Lightning Process/ Alexander concept

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
oscar22
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2017, 11:46

Bericht door oscar22 »

Ja ik snap je probleem. Je kan volgens jouw en ook mijn denken geen ME hebben als je met het Lightning concept kunt genezen.
Toevallig heb ik toen ook in de wachtkamer een meisje ontmoet, volgens mij Maartje die ook op dit Forum actief was. Zij was een eerstejaars geneeskundestudente en had net een scootmobiel aangeschaft. Ze had ook een blog. Het ging een tijd heel slecht met haar. Toch herstelde ze vrij snel na 1,5 jaar en is nu volgens mij dus al zo'n 4 jaar beter. Ik was zeer geïrriteerd dat ze zei dat ze glutenvrij at terwijl ze wel spelt at. Ik vond dat ze als geneeskundestudent moest weten dat spelt helemaal niet glutenvrij was. Ook vond ze Meirleir haar redder, terwijl volgens mij haar herstel al eerder was begonnen. Ik vroeg mij af of zij dus wel echt ME had. Ze zei dus dat het door glutenvrij eten kwam en Meirleir. Ik had zo'n mijn twijfels bij Meirleir.

Maar goed. In die wachtkamer zaten de meeste patienten op hun stoel. Er waren ook ligruimtes voor de patienten die echt niet konden. (uiteraard kunnen de meest zieken niet eens naar Meirleir.) Maritta moest gebruiken maken van die ligruimte Je kan natuurlijk zeggen dat ze geen ME had. Maar ja, wie dan wel. (volgens mij is zij zelfs op tv geweest in een documentaire van zembla of zoiets over Meirleir als onderwerp. Zij was speciaal in Brussel gaan wonen voor zijn behandelingen. Ik herkende haar volgens mij van tv, daarom sprak ik haar aan. Zij was door Meilreir zelf gevraagd om als representatieve ME patient iets over Meirleir te vertellen in die docu. Misschien weet asje nog wel welke docuonderwerp het was. Het moet zo'n vijf tot zes jaar geleden zijn geweest. Misschien kan je het zelf kijken, dan zie je ook gelijk wie Maritta is.

Ik denk dat je het zo moet zien. Mensen met ME volgen heel veel, heel vaak een bepaalde geneesmethode of concept. Dat werkt bijna nooit. Als sommigen herstellen is dat gebeurd door toeval en niet door het concept dat zij op dat moment volgde. Maritta heeft gewoon geluk gehad en is op een spontane manier hersteld.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ben ik mee eens
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Met je laatste alinea ben ik het eens Oscar22. Maar met het voorgaande niet. Dat ze op tv geweest is zegt helemaal niets, in tegendeel. Pure promotie.
De slagingspercentages van dit soort behandelingen zijn nihil en niet of nauwelijks te bewijzen of aan te tonen. Alleen al door het gesjoemel en gelieg door veel van dat soort mensen (psychiaters en psychologen)
De kans om te genezen van ME door dit soort behandelingen is net zo groot als de hoofdprijs winnen in de Staatsloterij.
Het is dus niet verwonderlijk dat bij mij en de meesten hier de haren overeind gaan staan bij het verhaal van Mariitta.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

oscar schreef: ...Toch herstelde ze vrij snel na 1,5 jaar...
(Over Maartje) Was ze 1,5 jaar ziek of 1,5 bij DML?

Binnen 1,5 à 2 jaar heb je nl nog (meer) kans spontaan te genezen. Zoals ze zeggen bij Pfeiffer, kan tot 1,5 à 2 jaar duren (maar 't gaat natuurlijk om veel meer pathogenen, en als je niet geneest binnen die tijd heb je geen ME, maar ben je "psychisch niet in orde").
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Bericht met NO gekruist. Idd weet je niet of DML geholpen heeft, vooral als ze maar 1,5 ziek was. En spelt ook al niet glutenvrij idd.
Life smells...
Gebruikersavatar
oscar22
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2017, 11:46

Bericht door oscar22 »

Ja wacht even. Ze is zes jaar gelden op tv geweest. Toen ze onder behandeling bij meirleir was. Dus niet om een of ander lighting concept te promoten. Meirleir heeft haar gevraagd hem als MEpatiënt te vertegenwoordigen op de tv. Dus als je beweert dat zij geen ME had, weet ik niet. Dat was de diagnose van Meirleir.
Tuurlijk gaan de haren recht overeind staan. Lightning therapie is zo ongeveer de meest onacceptabele meest kwetsende vorm van therapie wie zichzelf als me patiënt serieus neemt. Gelukkig ook een vrij ongeloofwaardige therapie.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Maar Maartje is dus 1,5 jaar ziek geweest in totaal?
Life smells...
Gebruikersavatar
oscar22
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2017, 11:46

Bericht door oscar22 »

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Idg heeft zij wellicht veel geluk gehad met de behandeling van DML, na ja-ren een spontane genezing komt zelden voor. Ze is grotendeels hersteld, zoals ze schrijft, wel nog wàt klachten.
Life smells...
Gebruikersavatar
maritta
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 mei 2009, 19:08

Bericht door maritta »

Bedankt voor ieders goede wensen!

ik promoot niks. Ik was altijd zeer sceptisch over LP en amygdala retraining etc. Maar goed als je alles al geprobeerd hebt, dan ga je hier ook eens mee experimenteren. Dat mag toch!
En het was goed voor mij en voor anderen niet. Net zoals er bij DML patienten opknappen, knappen er ook mensen op van het LP of je nou wilt of niet.

Klassiek geval van ME, ziek na pfeiffer etc en indd was ik op TV geweest in tijden van om ME onder de aandacht te brengen!!!! Dus de haren hoeven niet meer rechtop te staan.

Dank je wel ;-)
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

zo neem ik druppels die virusjes er gewoon 'uitfilteren' waar ook niemand in gelooft en als ik opknap dan krijg ik hetzelfde als jij over me heen en dan kunnen ze ook mooi de boom in zeg ik nu maar vast ;) leek het alleen maar niet zoveel op cgt :(
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
maritta
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 mei 2009, 19:08

Bericht door maritta »

Trouwens leuk van je te horen Oscar22. Bedankt voor je wensen. Je kunt je goed en helder uiten hier.
Vooral jij veel sterkte toegewenst!
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Iedereen moet doen wat hem of haar goed dunkt dan ga je ook positiever denken en dat helpt ook een beetje.
Maar ik weet inmiddels wel dat die behandelingen (drie inmiddels) meestal niet werken.
En waarom:
1. Omdat die behandelaars weigeren te geloven dat het NIET tussen de oren zit.
2. Ze laten je dingen doen die je mentaal en fysiek helemaal niet aan kan waardoor je alleen maar verder achteruit gaat.
(Als je dat wel aan kan ben je blijkbaar niet zo heel ziek of al bijna beter)
Ik ken een aantal ME patiënten die na jaren flink ziek geweest te zijn zonder enige behandeling toch weer zover opknapten dat zij weer konden werken.
Na 12 jaar ME weet ik ook dat medicijnen weinig tot niets uithalen. De laatste jaren gebruik ik op wat vitamines en veel paracetamol (pijnbestrijding) na helemaal niets meer.
Want al die keel,oor,oog etc ontstekingen en dan nog jeuk, rode bulten, trillende spieren en nog 100.000 andere ellendige klachten komen vanzelf en verdwijnen ook weer vanzelf.
En hoe meer ik mijzelf in acht neem des te beter dat het gaat.
Gebruikersavatar
maritta
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 mei 2009, 19:08

Bericht door maritta »

Ik vind het ronduit beledigend tegenover mij dat er in dit topic wordt geïnsinueerd dat ik niet genoeg ziek zou zijn geweest. Of dat ME patiënten dik zijn in plaats van zoals ik heel mager. Of dat ik het LP op TV aan het promoten was. Misschien nog niet zo'n slecht idee ha ha. Jammer dat er zo aanvallend gediscussieerd werd. Verder laat ik het hierbij.
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Maritta: ik en anderen insinueren niet dat jij niet ziek genoeg zou zijn. En dat je als ME patiënt dik moet zijn is onzin. Ik en velen anderen zijn ook dun of zelfs mager.
Ik probeer dingen te begrijpen zoals: Je zult toch ook een behandeling/medicijnen gehad hebben van Meirleir?
Heeft hij jouw doorgestuurd naar die LP behandeling?
(Wat ik op zich heel vreemd zou vinden omdat hij toch ook van mening is/was dat het niet tussen de oren zit.)
Plaats reactie