Vraag over melatonine vanuit buitenland en douane

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

Ik heb melatonine via iherb besteld en ze hebben het er bij de douana uitgehaald... En ik kreeg een brief dat ik strafbaar was. Als het nog een keer voor zou komen moet ik een boete betalen.
Ik wist niet eens dat het in nederland niet vrij verkrijgbaar is in wat hogere doseringen :?
Gebruikersavatar
dirk1950
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mei 2010, 14:42

Bericht door dirk1950 »

http://www.hqsupps.com/index.php?route=common/home dit is een site die het uit limburg naar je toe stuurd dan heb je ook geen problemen met de doane
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@juliane: stuurde iherb het uberhaupt naar je toe dan? ik wilde het ook bestellen een paar mnd geleden maar dat werd geweigerd door iherb. er staat op hun website een enorme lijst van middelen die ze niet naar NL sturen en je daardoor ook niet bestellen kunt
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@dirk: er zijn meer dergelijke sites maar de prijs is het 'probleem': vele malen duurder dan iherb!
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

senna schreef:Ik heb nu al zo vaak besteld en nu krijg ik deze week een brief van DHL :
16,72 eu te betalen (Vat en administrative fee).

Dit zijn btw en invoerrechtendie door DL werden voorgeschoten.

Komt dit nu omdat ik net boven de 80 dollar heb besteld ? (55eu)
ik heb hier een gesprek over gehad met een mannetje van UPS & dhl, die vertelden dat het echt willekeur is. je kunt eruit gepikt worden, ik geloof statistisch gezien 1 op de 8 pakketjes. en ze zeggen beide dat het NIET zo is dat als je eenmaal de pineut bent, je dat de volgende keren ook niet.
echter dan heb ik het over de invoerbelasting e.d., niet over de invoer van melatonine! degene hierboven die een brief heeft gehad dat ze n boete kan krijgen een volgende keer, wordt er misschien wel automatisch uitgepikt omdat ze wellicht adressen registreren oid??
dan kun je natuurlijk nogsteeds je bestelling bij n familielid laten bezorgen als die daar okee mee is
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

ingeborg schreef: Moet je overigens altijd inklaringskosten betalen? En hoeveel is dat dan?
Hier ben ik nl nog niet achter gekomen.
dat is dus alleen als je eruit gepikt wordt dmv steekproef
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

aquamarijn schreef:@juliane: stuurde iherb het uberhaupt naar je toe dan? ik wilde het ook bestellen een paar mnd geleden maar dat werd geweigerd door iherb. er staat op hun website een enorme lijst van middelen die ze niet naar NL sturen en je daardoor ook niet bestellen kunt
Het stond wel vermeld bij de bestelling op de verzendmail..
En die brief die ik kreeg was van de douane.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

Apart,misschien hebben ze iets veranderd oid.ik was ingelogd bij iherb en t was onmogelijk de melatonine die ik wilde,te bestellen
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik heb zojuist een heleboel melatonine ingeslaan via Iherb. 4 keer 100
* 3mg slow release voor nog geen 20 euro.
Als ik diezelfde hoeveelheid zou kopen via voorschrift en de apotheek (in België), dan zou mij dat 32* keer zo duur uitkomen, dus snel gekozen...
Geen problemen gehad met douane of zo. Ik bestel nu altijd zo dat ik de gewone verzending van 4 dollar kan kiezen en nog nooit moeten bijbetalen.
Ik heb in één keer dan ook maar genoeg melatonine besteld voor een tijdje, dan doe ik maar één keer iets illegaal om het half jaar of zo :)
Gebruikersavatar
makemyday
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2013, 14:21

Bericht door makemyday »

Als wat wordt het pakketje geclassificeerd? En dan heb ik nog een vraagje... Zou je een valse naam kunnen opgeven? Vervolgens betalen met paypal en het naar een adres van een naaste sturen zonder dat dit problemen op gaat leveren? Want volgens mij kunnen ze dan geen persoon koppelen aan het pakket of wel? T'gaat hier overigens wel over een ander hormoon. Maar een hormoon blijft een hormoon.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Het wordt verzonden via "Global Priority Mail by DHL" en op de verpakking staat er "Natural products for personal use". Het lijkt mij een beetje raar om dat te doen via adres van een naaste, als er dan problemen zijn dan bezorg je die naaste problemen.
Ik zou dat gewoon bestellen op eigen naam/adres, de kans dat je tegen de lamp loopt lijk mij toch redelijk klein, en als je tegen de lamp loopt lijkt mij dat nu ook weer niet zo erg... Je bestelt toch eigenlijk legaal bij een webshop, je wist alleen niet dat je een bepaald product niet mocht invoeren....
Gebruikersavatar
makemyday
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2013, 14:21

Bericht door makemyday »

Q: What do you declare the products as?
A: On the customs declaration sticker, the products are declared as "health products".

Hetgeen waar ik me dus zon zorgen om maak is het "health products." Het gaat hier dus niet om natuurlijke producten. Ik weet niet of je ervaring hebt met andere producten?

Ps. Ik kan er eigenlijk niet mee gepakt worden. Ik ga namelijk in september beginnen met HBO recht. Het zou zonde zijn zou dit overgaan door een incidentje.
Plaats reactie