Lightning Process/ Alexander concept

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

O Asse, dat lijkt me ook de hel: burenlawaai. Ahhhhh!

Dan kom ik weer op dankbaar. We wonen in een alleenstaand huisje in een heel rustige straat. En daar ben ik me dan ook zo van bewust hoe heerlijk dat is met ME. Dat je gewoon nooit buren hoort. En ja, ik heb ondanks ME toch gestudeerd (ben bijna nooit uitgegaan), heb baan gevonden, ben weer bij ouders gaan wonen omdat ik werk en zorgen voor mezelf niet volhield, kon dus geld sparen, kon dus huisje kopen.

Je, die studie en dat werken erna kostten me heel veel kracht en denk dat het ook gezien de ME niet echt handig is geweest omdat ik mijn lichaam daarmee echt beschadigd heb. Maar ja, ben ik trots dat ik zo hard gestudeerd heb en gewerkt ondanks alles?

Ik had toen nog milde vorm, dus ik kon studeren. Mensen met matige of strenge ME kunnen helemaal niet studeren. Ik had toen nog milde ME dus kon werken en sparen, nu ja.... Dus ik ben: dankbaar. Trots zou wellicht iets kunnen zijn wanneer je onder gegeven omstandigheden toch nog het beste eruit maakt? Maar is dat dan niet gewoon te danken aan doorzettingsvermogen wat je ook in meer of mindere mate bij geboorte meekrijgt?

Well, anyway: ik vind het erg fijn over `Wunderheilungen´ te lezen, merk ik nu! :) Heerlijk voor het slapen gaan. Basisprincipe in mijn boek is dat je er ´gewoon´genoeg in moet geloven. En daar zit natuurlijk de kink in de kabel: ik wil het, ik hoop het, maar geloof ik echt?

Misschien zijn wij ME-ers gewoon wel een stel atheïsten, zelfs als we beweren in God te geloven of een religie aan te hangen. We geloven gewoon niet hard genoeg. En dan kom je weer op de maakbaarheid.

Oke, word een beetje ronddraaien zo.

Ben benieuwd of er nog meer goede ervaringen zijn met Lightning Proces.

En Asje: echt: all my love. Hoop dat je buren snel gaan verhuizen! Zal ik dat eens voor je visualiseren? ;)

Soof: De filoSOOF vraagt om een mijmertopic! :)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Tsja, ik ben (idd) ook niet trots op allerlei hoor, op dit moment bijv kan ik me niets voor de geest halen wat dat betreft. Er het beste van maken doe je voor jezelf, naar je mogelijkheden, ben ik ook niet trots op. Ik ga eens opletten wanneer ik dat dan mss wèl ervaar ...:)
anne-s schreef: Basisprincipe in mijn boek is dat je er ´gewoon´genoeg in moet geloven. En daar zit natuurlijk de kink in de kabel: ik wil het, ik hoop het, maar geloof ik echt?

Misschien zijn wij ME-ers gewoon wel een stel atheïsten, zelfs als we beweren in God te geloven of een religie aan te hangen. We geloven gewoon niet hard genoeg. En dan kom je weer op de maakbaarheid.
Oh boy, anne. Dat noem ik geen geloof, maar extreem geloof. Verouderd christelijk geloof, hernieuwd door New-age-onzin.

Ik bèn atheïst. Vind je het zelf niet extreem wat je denkt/gelooft? Jij zou kùnnen genezen, want mss niet gelovig genoeg, maar wel beréid tot meer geloof, ik dus never nooit. Eén op de drie mensen heeft een kwaal of ziekte. Dieren worden ziek. Zelfs planten. Zo zit het leven in elkaar. Maar al die miljoenen, mss al wel miljarden zieken die er zijn en zijn geweest, geloven niet genoeg?? En die arme zieke dieren, zonder God?

Dank voor je burenwensen, doet altijd goed :) Maar je hoeft niet te visualiseren, geloof ik niet in ...
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Haha, nee je begrijpt me verkeerd. Ik zie ziekte niet als `straf´. Als straf voor verkeerd leven of niet genoeg geloven, ik denk dat ziekte gewoon iets is wat gebeurt en inherent is aan leven en een heeft meer pech/geluk dan ander.

En God is voor mij: liefde, het leven, het licht, het universum, gewoon alles wat er is eigenlijk (dat is dus inderdaad vrij new-agig). Maar ik geloof echt in een intelligente, liefdevolle kracht en die noem ik dan maar even God.

En ik denk dat iedereen met die intelligente, liefdevolle kracht in verbinding staat. En ergens denk ik dus ook dat je die intelligente liefdevolle kracht kan aanwenden om jezelf meer gezondheid te geven. Ik kan het alleen niet.

Oke, jij vindt dit nog steeds extreem geloof he? :) hahaha!

Nu ja, ik word in ieder geval erg vrolijk van die gedachte en that´s all what matters of niet?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nee hoor, ik begreep je wel volgens mij; genezen door intens geloof is al extreem genoeg voor mij :)
anne-s schreef: En ergens denk ik dus ook dat je die intelligente liefdevolle kracht kan aanwenden om jezelf meer gezondheid te geven. Ik kan het alleen niet.
Dit dus. Jij niet, wij hier allemaal niet en iedereen in de wereld met een chronische ziekte niet.

Ja, vind ik extreem, zoals elk allesomvattend geloof. In religies kom je dat alleen tegen bij de extremen. Toen we onszelf van deze dogma's bevrijdden, heeft new-age vrolijk een nieuwe versie geproduceerd ...

Hoe dan ook, als jij er vrolijk van wordt, goed voor jou :) (Ik kan me dat moeilijk voorstellen, steeds iets bij jezelf zoeken en vooralsnog falen.)
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Er is nu vandaag goed artikel op trouw.nl: Geschikt voor het leven of niet.

Verschuiving van haves en havenots naar cans en cannots.

Toch blijf ik hoop houden. Denk dat als ik mijn geloof verlies, dat ik dan ook mijn hoop verlies. Zoiets. En ik sta gelukkig niet alleen in mijn falen, dan zou ik wel een enorme loser zijn! ;) Ik neem het mezelf niet kwalijk hoor. Maar gewoon: de hoop op een wonder.... it keept me on and going (nu ja met loopfiets dan...).
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je hebt ook hoop op de voortschrijdende wetenschap, die houd je ook zonder geloof ...
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Daar heb je gelijk in! :)
Gebruikersavatar
maritta
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 mei 2009, 19:08

Bericht door maritta »

Hoi

Als je op m'n naam klikt kun je volgens mij al mijn berichten lezen..dus dat ik al heel lang ziek was (1989) en bij DeMeirleir een diagnose kreeg.

ĹP is geen CGT en al was wel zo in welke vorm dan ook, maakt het mij niks uit. Ik ben beter! hoera! Zonder chemische rotzooi waarvan ik jaren geleden genoeg heb binnengekregen .

Het LP wat ik in combinatie doe met neurotherapy heeft rust in mijn zenuwstelsel gegeven.

Ik houd mij nu bezig met de goede dingen van het leven. Ik heb zelfs al geskied!!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Dat is mooi. Heb je wel een 2 daagse fietstest gehad?
Ik twijfel niet aan of je heel ziek was. Maar heel ziek betekent niet direkt ME
Gebruikersavatar
oscar22
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2017, 11:46

Bericht door oscar22 »

He wat gaaf om te horen Maritta,

Ongelofelijk. Ik heb je een aantal keer bij Meirleir gezien en gesproken toen je aan de vitamine infusen lag. Zo mager en zwakjes. Dat jij weer kan skieen is echt ongelofelijk en geeft hoop.
Geniet ervan.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

oscar22 schreef:He wat gaaf om te horen Maritta,

Ongelofelijk. Ik heb je een aantal keer bij Meirleir gezien en gesproken toen je aan de vitamine infusen lag. Zo mager en zwakjes. Dat jij weer kan skieen is echt ongelofelijk en geeft hoop.
Geniet ervan.
Nou ja dat ook. De meeste MEers zijn niet mager en zwakjes. Eerder dik vanwege het niet verwerken van koolhydraten. Maar goed . Je eerste bericht direkt. En net vandaag geregistreerd. Mooi. Je weet direkt wie Maritta is. Bit fishy. Very fishy.
Gebruikersavatar
oscar22
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2017, 11:46

Bericht door oscar22 »

Is er dan een test voor ME? Maritta is gewoon ontzettend aardige vrouw die ik toevallig ken. We zouden emailen, maar daar ben ik nooit aan toegekomen, Ik wilde haar nu toch even veel plezier wensen op deze manier.
Ik heb LP of alexander niet meer dan twee minuten doorgekeken wat het is. En wat ik las beviel mij totaal niet. Maar als het voor Maritta werkt na 25 jaar ziek zijn. Houd er vooral aan vast. Het is niet iets voor mij helaas.

groetjes
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja ja ja. Toevallig inderdaad. Net vandaag geregistreerd toevallig haar kennen en toevallig bij DML tegenkomen etc. Hahaha
Gebruikersavatar
oscar22
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2017, 11:46

Bericht door oscar22 »

Het is niet zo toevallig. Ik lees zker 1x per twee weken bij op dit forum. Het grappige is. Omdat ik er niet geinteresseerd in ben volgde ik dit topic niet. Ik volg echter wel wat jij post. Dus als ik grigor zie staan, kijk ik even wat jij schrijft. Toevallig stond nu jouw naam als laatste bij dit topic op de homepage. Dus even kijken wat jij schrijft. Toen zag ik als naam daarvoor Maritta. Ik dacht verdorie Maritta dat is toch dat kasplantje van Meirleir, (inmiddels 5 jaar geleden voor mij) die altijd aan die infusen lag. Maar ik kon niet op haar naam klikken omdat ik geen inlognaam had. Dus ik maak een naam aan. En wens haar veel succes.

Kijk laten we wel wezen als dat Alexander concept werkt is ME geen echte ziekte , maar meer een soort ernstige psychische conversiestoornis. Dat is ook niet in mijn voordeel hoor. Uiteindelijk zeg ik ook tegen mensen dat ik ME heb, en dan bedoel ik niet iets wat met een of ander Lightning proces zo te genezen valt. Even positief denken en je kan weer alles. Ik schaam me zo al genoeg. Gelukkig dus af en toe wat echte onderzoeksresultaten uit noorwegen.
Maar Maritta heeft indruk op mij gemaakt en gun ik het beste.
groetjes (en hopelijk nu met voldoende uitleg)
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik gun Maritta dat ook zeker. Maar dat wil nog niet zeggen dat iemand ME heeft met Post Exertional Malaise.
Plaats reactie