Achmea vergoedt Visser niet meer

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

Even ter info: Visser valt onder de niet gecontracteerde medische zorg en dit wordt wel vergoedt tot 80% van de geldende tarieven voor cardiozorg. Je dient in dat geval zelf de factuur te betalen en in te dienen bij je zorgverzekeraar. Die maken dan de vergoeding aan je over. Je betaalt dan ongeveer 20% zelf tenzij zijn tarieven hoger liggen dan de standaard die daarvoor geldt.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nee, alleen in BE is een ME-vriendelijkere verzekering. Wat je in NL moet doen, is een pure restitutieverzekering nemen, want eerder waren er dezelfde problemen met een andere verzekering, het is elk jaar afwachten zo. En dat zijn toch ook slechte verzekeringen, die onze artsen niet meer willen vergoeden? ONVZ, PNO zijn restitutieverzekeringen, ik weet niet of er nog meer zijn.
Life smells...
Gebruikersavatar
risada
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 aug 2011, 13:53

Bericht door risada »

Heeft iemand misschien al ervaring met Stad Holland (restitutieverzekering)? Ik denk er namelijk over om over te stappen op die verzekering.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

marcog schreef:Even ter info: Visser valt onder de niet gecontracteerde medische zorg en dit wordt wel vergoedt tot 80% van de geldende tarieven voor cardiozorg. Je dient in dat geval zelf de factuur te betalen en in te dienen bij je zorgverzekeraar. Die maken dan de vergoeding aan je over. Je betaalt dan ongeveer 20% zelf tenzij zijn tarieven hoger liggen dan de standaard die daarvoor geldt.

Zeeman schreef in een ander topic het volgende:
Samengevat: ACHEMA vergoedt prof. Visser in 2014 nog wel, maar in 2015 niet meer. Ook nemen ze geen patiënten meer aan van ACHMEA in 2015, zelfs al zouden die deels de kosten zelf willen bijbetalen. Leek me belangrijk deze info en de link naar dit draadje even hier te delen.
In 2015 moet je dus een andere verzekering hebben dan een die onder Achmea valt, als je naar Visser wilt.
Ditzo heeft ook een restitutiepolis.

Een ME-vriendelijke verzekering bestaat niet, het is maar net wat je vergoed wilt hebben. De een wil veel aanvullend de ander niet.

Ariadne.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

ariadne schreef:
marcog schreef:Even ter info: Visser valt onder de niet gecontracteerde medische zorg en dit wordt wel vergoedt tot 80% van de geldende tarieven voor cardiozorg. Je dient in dat geval zelf de factuur te betalen en in te dienen bij je zorgverzekeraar. Die maken dan de vergoeding aan je over. Je betaalt dan ongeveer 20% zelf tenzij zijn tarieven hoger liggen dan de standaard die daarvoor geldt.

Zeeman schreef in een ander topic het volgende:
Samengevat: ACHEMA vergoedt prof. Visser in 2014 nog wel, maar in 2015 niet meer. Ook nemen ze geen patiënten meer aan van ACHMEA in 2015, zelfs al zouden die deels de kosten zelf willen bijbetalen. Leek me belangrijk deze info en de link naar dit draadje even hier te delen.
In 2015 moet je dus een andere verzekering hebben dan een die onder Achmea valt, als je naar Visser wilt.
Ditzo heeft ook een restitutiepolis.

Een ME-vriendelijke verzekering bestaat niet, het is maar net wat je vergoed wilt hebben. De een wil veel aanvullend de ander niet.

Ariadne.
Zou wel erg raar zijn als Visser geen Achemea patienten meer aanneemt. Hij kan zijn factuur gewoon aan de patient sturen en die kan het declaren bij achmea tot 80%. Het lijkt erop dat Visser geen zin heeft in de administratie of dat hij geen openheid van zijn factuur wilt geven. Vreemd.
Gebruikersavatar
risada
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 aug 2011, 13:53

Bericht door risada »

Dit komt denk ik omdat dokter Visser ook onderzoek doet. En Achmea heeft aangegeven het niet eens te zijn met het vergoeden van patienten die niet direct voor een behandeling, maar voor het onderzoek van dokter Visser komen. Terwijl het juist zo belangrijk is!
Maar goed, het beste is natuurlijk hem persoonlijk te vragen waarom hij geen nieuwe Achmea patienten meer aanneemt.

Als je wilt weten wat je afspraak bij Visser heeft gekost, dan kan je gewoon inloggen bij je zorgverzekering en kijken wat er vergoed is voor je afspraak. Ik kan dat in ieder geval gewoon in mijn overzicht zien.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@marcog Je hebt geen idee wat voor gezeik onze artsen vaak met verzekeringen hebben. Niet zo wantrouwend naar de verkeerden hè.

Het is helemaal onduidelijk met Achmea, daar moet je toch ook niet willen zitten. En de arts maar afwachten of-ie alles vergoed krijgt, patiënten die het restbedrag niet kunnen betalen etc.
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

marcog schreef:Even ter info: Visser valt onder de niet gecontracteerde medische zorg en dit wordt wel vergoedt tot 80% van de geldende tarieven voor cardiozorg. Je dient in dat geval zelf de factuur te betalen en in te dienen bij je zorgverzekeraar. Die maken dan de vergoeding aan je over. Je betaalt dan ongeveer 20% zelf tenzij zijn tarieven hoger liggen dan de standaard die daarvoor geldt.
Ja, dit is het officiële verhaal, dat zal prima kloppen. Maar wat ik begreep is dat de "geldende tarieven" ongeveer de helft lager liggen dan de tarieven die ze betalen aan partijen waarmee ze een contract hebben. Dus je krijgt 75% van 50% vergoed. Dus dan betaal je dik 60% zelf.

"Wat zij vergeten te vermelden is dat die prijs ongeveer de helft is van de contractprijs en dat zij daarvan 75% vergoeden"

De quote hierboven heb ik uit mailverkeer. Dat is dus het vervelende met die zorgboeren. Ze zeggen: "U heeft bij ons een polis en mag u zelf een ziekenhuis uitzoeken" DSW zegt dat ook:

http://www.dsw.nl/consumenten/default.a ... faq&faq=77

Je mag dan wel zelf een ziekenhuis uitzoeken maar als zij er geen contract mee hebben dan vergoeden ze alleen "marktconforme kosten" En als je dan gaat rekenen kost het je zoveel extra zelf dat je automatisch wel kiest voor een waar zij een contract mee hebben, dan blijft er dus weinig over van die vrije keuze.

Hier mijn huidige FBTO. Ook hier een mooi verhaal over zelf je arts uitzoeken etc. Maar de werkelijkheid is anders:

https://www.fbto.nl/ziektekostenverzeke ... ering.aspx

Zoals je kunt lezen staat er: "100% vergoed bij zorgverleners met een contract" dus mensen nemen een naturapolis, denken dat ze dan vrije keuze hebben (die hebben ze ook) maar ze vergeten te vermelden dat je wel moet bijbetalen wanneer je kiest voor een arts/ziekenhuis waar zij geen contract mee hebben. En nogmaals, als dat je dan honderden euro's extra's kost gaan ze ervan uit dat je toch wel voor een behandelaar kiezen waarmee zij een contract hebben. Het is dus vaak knollen voor citroenen verkopen.

Ik heb van Cardiozorg idd begrepen dat ze geen Achmea-klanten meer aannemen voor 2015. Zelf ga ik overstappen naar PNO-zorg. Wat ik begrijp is dat zij wel 100% restitutie leveren.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Even een vraag; ik had begrepen dat bestaande achmea patiënten ook over moeten stappen als zij nog bij dr Visser onder behandeling willen blijven. Is dat niet zo?

En ik had eerder gelezen dat dr Visser nog een brief hierover zou sturen naar zijn patiënten. Iemand al wat ontvangen?

Groetjes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zelf ga ik overstappen naar PNO-zorg. Wat ik begrijp is dat zij wel 100% restitutie leveren.
Klopt, die werken niet met die stomme contracten.
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

huppelepup schreef:Even een vraag; ik had begrepen dat bestaande achmea patiënten ook over moeten stappen als zij nog bij dr Visser onder behandeling willen blijven. Is dat niet zo?

En ik had eerder gelezen dat dr Visser nog een brief hierover zou sturen naar zijn patiënten. Iemand al wat ontvangen?

Groetjes
Je bestaande ACHMEA zorgboer moet je behandeling die nu al loopt (als je al bij Visser loopt) vergoeden, ook als die in het nieuwe jaar doorgaat. Het behandel Diagnose Traject is namelijk in dit jaar gestart dan. Maar zo'n traject loopt maximaal een jaar. Ik zou dus maken dat je wegkomt bij ACHMEA en lekker naar PNO of iets gaan.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Op de (vernieuwde) website van Stichting Cardiozorg staat nu de heldere informatie over de vergoedingen.

http://stichtingcardiozorg.nl/stichting ... age_id=830
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Volgens mij is dat lijstje achmea labels niet compleet. Kiemer en de friesland vallen daar nl ook nog onder.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

De button 'Achmea Labels' linkt door naar de website van Achmea. Als deze lijst niet compleet is heeft Achmea hun site dus duidelijk niet op orde.
Volgens mij hoort Agis namelijk ook onder Achmea (ik heb Achmea deze vraag al gesteld).

Extra opletten dus als je patiënt bij dr. Visser wil blijven dat je niet bij een verzekering van Achmea zit!
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Agis is samen met Zilverenkruis, dus idd ook Achmea.
Life smells...
Plaats reactie