praktische zaken

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

praktische zaken

Bericht door tavy »

Hallo Allemaal,

Ik vraag me af hoe jullie omgaan met praktische zaken. Bv een hoesje kopen voor je mobiele telefoon. Je moet de deur uit, iemand moet je brengen naar de stad/winkel.
kleding kopen. je wilt een keer naar de bios.

Zoals bij zovelen zijn ook bij mij de klachten uitgebreid en wisselend. Toch wil ik graag zelfstandig leven. OP een manier die bij mij past.

Kleding kopen via internet is lastig omdat ik last heb van RSI en niet veel op internet kan.

Tv kijken is ook niet mijn grootste hobby.

Ik mis vooral het intellectuele aanbod. Een goed inhoudelijk gesprek over een leuke documentaire. Ik merk dat mijn leven heel eenzijdig is geworden.

Ik heb hele goede ouders die erg veel voor mij doen wbt huidhouden boodschappen enzo. Maar het is niet gezond als de input van je moeder het enige aanbod is in je leven. Ik heb ook ander behoeften die zij niet in kan vullen.

tavt
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

praktische zaken

Bericht door soof »

jeetje, zonder i'net zou het voor mij een beetje ophouden hier thuis rondscharrelend... heb je het ook met een tablet en heb je al een pen muis geprobeerd?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

praktische zaken

Bericht door robin123 »

Vraag of je ouders op zoeken willen gaan naar een maatjesproject. Dan word er een match gemaakt tussen een vrijwilliger die zich aangemeld heeft bij de stichting en jouw aanmelding.
Die kan je dan ook gelijk helpen met dingen kopen op internet.

Er zijn veel van dit soort projecten en ik heb er echt goede ervaringen mee.
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Je zou inderdaad eens kunnen informeren naar een maatjesproject, er is veel aanbod op dat gebied. Daarnaast staat er volgens mij op de me cvs vereniging site een oproep tot lotgenotencontact, daar zou je jouw wensen wellicht kunnen toelichten ( ook al kun je het huis niet uit, dan zou ook telefonisch contact zou een optie kunnen zijn; desnoods op de luidspreker zodat he je arm niet teveel belast).
Zelf bestel ik echt werkelijk alles via internet, je zou van tevoren op papier kunnen zetten wat je nodig hebt en dan zouden je ouders dit voor je op internet kunnen bestellen als je dat niet zelf lukt?
Er zijn best mensen die het voor me kunnen doen, maar op deze manier houd ik toch nog een beetje mijn zelfstandigheid. Er zit hier in de buurt een boodschappenboer die alles aan huis levert en ik zorg dat ik op goede dagen voor ong. twee weken maaltijden in de vriezer komen. Een grote vriezer is dan wel handig :D zoals nu zit ik in een crash en is eten koken niet te doen, maar ligt wel de vriezer vol met complete maaltijden.
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

En een robotstuifzuiger is ook best wel handig lol
Plaats reactie