Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door stargazertje »

27 december gaan mijn moeder, ik en de rolstoel met ons 3en voor kleren winkelen. Alleen wat is handig en niet, qua kleren en spullen die je in de loop van de tijd koopt? Rolstoel loopt zo snel aan als je alles aan de handvatten hangt. Tips zijn welkom. :wink:
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door san-34 »

Een tas voor erachter? Bij buggy's zie je dat ook regelmatig.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gast

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door Gast »

ik heb achter mijn scoot een grote tas, daar kan best veel in,kun je kopen bij bijv de scapino
achter de rolstoel heb ik een netje(net als bij kinderwagens :oops: is handig voor niet al te grote tassen, te koop bij de hema, maar misschien past zo'n grote tas ook wel bij de rolstoel,nog nooit geprobeerd eigenlijk
verder houdt ik zelf ook wel eens tassen vast, geklemd tussen de benen, als je van plan bent heel veel te kopen dan even terug naar de auto
iig veel plezier alvast!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door stargazertje »

Dat laatste was ik inderdaad van plan om te vragen aan mijn moeder om het even naar de auto te brengen.

De tassen voor erachter zijn vaak duur en niet handig. Gebruik persoonlijk vaak mijn rugtas voor spullen die mee moeten. Was ik nu ook weer van plan, maar hopelijk gaan we een hoop vinden en dat gaat echt niet passen. ;)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door felixloena »

Ik heb in een zorgwinkel een soort netje gekocht dat je aan de rolstoel achter kunt vasthaken. Net zoals bij een kinderwagen. Ideaal. Kostte rond de 15 euro, maar is wel stevig en past best veel in.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gast

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door Gast »

stargazertje,

je kunt bij de scapino tassen kopen voor ongeveer E15,00,lijkt op een sporttas,stevig, maar ze zijn er in allerlei prints en kleuren, als je gaat winkelen kun je misschien daarmee bginnen, als het goed blijft hangen, en je moeder kan dan nog goed achter de rolstoel lopen, dan is het de ideale oplossing
ik gebruik zo'n tas aan mijn scootmobiel, er kunnen wel 4 broden in, nog nog veel meer extra's
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door stargazertje »

Vandaag gewinkeld. Voor mijn doen veel gevonden. Aan mijn rolstoel hing een rugtas en mijn moeder had de hare bij zich en we hebben het daar goed mee gered. Alleen de laatste tas paste er niet meer dus die heb ik vastgehouden.

Vond het grappig hoe soms de mensenmassa uiteen leek te wijken bij het zien van mijn rolstoel. Nadeel is dat het soms bijna niet te manoeuvreren was tussen de stellingen met een rolstoel (C&A en V&D waren de ergste) en bijna alle pinapparaten voor mij bijna niet te zien waren doordat ze op een onmogelijke plek vastgemaakt stonden of dat het scherm gewoon enorm stoffig was.
Gast

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door Gast »

fijn dat je een leuke dag hebt gehad, dus voor herhaling vatbaar?
idd. mensen gaan aan de kant of houden de winkeldeur open, mijn man pint altijd, je kunt idd niet zelf pinnen in een rolstoel
in drukke winkels stap ik wel eens uit de rolstoel om zelf te snuffelen tussen de rekken, moet je mensen dan soms zien kijken!!! alsof je bent opgestaan uit de dood :lol:
wat ik wel als heel lastig ervaar:sommige winkels hebben hoge drempels, en dan moet je telkens opstaan uit je rolstoel, heel vermoeiend, of op een druke zaterdag ergens een kopje koffie drinken, ook niet gemakkelijk met de rolstoel
maar al doende leert men, en je bent er eens lekker uit geweest, dat pakt niemand je meer af!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door stargazertje »

Ja voor herhaling vatbaar maar dan korter. Er is hier maar 1tje met een pas voor mijn rekening en dat ben ik. Zelf ben ik zoveel mogelijk blijven zitten. Was wel handig als ik bij de onderste stellingen wou kijken. Inderdaad waren de drempels ook erg lastig.
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Winkelen met een rolstoel doe je zo..

Bericht door angelsandra »

Ik vind winkelen met rolstoel altijd vervelend. Mijn vriend gaat altijd met me mee want ik kan niet zelf de rolstoel voortbewegen. Vorig jaar zomer reden we in de stad en net bij een terrasje kreeg me vriend een smsje dus hij zette de rolstoel stil met gevolg dat overal om mij heen mensen op terrasje mij aan zaten te gapen alsof ik 1 of andere attractie was en keken ze naar me benen enzo en zag je ze echt denken van: waarom zit zij in een rolstoel? Ik werd echt panisch want overal om me heen starende ogen en ik riep keihard tegen me vriend dat ie door moest lopen en maar ergens anders zijn smsje moet lezen. Was echt geen fijne ervaring. Had het toen ook nog niet erg geaccepteerd dat ik een rolstoel nodig heb voor buiten huis.

Wat mij ook opvalt is dat alles zo rolstoelonvriendelijk is. De kruitvat is hier niet te doen met een rolstoel. Ook irritant is dat veel mensen niet aan de kant gaan. Van die oude dametjes die midden in het gangpad een gesprek met elkaar hebben. Na 5 keer roepen: mag ik er langs? luisterden ze nog niet. Dan duwt me vriend gewoon de rolstoel tegen hun benen aan zodat ze wel opzij moeten. vaak worden ze dan nog boos ook...
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Plaats reactie