Hulpmiddel gezocht!

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Hulpmiddel gezocht!

Bericht door stargazertje »

Ik kan steeds korter staan en ga er vanuit dat het wel door zal blijven gaan. Rolstoel meenemen en zelf voortbewegen is enorm vermoeiend en haast niet te doen. Ook krijg ik dat ding niet echt goed zelf in de auto bv. Is er een hulpmiddel wat je makkelijk mee kan nemen en waar je zn op kan gaan zitten? Ik moet aangeven dat ik vrij stevig gebouwd ben dus het wel wat moet hebben.
Gebruikersavatar
blom
Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mei 2011, 10:57

Hulpmiddel gezocht!

Bericht door blom »

Misschien is een lichtgewicht rollator iets voor je? Kun je ook op zitten.
Ik heb de mijne eerst uitgeprobeerd bij de zorgwinkel. Daar hebben ze meerdere modellen staan.

Ik ben ook de dunste niet maar kan er goed op zitten.

Ik kan h'm zelf in en uit de auto tillen. Dit kan ik met de rolstoel niet terwijl ik een lichtgewicht rolstoel heb (10kg)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Hulpmiddel gezocht!

Bericht door stargazertje »

Is dat ook handig als je duizelig bent? Welke rollator heb je als ik mag weten? Ik zag bij zorgoutlet.nl de beste uit de kassa-test aangeboden, maar die was wel 11 kg zwaar. Ik weet niet of dat te doen is. Besef net dat ik eigenlijk niet eens weet hoe zwaar mijn rolstoel tillen is. :)

Daarnaast zit nog iets dwars. Heb al vaker naar rollators gekeken (op internet), maar heb er persoonlijk wat problemen mee om er mee rond te gaan lopen. Zoiets had ik pas op mijn 60e of zo verwacht en niet bij een jong persoon als ik en is het een hele grote stap. (hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot hiermee). Aan de andere kant merk ik ook wel dat de situatie momenteel steeds pittiger wordt en ik eigenlijk ..... moet hebben aan de omgeving. :?
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Mij schoonvader (jong en kwiek) heeft een soort van wandelstok waar je een dingetje kunt uit klappen en dan wordt het een soort van krukje waar je op kunt leunen

Ik hik net als jij te veel tegen die rollator aan, iets te senior voor mijn gevoel :? Maar als we gehandicapt geboren waren hadden we er waarschijnlijk allemaal achter gerend :lol:
Gebruikersavatar
blom
Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mei 2011, 10:57

Bericht door blom »

Ik heb deze

http://www.carelife.nl/mobiliteit/rolla ... ner-5.html

6.5 kilo

Ben ook vaak duizelig, heb aanvallen van draaiduizeligheid dan ga ik erop zitten tot het weg trekt.
Mijn man heeft me zo ook al vaak weg gereden op de rollator als de duizeligheid lang duurde.

Het heeft bij mij ook ff geduurd voor ik over de schaamte heen was hoor maar nu ben ik er blij mee (ik ben 45 jaar)
Ik heb **** aan wat een ander er over denkt!
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Dat is wel een fraai ding moet ik zeggen
Ik hoop ook dat ik me ooit over de schaamte heen kan zetten, want het lijkt me wel een aanwinst :?
Ik ben 33 dus ik geef mezelf nog 12 jaar :wink: :lol:
Gast

Bericht door Gast »

kijk naar de voordelen van zo'n hulpmiddel
dat is het enigste wat ik kan zeggen
zit al sinds mijn 48e in een scoot, en wat ben ik er blij mee!
mijn huisarts vond het zo knap van mij, hoe ik omging met mijn beperkingen en dat ik een scoot aanvroeg bij de gemeente
en ik zei:niet moelijk hoor, maar als ik niet meer naar buiten kan, dan word ik depressief, en das nog veell erger! voor mijzelf, maar ook voor mijn gezin
zo'n hulpmiddel geeft je ook een stukje onafhankelijkheid
natuurlijk, het begin is moeilijk, alsof iedereen je aanstaart, maar ook daar leer je mee omgaan, zodra jij de voordelen er van inziet ..
groetjes
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik heb en scootmobiel, een rolstoel en een wandelstok (laatste heb ik in de zomervakantie gekocht) en met alle 3 heb ik niet zo veel moeite omdat ik meer jonge mensen daar mee zie. Rollator is een ander verhaal, daarbij komt dat ik ook nog een kind van 6 naast me heb lopen en dan krijg je nu eenmaal vaak rare blikken.
Mijn zoon achterop de scootmobiel krijg je alleen maar leuke reacties en nieuwsgierige blikken en dat vind ik dan wel weer grappig. En die dingen geven inderdaad heel veel vrijheid en blijheid!!!
De drempel voor een rollator is momenteel voor mij nog net iets te hoog, ik wacht eerst even hoe het Star bevalt :lol:
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Geen druk, helemaal geen druk Miepderdepiep. :shock: 8-[
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

scootmobiel

Bericht door tavy »

Ik heb een goede tip voor de mensen die geinteresseerd zijn in een scootmobiel.

Ga eens kijken en laat je informeren bij scootmobielvisie in Nederweert.
Fijne mensen, die je heel goed helpen. Echt de moeite waard.
Plaats reactie