecties maar komen. Vandaar gaat t 'szomers ook vaak beter.
Het aardige van onze electro-acupuncturist (rathera therapie) is dat hij precies weet wat ie wel kan en wat niet. En dat ook duidelijk aangeeft. Tot nu toe heeft hij altijd gelijk gehad.

gr Ciska
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Hallo! Heel erg dankjewel voor jullie reactie's!
Ik heb vandaag uiteindelijk de stap gezet naar een arts acupuncturist tevens orthomoluculair arts, heb voor het eerst van die naaldjes in mijn lichaam gekregen (een paar) met elektriciteit. Ik lag zeg maar aan de oplader, haha. Ik ben super benieuwd wat deze arts voor mij kan betekenen . Ben ook erg blij dat hij mij serieus neemt! Een verademing! Groetjes van mij! :D
Jolanda
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2006, 17:25

Bericht door Jolanda »

Hallo Jessie

Ik heb het ook gedaan voor ME (of tegen eigenlijk). Bij een arts. Die vertelde me dat je binnen 6 behandelingen wat moet voelen, want dat het anders niet helpt. Dus blijf niet eindeloos doorgaan, maar kijk of je echt verandering merkt.
Bij mij hielp het helaas niet. Dat zei de arts ook. Ik heb nog een soort chinees medicijn gehad er bij, maar dat baatte ook niet.

Veel succes!!
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Hallo,
Ik heb nu een stuk of 9 behandelingen gehad; ik merk geen verschil. Ik doe er nog 2 ofzo dan stop ik er maar mee ook al blijf ik het gevoel houden dat ik door moet gaan om wel wat te voelen misschien.
Helaas..., de enige methode die lijkt wat te doen is structuur houden, niet teveel doen niet te weinig doen(ja erge uitspraak, ik haat em ook) en geen suiker veel groente fruit en vitamine supplementen) En ook als ik mij aan deze regeltjes houd voel ik me nog steeds geregeld bagger.Ik baal er van ...
Groetjes!!
Gebruikersavatar
sanny
Actief lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:36

Bericht door sanny »

Jeetje, jammer zeg :( soms werkt het bij de 1 wel en bij de andere niet, bij mij deed het ook echt helemaal niets.
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

Bericht door lovessea »

ik kreeg steeds minder energie hiervan, dus achter uitgang.
Gebruikersavatar
smilinga
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 feb 2012, 10:47

Bericht door smilinga »

Inmiddels een oud topic, maar ik wilde een nieuwe open toen ik deze tegen kwam.
Dit aangezien ik er op gewezen werd door verschillende mensen dat acupunctuur misschien wel een goede hulp is voor de ME...
Wie weet zijn er mensen die nog meer ervaringen kunnen vertellen hier?!
"Carpe diem"
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Heb "het openen van de poorten" oid gehad. Dat is een basisbehandeling. Voor acupunctuur geldt dat het helpt op het moment d.w.z. tijdens je wekelijkse behandelingen. Stopt de serie, dan zak je weer terug. Je moet dus de momenten/periodes van verbetering aangrijpen om een stap vooruit te doen. Maak van te voren een inschatting van welke ene stap je zou kunnen gaan zetten, die je kan proberen vast te houden als de serie voltooid is of welk klusje je hoopt te klaren in die periode.

Acupunctuur is alternatief, dus 21% BTW er bovenop. Het was ruim 15 jr geleden al niet goedkoop. Ik trof het toevallig: de eerste serie viel in het oude jaar en de tweede in het nieuwe.

Afgezien van die pennen insteken (en soms aandraaien, waarschuwen zodra het vervelend aanvoelt) voelde ik helemaal niets. Maar bij het opstaan bleek ik lichter en losser te zijn.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

m'n moeder is erdoor van haar (milde) ME afgekomen dus werd ik er meteen ook heen gesleept :P kon wel merken dat het íets deed, nacht na de eerste behandeling tig keer eruit geweest om water te drinken dus er zullen afvalstoffen worden afgevoerd enzo, maar na 2 keer wist ik dat dit 'm niet zou gaan worden, vond de voordelen niet genoeg opwegen tegen de vermoeiende-van-de-reis en idd financiele nadelen al betaalde ik niet zelf

wel een klein littekentje van de moxa aan overgehouden of hoe heet dat spul
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Ik heb acupunctuur gehad voor de diagnose ME, inmiddels zo'n 8 jaar geleden.
De vrouw van mijn acupuncturist had/heeft ME, volgens hem kon ik dat niet hebben want dat was veel erger (ik kreeg de diagnose ongeveer een jaar later...)
De naalden voelde irritant en kan me nog goed herinneren dat de terug weg op de fiets steeds voelde alsof ik lood in mijn benen had.
Het heeft mij dus zeker niet geholpen, alleen veel geld gekost.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

volgens mij kan je elke kwaal en dus ook dit in allerlei gradaties hebben, vind dat en dat je de naaldjes kon voelen niet echt voor 'm pleiten..
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Je voelt de naaldjes als je beweegt.

Verder herinner ik me dat er een paar jaar geleden berichten waren over geperforeeerde longblaasjes. Dus ik zal me nooit tussen de ribben door laten prikken. Dat poorten openen is in beide handen in het zachte driehoekje tussen duim en wijsvinger.

Tegenwoordig is er dry needling, door fysiothapeuten en ook op sportscholen meen ik. Geen idee wat dat inhoudt. Zou wonderen kunnen verrichten, dus ik heb er niet eens naar gekeken.
Plaats reactie