Vergoeding Stichting NKCV

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roytjuh
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2015, 17:03

Vergoeding Stichting NKCV

Bericht door roytjuh »

Hallo allemaal,

Ik ben paar maanden geleden bij de Stichting NKCV geweest en kreeg een dikke rekening terwijl ze zeiden dat het 100% vergoed zou worden...

Werd het bij jullie wel volledig vergoed of ook maar gedeeltelijk?

Heb er 2 gesprekken gehad en activiteitsmeter maar mijn klachten waren niet erg genoeg en dat was het, na informatie op het internet gelezen te hebben is dit maar goed ook, behandeling werkt niet eens ](*,)

Alvast bedankt :)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vergoeding Stichting NKCV

Bericht door asje »

De meesten hier zijn daar gelukkig niet geweest, is allemaal bijkans misdadige kwakzalverij, waar je bijna altijd slechter (en vaak gebroken) uitkomt. Komt voort uit de ontkenning van ME, de psychosomatische school. We vechten wereldwijd al decennia vóór erkenning en tégen deze leugenachtige school. Helaas gaan er nog altijd patiënten naartoe, op verwijzing van de huisarts of onder druk van het UWV.

Was het niet je eigen risico wat je moest betalen?

In NL kun je alleen in A'dam bij echte (reguliere ME-)artsen terecht.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Vergoeding Stichting NKCV

Bericht door soof »

omdat ik het moest googelen (en bijna letterlijk achteruitdeinsde toen ik bij hun uitkwam omdat ik niet verwacht had dat iemand zich daar wel eens vrijwillig aanmeldde ;0) kwam ik bij oa dit uit, wat een verschil tussen het gejubel van dit jaar en de rampzalige cijfers van daarvoor, zouden ze, als therapeutische opdracht, hun patienten achter een pc hebben gezet?

vervelend van de rekening, je zorgverzekering al gecontact?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Vergoeding Stichting NKCV

Bericht door Grigor »

Ja dacht dat deze hocus pocus gewoon vergoed werd???

Pff wanneer houdt het eens op . Mafkezen daar in Nijmegen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vergoeding Stichting NKCV

Bericht door asje »

Kan dus ook eigen risico geweest zijn.

Maar eigenlijk zouden zíj de patiënten moeten betalen :)
Life smells...
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Vergoeding Stichting NKCV

Bericht door teunie »

soof schreef:omdat ik het moest googelen (en bijna letterlijk achteruitdeinsde toen ik bij hun uitkwam omdat ik niet verwacht had dat iemand zich daar wel eens vrijwillig aanmeldde ;0) kwam ik bij oa dit uit, wat een verschil tussen het gejubel van dit jaar en de rampzalige cijfers van daarvoor, zouden ze, als therapeutische opdracht, hun patienten achter een pc hebben gezet?
Het is overduidelijk georchestreerd. Sommige teksten zijn helemaal in pr-taal geschreven, dan weer staan er een aantal beoordelingen onder elkaar met identieke opbouw en inhoud inclusief vermelding van naam betreffende therapeut: echt hele spontane reacties, maar niet heus. Ik zag trouwens dat het NKCV tegenwoordig een GGZ-instelling is, dat zegt al genoeg.
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Vergoeding Stichting NKCV

Bericht door NooitOpgeven »

teunie schreef:
soof schreef:omdat ik het moest googelen (en bijna letterlijk achteruitdeinsde toen ik bij hun uitkwam omdat ik niet verwacht had dat iemand zich daar wel eens vrijwillig aanmeldde ;0) kwam ik bij oa dit uit, wat een verschil tussen het gejubel van dit jaar en de rampzalige cijfers van daarvoor, zouden ze, als therapeutische opdracht, hun patienten achter een pc hebben gezet?
Het is overduidelijk georchestreerd. Sommige teksten zijn helemaal in pr-taal geschreven, dan weer staan er een aantal beoordelingen onder elkaar met identieke opbouw en inhoud inclusief vermelding van naam betreffende therapeut: echt hele spontane reacties, maar niet heus. Ik zag trouwens dat het NKCV tegenwoordig een GGZ-instelling is, dat zegt al genoeg.
En weer wordt er op de Nijmeegse site alleen maar gejammerd over vermoeidheid en niets over ziek zijn en ziek worden na inspanning (PEM). Hoogstwaarschijnlijk nemen ze nog steeds weinig of geen patiënten aan met ME?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vergoeding Stichting NKCV

Bericht door asje »

De naam ME is taboe daar, maar de meeste 'CVS'-ers hebben wel ME, vandaar hun bijna 0-resultaat + vele verslechteringen. Dat terwijl je 1- in de buurt moet wonen, 2- niet moet geloven dat je echt fysiek ziek bent, 3- zelfstandig ernaar toe moet kunnen reizen en 4- niet met uitkerings- of werkgeversproblemen zit. Dus de slechtsten komen daar niet eens terecht, kun je nagaan.

Alleen hun leugens zeggen iets anders.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

5 Niet al medicijnen gebruiken, dus op hun "advies"stoppen?

6. niet doodziek zijn of te weinig ME hebben?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

O ja, 5 ook nog.

6 Niet, valt vanzelf onder 'zelfstandig kunnen reizen' (lees: niet te ziek zijn). En licht ME is prima voor ze, waarom ook niet.
Life smells...
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

Ik had hier nog nooit van gehoord maar jeetje :roll: Kenniscentrum noemt zich dat. In de link zie ik ook veel positieve verhalen. Dat zullen mensen zijn die bv overspannen zijn, dan heb je best iets aan zo'n behandeling denk ik.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

In de hele wereld heb je dit soort 'kenniscentra', een logisch gevolg van de ontkenning van ME ...

Het zijn maar een paar positieve reacties. Maar ook dat zegt niks, als je niet al te slecht bent, kun je onder omstandigheden tijdelijk beter functioneren. Maar bij onderzoek bleek ook al, veel eerder al, dat diegenen na 1,5 jaar niets beter zijn dan degenen die geen 'behandeling' hebben gehad.
Life smells...
Plaats reactie