Eenzaam? Er is hulp

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Eenzaam? Er is hulp

Bericht door robin123 »

Ik heb jarenlang nu eigenlijk alleen met m'n moeder en verzorging in huis gezeten. Niemand van mijn leeftijd, niet even iemand anders die je met de rolstoel mee naar buiten neemt.

Ik ben dankzij mijn ambulant begeleidster (helpt me met dingen ivm ME) in contact gekomen met een jongen van ongeveer mijn leeftijd, dezelfde spirit als het gaat om dingen ondernemen (alleen hij kan wel alles uitvoeren).

De stichting die deze match geregeld heet Handje Helpen (die zit in de Utrechtse Heuvelrug), maar er zijn veel meer organisaties die vrijwilligers koppelen met iemand die er zelf niet vaak uit kan komen, iets leuks kan gaan doen of zelfs gewoon even praten.

Bij mijn weten heb je ook nog het Maatjesproject, alleen Handje Helpen is breder dan dat. Die kunnen je ook helpen met andere dingen.

Ik wilde deze tip gewoon even delen. Het is gewoon dat ik me eenzaam voelde en dit heeft een stuk geholpen.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Wat goed, Robin dat je iemand gevonden hebt. Goeie tip.
Er zijn vaak ook initiatieven waarbij je via internet hulp kunt zoeken bij mensen uit je eigen buurt of dorp.

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie