Wel/ niet aftrekbaar

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ja Asje, dat denk ik ook. Maar als het een vrij verkrijgbaar middel is heb je geen recept nodig en krijg je doorgaans ook geen recept.
Kunnen degenen die hier ervaring mee hebben vertellen hoe ze het doen? Krijg je dan toch een recept of een verklaring van je arts dat je een bepaald middel nodig hebt?
Wat is een praktisch haalbare werkwijze die ook door de belastingdienst geaccepteerd wordt?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik geef alle middelen die betrekking hebben op gezondheid op a/d belastingen.

Bewaarde bonnetjes nog nooit gecontroleerd, maar dat kan uiteraard es komen. Maar ik vraag me af hoeveel nut opgeven heeft. Bedrag moet aan een bepaalde hoogte voldoen vlgs mij. Daaronder is het geen bingo. Ik besteed voor 70 euro mijn aangifte uit, kom er zelf in om.

En de belastingdienst? Die beschouwt zich zelf als een hogere, goddelijke macht. Dus vrijwel onbenaderbaar.

Als je in mijn geval (ik ben, was nu, zzp-er in de zorg) o.a. een zin toegestuurd krijgt als deze: "VWS heeft besloten zorgverlleners als u in de gelegenheid te stellen alsnog als zzp-er in de zorg te werken via een Zorgpilot" kan ik de neiging op mijn knieen te gaan om hun te bedanken dat ik "zelfstandig" mag werken te nauwernood onderdrukken (ha, ha natuurlijk het tegendeel) ........Niks zelfstandig; in feite dus in loondienst bij hun, wel met alle risico voor rekening van mij en al mijn lotgenoten*

Alsof belasting betalen op zich niet genoeg is.

De muur viel, staatsmacht neemt in ons land bizarre vormen aan? Nieuwe slavernij?

Ach, het wachten is op het moment dat er genoeg doden vallen in de groep uit zorginstellingen gejaagde ouderen, of op met plastic zakkie langs de straten ex-zorg verleners zwervenden. Uit eigen lijfsbehoud moet ik zo'n harde, cynische houding wel aan houden.


* Heeft met 3 soorten VAR (Verklaring Arbeids Relatie) te maken die de "dienst"** om onduidelijke redenen nodig schijnt te hebben.

**Vergeet niet: wij zijn er voor de overheid, en zij zijn er niet voor ons, dat is het credo. W.s. feitelijk altijd zo geweest?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Oud toppic wat ik toch maar eens omhoog schop. Iemand een idee of je ook medicijnen kan aftrekken die je bv bij dokteronline etc kan bestellen? Bij dokteronline wordt het goedgekeurd door een Nederlands/Buitenlandse arts zn waarna het medicijn door een geregistreerde Nederlandse/buitenlandse apotheek naar je huis wordt gestuurd heb ik begrepen.
Plaats reactie