infuus Meyers cocktail en glutathion

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

infuus Meyers cocktail en glutathion

Bericht door evaluna »

Als energieboost zijn mij infuzen voorgeschreven (meyers=hoge dosis vitamines en mineralen en glutathion), 3 maal per week.

De verpleging heeft wel telkens problemen bij het plaatsen van de katheder en stelde nu voor een picc line te laten plaatsen (onder verdoving), om de ongemakken van het prikken te omzeilen.

Iemand ervaring mee?

Vroeger heb ik veel magnesiumbaxters gehad en nooit problemen met prikken gehad, ook niet bij bloedafnames.
Is dit ook een teken van achteruitgang?

Op den duur vraag je je af of het de moeite waard is, natuurlijk...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

infuus Meyers cocktail en glutathion

Bericht door asje »

Moeilijk prikken en verslechtering, geen idee of dat verband kan houden (lijkt me eigenlijk niet).
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

infuus Meyers cocktail en glutathion

Bericht door Grigor »

Ik kan daar jammer genoeg niet op antwoorden. Mijn vraag is . Waar krijg jij de cocktails vandaan?? Wie schrijft die voor???
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

infuus Meyers cocktail en glutathion

Bericht door evaluna »

ik heb ze van DML, maar zeker de Meyers wordt ook in de alternatieve geneeskunde gebruikt. Alleen kwestie van ze nu in mijn aders te krijgen...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

infuus Meyers cocktail en glutathion

Bericht door Zuiderzon »

evaluna schreef:De verpleging heeft wel telkens problemen bij het plaatsen van de katheder en stelde nu voor een picc line te laten plaatsen (onder verdoving), om de ongemakken van het prikken te omzeilen.

Iemand ervaring mee?

Vroeger heb ik veel magnesiumbaxters gehad en nooit problemen met prikken gehad, ook niet bij bloedafnames.
Is dit ook een teken van achteruitgang?
Misschien heb je iets aan dit topic:
https://www.me-gids.net/Forum-viewtopic ... -picc.html

Wat betreft moeilijker aanprikbaar, misschien heeft het te maken met lager bloedvolume waardoor het moeilijker is?
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

infuus Meyers cocktail en glutathion

Bericht door evaluna »

Zuiderzon schreef: Wat betreft moeilijker aanprikbaar, misschien heeft het te maken met lager bloedvolume waardoor het moeilijker is?
Dat heb ik eigenlijk ook al gedacht, maar ik drink nu al liters isostar, weet niet wat ik daar nog meer voor kan doen.

Dat topic had ik ook nog niet gevonden...

Mijn eerste optie nu is een andere thuisverpleging, maar in deze vakantieperiode is dat ook niet evident.

Wekelijks bij mijn huisarts langsgaan is eigenlijk ook te overwegen en dan een windel errond en hopen dat hij goed blijft zitten (zo doen ze het eigenlijk ook bij Himmunitas).

Over een picc-line heb ik gelezen dat je die best dagelijks flusht, ik ben eigenlijk wel bang voor ontstekingen... Ik zou hem maar 3 keer per week gebruiken.

Een poortkatheder zou ik maar overwegen als ik zeker was dat ik effect heb van de infuzen en dat ik ze meerdere maanden zou nemen, dat weet ik nu nog niet.

Dus zal het optie 1 of 2 worden, voorlopig toch.
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

infuus Meyers cocktail en glutathion

Bericht door evaluna »

update: ik zit nu in mijn vierde week infuzen, 1 maal per week Meyers en 3 maal per week glutathione.

De meeste praktische problemen zijn verholpen, ik heb nu meestal iemand van de thuisverpleging die goed de infuusnaald kan plaatsen, ze blijft er ook voor 5 dagen inzitten, maar ik heb nog niets van beterschap ondervonden.

Iemand een idee of en wanneer die er kan komen? Zelf heb ik gehoord dat de resultaten soms spectaculair zijn, soms zijn er geen. Heel persoonlijk, met andere woorden.

Ik hoop nog altijd op het eerste, maar mijn plannen voor een citytrip heb ik toch al weer in de lade opgeborgen... :wink:
Plaats reactie