efteling

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

efteling

Bericht door engel »

is iemand naar de efteling geweest met een rolstoel en hoe gaat het dan in zijn werk bij de attracties ?
nicole
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

efteling

Bericht door daisy86 »

Er zijn geloof ik speciale rolstoelingangen bij de attracties waar jij en je begeleider voorrang krijgen.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

efteling

Bericht door Eressea »

Je kunt overal met de rolstoel in, speciale ingangen (soms lastig, over grind enzo en hellingen). Je moet bovenaan even wachten, net zolang als de anderen eigenlijk, en dan komen er twee medewerkers naar je toe die je in de attractie tillen (lukt bijna niet om te zeggen dat ik wel kan lopen, je krijgt gewoon ondersteuning :P). Maar pas op: ik dacht ook wel dat ik die attracties wel aankon, maar ik kreeg er uiteindelijk toch heftige (spier)pijn van, gevoel van onwerkelijkheid, alsook duizeligheid en hartkloppingen... Zelfs van de Droomvlucht :roll: Daarna twee weken op bed gelegen - ik ga het echt nooit meer doen :oops:

Volgens mij is er één attractie waar je niet inkunt met de rolstoel, maar weet niet meer wat dat was... Volgens mij die achtbaan met de vogel voorop, rock-nogwat.

Je kunt trouwens ook rolstoelen huren daar, dat is gratis, en het zijn goede kwaliteit rolstoelen. Erg handig als je rolstoel niet in de auto past, zoals bij mij het geval was... Maar het is wel een eindje naar de ingang, en dan zo'n 50-100 meter van de ingang aan de linkerkant is de verhuur.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb 5 jaar in de Efteling gewerkt en heb ervaring met rolstoelen in de Efteling zowel toen ik er nog werkte als daarna. Voor ik ziek werd gingen wij met de kinderen van mijn werk (gehandicapte zorg) ook regelmatig naar de Efteling. En zelf ben ik de afgelopen 2 jaar ook geweest met rolstoel.
Het is inderdaad prima geregeld met speciale ingangen zodat je niet de hele rij door hoeft. Al moet je soms wel even goed kijken waar je precies moet zijn. En zoals Eressea al zei moet je ook daar vaak even wachten tot je in de attractie kunt. Alleen bij Joris en de draak moet je wel in de rij gaan staan maar deze is breed genoeg en prima te doen met rolstoel, behalve dat ze er met de bestrating neit echt rekening mee gehouden hebben, het hobbelt wel een beetje. Op het eind moet je dan wel via een andere ingang want tja met rolstoel en al de trap op is wat lastig.

Er zijn inderdaad wel een paar attracties waar je als rolstoeler niet in kan i.v.m. veiligheid. Dit zijn de droomvlucht (bij ontruiming bij brand e.d. moet je daar namelijk via smalle trappetjes en dat soort dingen naar beneden), Villa volta, de slakkenwagentjes in het Land van Laaf en de polka marina (dat ding met die grote walvis in het midden tegenover dat grote schommelschip)
Vogel Rok (die achtbaan met die grote vogel) is dan weer wel toegankelijk, je moet daar alleen even goed kijken waar je moet zijn.

Mocht je een rolstoel willen lenen bij de Efteling zelf moet je deze wel even van tevoren bespreken, op drukke dagen kan het zomaar zijn dat je als je dat niet doet geen rolstoel meer kunt krijgen. Het telefoonnummer daarvoor kun je vinden op de site van de Efteling. Je moet deze dan wel voor 11.00 uur ophalen geloof ik.
De eerste keer dat ik ging had ik nog geen eigen rolstoel en heb ik er ook een geleend vriendin is deze toen gaan halen en heeft mij daarna weer opgehaald bij de ingang.
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

oke en moet je dan ook iets van papieren laten zien ?
nicole
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Als het goed is heb je verder geen verklaring nodig om een rolstoel te mogen lenen of om met rolstoel gebruik te mogen maken van de rolstoelingang.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik ben wel al een paar keer naar de Efteling geweest met een rolstoel en dit is het enige pretpark waar ik nog heen ga. Het is zo goed geregeld daar!!!!!! Ik ga niet in alle attracties, het is een hele zware dag maar zo fijn om met de kindjes te doen. De droomvlucht doe ik eerst zodat ik niet lang moet aanschuiven en ik dit wel nog te voet kan doen! Het sprookjesbos doen we dan in de namiddag zodat ik gewoon kan blijven zitten en er minder indrukken zijn dan in de attracties. Natuurlijk is het de dagen nadien afzien maar dat heb ik er graag. Oor over. Heel veel plezier in de Efteling hoor!!!
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

efteling

Bericht door mieshka »

Eressea schreef:Je kunt overal met de rolstoel in, speciale ingangen (soms lastig, over grind enzo en hellingen). Je moet bovenaan even wachten, net zolang als de anderen eigenlijk, en dan komen er twee medewerkers naar je toe die je in de attractie tillen (lukt bijna niet om te zeggen dat ik wel kan lopen, je krijgt gewoon ondersteuning :P). Maar pas op: ik dacht ook wel dat ik die attracties wel aankon, maar ik kreeg er uiteindelijk toch heftige (spier)pijn van, gevoel van onwerkelijkheid, alsook duizeligheid en hartkloppingen... Zelfs van de Droomvlucht :roll: Daarna twee weken op bed gelegen - ik ga het echt nooit meer doen :oops:
Goed om te weten! Ik had het laatst toevallig met mijn vriend nog over naar de Efteling gaan met de rolstoel, toen zei hij: Niet doen, zonde van je geld, jij kunt toch nergens meer tegen dus je kunt nergens in! Ik dacht al dat hij wel een punt had. :P
Plaats reactie