Vervoersmiddelen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Vervoersmiddelen

Bericht door stampertje »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, hoe vervoeren jullie jezelf?

Binnenkort hoop ik zelfstandig te gaan wonen maar daarbij is het wel belangrijk dat ik mijzelf kan vervoeren bijv naar de huisarts, apotheek, ouders en wellicht even naar de winkel.

Ik kan geen auto meer rijden en mijn auto staat na 3 jaar stilstaan nu te koop,, zijn er mensen die wel nog kunnen autorijden?

De WMO keuringsarts heeft een negatief advies gegeven wat betreft vervoersmiddel. Zie voor meer info

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 254#220254


Een scootmobiel ben ik nog niet aan toe, acceptatie maar ook leeftijd. Ik hoopte op een driewielscooter, alleen die zijn zelf dus gewoon niet te betalen. Nu zit ik te denken aan een gewone bromscooter maar daarbij voorzie ik ook al problemen als het gewicht van dat ding en mijn weinige kracht. Of denk aan op slot zetten als je zelf niet kan bukken.

Hebben jullie toevallig tips? Ik wil graag wat onafhankelijker zijn want elke keer mijn ouders of vrienden bellen voor alles, is niet te doen.

Liefs!
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik heb een scootmobiel, gekregen van het WMO toen ik 30 was. Leeftijd was voor mij ook een probleem hoor! En in het begin voelde ik me behoorlijk opgelaten, maar nu ben ik er erg blij mee
Vrijheid, blijheid zal ik maar zeggen :wink:
Ik moet wel zeggen dat ik de mazzel heb een behoorlijk sportief model te hebben, ziet er uit als een scooter op 3 wielen, dus dat scheelt
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi mieperdepiep,

Wat fijn dat je van WMO dat gekregen heeft!
Helaas is mijn aanvraag afgewezen omdat de arts geen ME/CVS en fibromyalgie patienten aanvragen toewijst.

Dat scheelt zeker dat het er zo uit ziet, ik wilde graag een driewielscooter. Daarvoor was ook de aanvraag maar helaas. Super dat je er zo blij mee bent.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Het belangrijkste wat je je af kunt vragen is: wat kan ik en wat wil ik ermee?
Ik las in een ander topic dat je 1 x per week 10 minuten kunt lopen. Als je dan boodschappen wilt doen, heb je niet zoveel aan een bromscooter, want je zult toch in de winkel moeten lopen en staan. Die energie die je dan verspilt heb je keihard nodig voor andere zaken als je op jezelf woont.
Ik heb een poosje een snorfiets gehad, maar deze was inderdaad te zwaar voor me. Achteraf niet zo'n goede koop dus.
Later heb ik zelf een scootmobiel aan geschaft. Toen ik deze eenmaal had, dacht ik: had ik veel eerder moeten doen!
Als je een bromscooter kunt betalen, kun je ook een scootmobiel aanschaffen. Ze zijn er nl. ook tweedehands. Zoeken op internet of vragen bij een winkel in hulpmiddelen bij jouw in de buurt.

Groetjes, Ariadne.
Gast

Bericht door Gast »

Een E-bike?
Gast

Bericht door Gast »

Oh dom van mij..moet je toch nog kunnen fietsen.....
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Hi, hi, hi, ik moet soms zo lachen om de reclames die bij sommige topics staan. Dit topic gaat over vervoer en het woord auto komt er in voor; staat er een reclame voor de nieuwe BMW 13 :lol:

Ik kon het niet laten om er melding van te maken, veel te leuk.

Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:) Hm, doe mij die maar.
Life smells...
Gast

Bericht door Gast »

Ja, en met chauffeur graag... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

brandy schreef:Ja, en met chauffeur graag... :lol: :lol:
Jaaaaaaaa!
En dan wil ik hem best delen met nog een paar.
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi ariadne,
Daar heb je gelijk in qua energie. Ik weet het gewoon nog niet. Ik kan ook echt niet accepteren hoe het is en wat ik heb.
Qua energie is het nu wel wat beter vergeleken met een tijdje terug maar voor hoe lang is dat. Maar nog steeds breng ik vooral mijn tijd door in bed of op de bank. Haha de reclames zijn inderdaad leuk, bij mij vooral bonprix altijd! ;)



Hi brandy,
Dat is niet dom, super fijn dat er wordt meegedacht.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

stampertje schreef:Hi mieperdepiep,

Wat fijn dat je van WMO dat gekregen heeft!
Helaas is mijn aanvraag afgewezen omdat de arts geen ME/CVS en fibromyalgie patienten aanvragen toewijst.

Dat scheelt zeker dat het er zo uit ziet, ik wilde graag een driewielscooter. Daarvoor was ook de aanvraag maar helaas. Super dat je er zo blij mee bent.
Stampertje,
Vervelend dat het is afgewezen.
Maar wat had je nou precies aangevraagd: een bromscooter met 3 wielen of een scootmobiel met 3 wielen?

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi Ariadne,

Ik wilde graag een bromscooter met drie wielen. De aanvraag was geloof ik vervoer in zijn algemeen of het nou een taxikaart was of iets zelfstandigs.

Liefs
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ah, nu is het me duidelijk. Ik begreep het niet helemaal.

Nu moet je dus noodgedwongen op zoek naar een "zelfstandige" oplossing.
Denk er in ieder geval goed over na, wat voor jou op dit moment de beste oplossing is. Het zou zonde zijn als je iets koopt waar je achteraf niet zoveel aan hebt.

Als je zelf gaat koken:
groente snijden e.d. kan heel goed zittend aan een tafel, doe ik ook altijd.
En verder kan het handig zijn om een kruk of stoel op hoge poten en met wieltjes in de keuken te hebben. Ik heb er veel plezier van, kan daardoor een aantal keer per week koken. Zonder zou me dat absoluut niet lukken.
Je kunt zoeken op zadelkruk of kappersfiets (zo heet dat, kan er ook niets aan doen). Aan een stoel, waarop je met je benen vooruit moet zitten, heb je niets, dan zit je met je benen tegen de kastjes aan.

Succes, Ariadne.
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hoi Ariadne,

dat ik daar nooit aan gedacht heb (ik was kapster). Zo'n krukje is super handig. Maar eerst een huisje haha. Liefs
Plaats reactie