Maatschappelijk werk

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

Maatschappelijk werk

Bericht door whisje »

verplaatst naar rubriek 'sociale voorzieningen' - mod

Vandaag toch maar eens bij het maatschappelijk werk geweest ivm met de problemen thuis en de financieen. Ik had er in eerste instantie totaal geen behoefte aan. Maar ik moet toegeven het was wel ff fijn om je verhaal te doen zonder dat je van alles te horen krijgt. Problemen uitgelegd waar we tegenaan lopen. Dus de financieen en werk zoeken voor mij en mijn huishouding.

Mijn man heeft het grootste woord gedaan en eik heb hem af en toe aangevuld.

Verteld dat ik ME heb gelukkig had diegene er van gehoort en wist dus ook dat het moeilijk te geloven is voor anderen. En waar ik tegenaan liep ik zei de huishouding en het gezeur om te heen dat ik MOET gaan werken. Toen vroeg hij aan mij maar wil je dat ook ik zei op dit moment niet ik kan niet aan een baan beginnen als ik me niet voor 100% kan inzetten. En bovendien red ik het in mijn huishouden niet eens. Hij zei als je dat niet wilt of op dit moment niet kan niet doen. In deze tijd is het erg moeilijk om een ban te vinden en ik zei dat klopt en bovendien heb ik geen opleiding en geen rijbewijs dus dat maakt het allemaal nog lastiger. Dus nu krijgen we wat ondersteuning hoe ik mijn huishouding een beetje beter op orde kan krijgen en wat er evt mogelijk is aan toeslagen en dergelijke en van het gezeur moet ik me niks aantrekken, En ik moet doen wat voor mij nu het beste is. Mijn man vond wel dat ik iets aan mijn gedrag moet doen ik ben nogal koppig loop vaak kwaad weg om de confrontatie uit de weg te gaan niet altijd even goed maar anders schiet ik behoorlijk uit mijn slof en dat moeten we ook niet hebben. En ik ben een behoorlijke flapuit om maar zo te zeggen ben dat altijd al geweest en ga dat voor een ander niet veranderen alleen moet ik soms mijn woorden beter plaatsen
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Plaats reactie