Achmea vergoedt Visser niet meer

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@aquamarijn

Je kunt het beste naar PNO of ONVZ gaan, dit zijn volledige restitutiepolissen. Op dit moment is er geen plan deze af te schaffen.

Alleen kan dat natuurlijk pas over 6 maanden.
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Of dsw dat is ook een goede alleen niet voor alternatieve geneeswijze.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

kan iemand me de agb-code van dr visser geven? (PB?)
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

inmiddels is het mysterie opgehelderd, ohra vergoed gewoon dr visser dit jaar :)
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Mooi!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Vergoeding van behandeling in 2015

Bericht door agnes »

verplaatst. Mod.

Onlangs was ik bij dr. Visser en hij vertelde dat hij voor 2015 met alle verzekeraars- behalve Achmea- een contract heeft voor 2015.
Het contract dat er met Achmea was, wordt niet verlengd- maar dat was al te verwachten.

Zit je bij Achmea en wil je bij dr. Visser blijven, verander dan per januari van verzekeraar. Voor de basisverzekering moet altijd geaccepteerd worden; de aanvullende verzekering hoeft niet per se bij dezelfde verzekeraar als de basisverzekering. Dus die kan je - als je dat wil- bij je huidige verzekeraar laten.

Overigens zei dr. Visser dat iedereen hier nog een brief over krijgt.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Vergoeding van behandeling in 2015

Bericht door she »

dank voor je bericht, Agnes
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Ben door de huisarts doorverwezen naar de cardioloog voor duizelingen (vaak na inspanning) en die chronische vermoeidheidsklachten. Ik mag er zelf een uitzoeken. Zul je net zien, zit ik bij FBTO en dat is onderdeel van Achmea en die vergoeden hem niet meer in 2015 :o

Pfff, dan nu de grote twijfel, overstappen naar andere zorgboer of niet?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

[quote="zeeman"]Ben door de huisarts doorverwezen naar de cardioloog voor duizelingen (vaak na inspanning) en die chronische vermoeidheidsklachten. Ik mag er zelf een uitzoeken. Zul je net zien, zit ik bij FBTO en dat is onderdeel van Achmea en die vergoeden hem niet meer in 2015 :o

Pfff, dan nu de grote twijfel, overstappen naar andere zorgboer of niet?[/quot

Das dilkke pech.

Voor het geval mijn zoon naar Visser zou gaan, mss es een keer, verwisselde ik van boer. Maar daar heb jij niks aan.

Er is hier op het net een draad die over dit soort boeren gaat.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

@ Zeeman,

Een klein "gelukje": je komt er achter aan het eind van het jaar, nu je nog over kan stappen. Stel dat je er in januari achter komt.
Ik zat ook bij FBTO (omdat het een restitiepolis was notabene), maar ben vorig jaar overgestapt.
Advies: stap over en kies voor Visser, dan wordt er tenminste een kanteltafeltest gedaan (i.v.m. duizeligheid).

Succes, Ariadne.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

ariadne schreef:@ Zeeman,

Een klein "gelukje": je komt er achter aan het eind van het jaar, nu je nog over kan stappen. Stel dat je er in januari achter komt.
Ik zat ook bij FBTO (omdat het een restitiepolis was notabene), maar ben vorig jaar overgestapt.
Advies: stap over en kies voor Visser, dan wordt er tenminste een kanteltafeltest gedaan (i.v.m. duizeligheid).

Succes, Ariadne.
Dank voor de reacties Annac en Ariadne. Ik zit nu te kijken, ik heb alleen een basisverzekering zie ik nu. Ik kan dus zo overstappen en dan moeten ze me gewoon erbij nemen. Denk idd dat ik voor Visser ga kiezen. Die man legt in zijn video zo goed dat hele verhaal uit met duizelingen en doorstroming en alles, heb daar meer vertrouwen in dan iemand waar ik eerst weer uit moet gaan leggen wat mijn "post virale vermoeidheid" nu precies betekend. Mijn huisarts zei ook al dat er met mijn soort klachten vaak niets gevonden wordt. Toen ie vroeg wat ik zelf dacht hen ik over dat onderzoek van Visser verteld over duizelingen. Goed, zal er nog 1 nachtje over slapen en dan ga ik een besluit nemen, denk dat ik morgen gelijk bel voor een afspraak. Mijn huisarts heeft zelf gezegd, zoek maar een cardioloog uit, dan zorgen wij hier dat de verwijsbrief klaar ligt.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Denk dat je het beste pas een afspraak kunt maken als je veranderd bent van zorgverzekeraar, en dat dus in je verwijsbrief je nieuwe zorgverzekeraar staat.
Anders even bij je huidige zorgverzekeraar vragen hoe het dan zit met de facturering.
Zodat je niet voor verrassingen komt te staan ;)
http://www.elisabeth.nl/algemene_onderd ... tvangen_1/
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Hallo zeeman,

FBTO vergoed dr Visser wel in 2015. Artsen waar ze geen contract mee hebben wordt het gemiddelde bedrag vergoed als wat ze bij gecontracteerde cardiologen kwijt zijn. Ik geloof niet dat het bij dr Visser duurder is.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Hallo zeeman,

FBTO vergoed dr Visser wel in 2015. Artsen waar ze geen contract mee hebben wordt het gemiddelde bedrag vergoed als wat ze bij gecontracteerde cardiologen kwijt zijn. Ik geloof niet dat het bij dr Visser duurder is.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

huppelepup schreef:Hallo zeeman,

FBTO vergoed dr Visser wel in 2015. Artsen waar ze geen contract mee hebben wordt het gemiddelde bedrag vergoed als wat ze bij gecontracteerde cardiologen kwijt zijn. Ik geloof niet dat het bij dr Visser duurder is.
Dank voor alle info mensen. Dat is een grote hulp. Heb even gebeld met FBTO, ze vond de kliniek onder de naam "stichting cardiozorg". Ze zag idd staan dat er geen contract is. Ze zei dat ik het beste een offerte op kan vragen voor de geschatte kosten. FBTO vergoedt die kosten op basis van gelijkwaardige behandeling zoals "huppelepup" al aan aangaf.

Ook het andere punt dat werd genoemd over dat alle kosten als 1 traject worden gezien bevestigde de mevrouw aan de lijn. Ze zei nogmaals dat ik het beste een offerte op kon vragen maar kon vooraf niet zeggen hoe of wat. Heb ook even gebeld met de Parkstad Kliniek en daar heeft de mevrouw aangegeven dat ik mijn vragen wat dit betreft het beste even op de mail zou kunnen zetten. Nou, wordt vervolgd. Ik houd jullie op de hoogte.
Plaats reactie