Bezwaar WMO

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bezwaar WMO

Bericht door stargazertje »

Ik moet echt vandaag mijn bezwaar WMO indienen om ervoor te zorgen dat deze op tijd is. Alles is klaar, behalve de verklaring van dr. Visser. Ik heb talloze keren het mobiele nr gebeld (krijg alleen voicemail), gebeld met het Belgische callcenter (die zeiden dat vandaag de kliniek gesloten is maar hebben een spoedoproep gemaakt en krijgen alleen het antwoordapparaat) mail naar zijn persoonlijke mailbox gestuurd en tot op heden geen reactie. Mijn bezwaar staat of breekt min of meer met zijn verklaring. Hele grote paniek en heel veel stress op dit moment door dit alles.

Is er een mogelijkheid dat ik vandaag het grootste gedeelte van het bezwaar op stuur en dit, zeg binnen een week, aanvul met de verklaring van dr. V.? En zo ja, hoe doe ik dit correct?
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

hi stargazertje, wat vervelend zeg, snap dat dat erg stresvol is.

ik heb iets dergelijks gehad met wia-aanvraag.

Ik raad je aan je bezwaar volledig te maken voor zover lukt. En dan erbij te zetten (liefst in de brief die je print of op het bezwaarformulier zelf, en maak kopieën voor je het opstuurt!) dat aanvullende informatie van dr. Visser helaas nog niet binnen was, maar je zo snel mogelijk zult nasturen.

Hier kunnen ze geen probleem van maken. Je hebt je bezwaar dan binnen de termijn ingestuurd, aanvullende stukken kunnen in nood - zoals nu - later komen. Dit heeft mijn advocate ook eens zo moeten doen met iets van beroep tegen uwv en kan gewoon.

veel sterkte! Denk je eraan je bezwaar aangetekend met handtekening te versturen? kost wat, maar met dit soort dingen kan het enorm verschil maken en kunnen ze niet beweren dat ze het niet hebben ontvangen. Had je waarsch. wel aan gedacht, maar ik weet hoe dat gaat als je al aan veel moet denken, dan vergeet je dat soort dingen toch nog weleens.. :wink:
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Dank voor je antwoord Annemoontje. Inmiddels contact gehad met rechtsbijstandverzekering en de WMO-organisatie zelf (juriste begon jammer genoeg ook over het probleem wat ik met ze heb qua opvragen dossier) die me verzekerden dat ik de verklaring later op kan sturen. Wou het sowieso aangetekend versturen.

Maar goed, het is hier wel paniekvoetbal zoals het hier word uitgedrukt. Iets wat niet nodig had moeten zijn.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

fijn dat je bevestigd hebt gekregen dat het later kan, maar snap heel goed dat het vervelend is, het gaat allemaal al zo moeilijk - daarom ook dat bezwaar - maar dan helpen dat soort extra stressfactoren niet mee.

ik hoop voor je dat eea positief uitpakt voor je, mag wel een keer! [-o<

sterkte met wachten enzo..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Dank je lief Annemoontje. Grootste gedeelte van het bezwaar is vandaag aangetekend verstuurd omdat het anders waarschijnlijk niet op tijd zou zijn en mijn bezwaarmogelijkheid anders niet meer mogelijk was. De paniek en stress die ik vanmiddag had wens ik echt niemand maar dan ook niemand toe en ik ben blij dat ik uit kon vinden dat de verklaring iets later kon. Mijn hart gaat op dit moment nog 150 p.m. Ik hoop ook van harte dat het positief gaat uitpakken. Er is hard genoeg gewerkt voor door Felixloena en ik.

Denk aan jullie.
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

Is het nog gelukt met Dr visser stargazertje?

Hier hetzelfde verhaal. Ik heb een aanvraag gedaan voor een benedenwoning bij de WMO, dat gaat weer via het vierde huis maar die willen het verslag van de WMO hebben, maar de WMO heeft daarvoor een "arts" ingehuurd. Deze arts heeft besloten het niet nodig te vinden, en vindt dat een rolstoel niet passend is en ze zijn bang dat ik dan juist gelijk in een rolstoel ga zitten en blijf zitten.
Uiteraard klopt dit niet en is het erg hard nodig.
Dr visser wilde een verklaring voor me schrijven, mailde een verslag maar dat was voor de huisarts met aanvullende info wat voor diagnoses er zijn ipv voor die "arts". Ik heb hem nog 2x gesproken aan de telefoon, 2x zou het op zijn lijstje gaan, maar hij lijkt het te vergeten. Heb hem gemaild terwijl we aan de telefoon zaten zodat hij zeker weten mijn uitgebreide verhaal had. Nog een keer gemaild om hem er nogmaals op te wijzen of het hem soms ontglipt was.
Ik weet dat hij het druk heeft, maar het is zo belangrijk dat ik de juiste verklaring van hem krijg...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Jep uiteindelijk wel, maar ik had toen wel veel stress. Had ook inderdaad dat de arts vond dat hulp juist antirevaliderend werkte. En ja, Vi is niet goed in administratie. Ook ziet hij mailtjes wel, maar doet er vaak niets mee. Blijf bellen en vragen is mijn advies. Geef in ieder geval ook aan wat je graag in de verklaring zou willen hebben.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@dropje Het gaat toch om de inhoud, je kunt ook gewoon een kopie van die brief aan je HA gebruiken voor deze arts.
Life smells...
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

Ik heb nu voor de zekerheid inderdaad deze brief gebruikt. want het termijn is nu al meerdere keren verschoven en voor 1 september moet alles binnen zijn terwijl de wmo consulente pas de 26e weer terug is van vakantie.
maar daar staat niet in wat écht nodig is. er wordt geen nadruk gelegd op dat deze woning ongezond is bijv. en dat moet "bewezen" worden voor ze het goedkeuren.
Maar het is in elk geval iets...
Plaats reactie