Vergoeding Dr. Visser

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

annac schreef:We kennen hem al van de colleges en ik heb em 1 x a/d telefoon gehad wegens Achmea cs. die niet meer zou vergoeden.
Nee ik nooit wat weer gehoord.
Ik wel gemaild en gebeld maar nooit wat gehoord.
En nu lees ik dat Zilveren Kruis Achmea niet meer wordt vergoed.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

sterre schreef:Nee ik nooit wat weer gehoord.
Ik wel gemaild en gebeld maar nooit wat gehoord.
En nu lees ik dat Zilveren Kruis Achmea niet meer wordt vergoed.
Hoi, dat was vorig jaar ook al idd. Ik ben toen overgestapt naar PNO. Die vergoeden nu tot een max geloof ik, hun zorginkoper wilde dat Visser veel van zijn patienten weg zou doen, ik kreeg de vraag een "Acte van cessie" te tekenen zodat ik wel bij Visser kan blijven. Ik geloof dat DSW helemaal geen gezeur oplevert als je naar Visser gaat. Dus ik zou zeggen, lekker overstappen en gewoon mailen met stichting cardiozorg dat je weer een afspraak wilt om te kijken of ze je verder kunnen helpen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Met DSW en ONVZ heb ik idd geen probleem gehad.

Er waren strubbelingen ivm het onderzoek, er was nog een andere partij bij betrokken, maar volgens mij moet er nog wel wat komen (?).
Laatst gewijzigd door asje op 27 okt 2015, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

O, ja. Visser zei dat ook de Friesland niet meer verzekeren gaat.......
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Visser wordt geheel vergoed, als je maar niet bij een verzekering zit die onder Achmea valt. Over ruim een maandje kun je van verzekering veranderen, zo nodig. Overigens is behandeling iha nog maar zeer beperkt, toch kun je er wel iets aan hebben. En tenminste één arts hebben die je toestand kent en met wie je normaal kunt praten, is ook wel belangrijk.

Je hebt gelijk met je hoop :) al zal het toch nog wel even duren voordat het algemeen geaccepteerd wordt ...
Life smells...
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Wat netreft de vergoeding van dr. Visser gaat er in 2016 helaas wel het nodige veranderen. Meerdere zorgverzekeringen zullen dr. Visser namelijk niet meer vergoeden.
Ik ben bezig met het maken van een overzicht (in overleg met de vrouw van dr. Visser).
Zodra ik dit 100% heb zal ik dat hiet delen.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Graag John, want het is me nu helemaal niet duidelijk of ik beter kan overstappen of niet, maar heb zelf niet zoveel energie om het uit te zoeken. De tekst op de website van cardiozorg is niet zo duidelijk.

Deel het ook in het andere topic svp:
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-p-223840.html

Dank, Ariadne.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Fijn John. Dat wordt weer ff druk evt, vanaf half november.

Ja, de Friesland vergoed ook al niet meer vertelde ik dus al. Net 2 of 3 jaar geleden van Achmea af gegaan en nu weer wat zoeken. We tekenden een akte voor cessie, wat zoveel betekent, dat ZIJ de rekening indienen met grotere kans op vergoeding? ofzo? Het was voor mijn zoon de eerste keer dus wie weet kan ie iets ritselen.

De 30 e van deze maand gaan wij weer naar em toe. Wij kunnen dan evt. wel weer vragen wat anderen vergeten zijn, als wij dat dan niet ook vergeten dan!

En leena, jouw site is interessant, bedankt. Ik herinner me hem niet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Oh, boy, mss wéér veranderen van verzekering :(
Life smells...
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Hieronder de voorwaarden van verzekeraars voor dr. Vissser voor 2016

Wij hebben voor 2016 vrijwel zeker een contract met DSW/Stad Holland.
Zij zijn goed voor ons (lees CVS/ME)

We hebben een contract met Menzis (met welliswaar slechte prijzen maar wel contract)

We krijgen ws ook wel een contract met CZ (prijzen redelijk, omzet is nog maar de vraag)

We hebben ZEKER GEEN contract met VGZ en in dit geval is het belangrijk dat er een restitutiepolis is.

We hebben sinds 2015 GEEN contract met achmea en dit geval geld ook: restitutie polis!!!!

We hebben sinds dit jaar geen contract met multizorg en veel gezeik van ONVZ. Deze groep is dus vooral NIET CVS/ME vriendelijk en deze patiënten gaan wij voor 2016 dan ook echt stelselmatig weigeren, wat voor polis ze ook hebben. Afspraken die gemaakt worden, zullen gecanceld worden.
Bijlagen
Overzicht verzekeraars 3 verkl.png
Overzicht verzekeraars 3 verkl.png (199.9 KiB) 2016 keer bekeken
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Wow... Dat is belangrijke informatie voor mij! Dank!
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

De keuze is (zeker niet) reuze.

Pff... het wordt ook wel steeds lastiger om een zorgverzekering te kiezen zeg.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Belangrijk voor iedereen! Er zullen er wel weer moeten overstappen.

Valt vies tegen van ONVZ, vaak wel een goeie.

Maar DSW hier ook weer de beste, mooi! Allemaal naar DSW!? Keus lijkt me niet moeilijk.
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Nou DSW is helaas niet mijn keuze, het aanvullende pakket is zo summier dat ik daar niet mee uit de voeten kan helaas. Vandaar dat het lastig wordt....

Voor Dr. Visser wordt het er ook met het jaar niet beter op zeg.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Dank voor overzicht verzekering. Ik ben vorig jaar overgestapt naar PNO Zorg juist omdat die zo open en eerlijk waren. Dan maar over naar DSW. Die hebben sowieso mijn voorkeur want het lijkt een van de weinigen te zijn die niet meegaan in de eenheidsworst van cijferclubjes.
Plaats reactie