Zelfstandig wonen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Heel verstandig dat je die 2 afspraken tegelijk heb gepland!

Als het kan, is het wel heel handig om meteen huishoudelijk hulp aan te vragen. Die kan je evt. ook helpen met verhuizen, je nieuwe huisje schoonmaken etc.

Succes, is een hele uitzoekerij, he.
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Valt jouw woningstichting onder Entree?

Want hier kun je de folder dan lezen over urgentie aanvragen en daar staat precies in welke stappen je moet ondernemen:
http://www.volkshuisvesting.nl/pdf/urge ... erzien.pdf

Het enige waar ze over zouden kunnen vallen is dat ze kunnen zeggen dat je je al veel eerder in had moeten schrijven... Of ben je wel al ingeschreven?
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Hallo Biancavia,

Klopt, valt onder entree. En inderdaad sta ik al jaren ingeschreven, heb een meettijd vanaf 2002. In januari stond ik 8e en 5e voor een woning, maar dat is allemaal zo bewerkelijk. Er is gewoon te weinig aanbod voor de huisjes waar ik in aanmerking kom, vandaar dat ik wil kijken naar de mogelijkheden om een seniorenhuisje te kunnen bemachtigen e.d.... Want die staan continue op de site.

Ik ga de folder lezen, bedankt!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Je staat al 7 jaar ingeschreven!
Jeetje zeg, dan is er bij jullie wel heel veel tekort aan geschikte woningen...

Wij hebben ruim drie jaar moeten wachten op ons huisje en dat vonden we al lang. ;)

Maar ik denk dat je zeker wel voor urgentie in aanmerking moet kunnen komen. En anders inderdaad eens contact opnemen over eventueel zo'n seniorenhuisje. :)
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

En je moet met je huidige inschrijftijd ook niet aan geschikte woonruimte kunnen komen. Dwz als ze bij Entree vinden dat een flatwoning met lift geschikt is, je dus geen urgentie krijgt.

Biancavia... 3 jaar... jeetje. Wij zijn met onze meettijd van 2003 nog steeds op zijn best 35e. Meestal zelfs 70e. Jullie wonen vast heel noordelijk ;).
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Karen schreef:En je moet met je huidige inschrijftijd ook niet aan geschikte woonruimte kunnen komen. Dwz als ze bij Entree vinden dat een flatwoning met lift geschikt is, je dus geen urgentie krijgt.

Biancavia... 3 jaar... jeetje. Wij zijn met onze meettijd van 2003 nog steeds op zijn best 35e. Meestal zelfs 70e. Jullie wonen vast heel noordelijk ;).
Nee, in de randstad!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

@ Gabutje... Heb je al urgentie aangevraagd? Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Hallo Karen,

Ik heb wel het een en ander uitgezocht, voor urgentie kom ik niet in aanmerking (ze zijn daar heel erg streng in) en voor een WMO-indicatie ook niet want dan moet je aantonen dat je daadwerkelijk aanpassingen in de woning nodig hebt. En dat is niet zo in mijn geval.

Wel ga ik met st.Mee en gemeente Montferland voor de herinrichtingskosten, maar dat gebeurt pas eind augustus of september pas.

Ik heb een meettijd van 7 jaar en voor de woningen waar ik in aanmerking kom adviseert Laris dat je toch een meettijd van 5 á 6 jaar moet hebben. Dus ze gaven aan om toch nog Didam tijd te geven, gezien ik goede kansen nu maak. st.Mee en gemeente pushen mij om buiten Didam om te kijken, maar dat wil ik niet. Heb nu ook aan hun kenbaar gemaakt dat als ik nog te weinig meettijd had dat het een ander verhaal is, maar nu toch zeker er nog voor wil gaan.

Ik heb inmiddels wel weer mijn schulden ingelost, er rest mij alleen nog de studentenkrediet. Wat ook wel weer een zege is en positief is voor mijn financiele positie voor als ik straks op mezelf woon.

Nu heeft st.Mee mij aangeraden om vrijwilligerswerk te gaan doen, maar ik wil eigenlijk meer met reintegreren bezig houden. Maar daar is mijn contactpersoon weer niet mee eens. Het laatste woord is hierover nog niet gezegd. En met dit mooie weer ga ik voorlopig eerst 'vakantie' houden, immers dat is wat de arbo-arts mij opgelegd heeft. haha.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Jammer dat je niet voor urgentie in aanmerking komt. Hopelijk komt er snel een leuk huisje in Didam op je pad! Kan me goed voorstellen dat je liever nog even wacht ipv in een andere plaats te gaan wonen waar je je minder prettig voelt.

Fijn dat je schulden verder zijn afgelost.

Dat vrijwilligerswerk.... willen ze dan je reintegratie opschorten? Of zou je dat straks tegelijk moeten doen? Dat lijkt me niet echt te doen.

Succes!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

De Els 135
Montferland
De Hoevert
Leuk ding, he?! En nog maar 7 reacties. Is iets voor jou!

Nou ja... als je de staatsloterij wint dan. Verder stond er weer niet zoveel bij, he.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Haha, zeker leuk. Maar de huur is te hoog.

Mijn oom wilde al met me samen wonen!!! whahaha, humor.
Dat gaat dus niet gebeuren, voorspel alleen maar ellende ermee.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Gabutje;
Misschien samen met mij? Zou dat een alternatief kunnen zijn :-k
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Gabutje schreef:Mijn oom wilde al met me samen wonen!!! whahaha, humor.
Hahaha. Misschien dat hij je in plaats daarvan kan sponsoren :wink: .
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Whahaha, wat een humor.

Nee, heb heeft nog minder geld dan mij. Tevens is hij ook pas een paar maanden uit Korea en het is de bedoeling dat zijn vriendin ook over komt.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Hoi Gabutje,

Ik ben benieuwd hoe het nu is. Heb je het vrijwilligerswerk kunnen afketsen?

Gabutje schreef:Er zijn momenteel haast geen aanbod wat betreft woningen met 1 sl.kamer, woonkamer, keuken en doucheruimte. maar wel ontzettend veel seniorenwoningen. Er is ook veel bijgebouwd voor senioren. Maar heb ook gehoord van anderen dat ook jongere mensen kans kunnen maken op zo'n woning. Wellicht moet ik dat ook maar eens navragen bij de woningstichting.
Heb je dat nog nagevraagd? Ik had zelf ook gezocht, maar kan er niks over vinden. Ben dus erg benieuwd of jij hier al antwoord op hebt gekregen. Gelijkvloers is zoveel fijner. En bejaardenwoningen liggen vaak veel rustiger.
Gabutje schreef:Eigenlijk zou er op deze site ook infomatie op moeten komen te staan van welke regelingen je gebruik kan maken en aan welke voorwaarden je moet voldoen en hoe je het kan aanvragen e.d. Gewoon in een overzicht als naslag, want denk dat velen van heel veel dingen niet op de hoogte te zijn. Je moet ook wel behoorlijk wat weten en onderzoeken, het is totaal onoverzichtelijk.
Op deze site kun je veel informatie vinden: https://www.regelhulp.nl/. Misschien had je 'm al, maar anders bij deze.
Plaats reactie