Koeltas voor medicatie?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Heeft er iemand ervaring met de koeltasjes van Frio, speciaal voor medicatie , als je op reis gaat bijvoorbeeld. Je hebt geen koelelement nodig want je dompelt het tasje 10 minuten in water en dan blijft het 48 uur koel volgens het internet. Het is ontworpen voor diabetes injectienaalden, maar kan ook vast wel voor B12 naalden en ampullen.

Ik ga binnenkort op vakantie en heb dus in het vliegtuig een soort koeltasje nodig voor de B12 ampullen en injectienaalden. (ja die mogen mee in het vliegtuig want ik heb schiphol al gebeld erover).
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Inmiddels heb ik het koeltasje van Frio besteld en ontvangen. Wat een geweldige uitvinding! Het blijft mooi koel en zelfs klanger dan 48 uur. Dus als er ooit iemand een paar dagen op pad gaat en geen koelkast tot zijn beschikking heeft, dan raad ik je aan om een koeltasje van Frio te bestellen.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik heb er ook een, voor mijn migraine medicijnen. Vooral in de zomer wil het nog wel eens erg warm worden in je handtas en dan is dit inderdaad ideaal!!
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Hoe werkt dat dan juist ? Is dat met een soort gel ofzo ? Op Zaventem doen ze meestal nogal moeilijk over alles wat niet 'standaard' is :roll:

Bij mij is het niet voor ampullen, maar om zakjes probiotica koel te houden als ik naar het buitenland zou gaan.

Waar bestel je deze best ?
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ja is met korreltjes die water opnemen. Eenmaal "gezwollen" voelt het als een soort gel. Als het goed is mag dat gewoon mee in de handbagage, zeker als je je medicijnen er in doet. Vraag bij de apotheker ook om een geneesmiddelenpaspoort, dat helpt ook nog wel eens. Ik heb daar ook het tasje gekocht. Hij is er in verschillende maten dus wel ff opletten welke je nodig hebt.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Ok, bedankt !
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Hoe koud houd het? Liefst 10 graden ofzo, lukt dat met dit koeltasje>?
Gebruikersavatar
denali
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2014, 23:28

Bericht door denali »

Ik realiseer met dat dit al een oud topic is. Ik hoop dat Barb70 dit toch nog leest en een reactie wil geven. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik moet een doosje B12 ampullen meenemen tijdens een rondreis door het buitenland. Ook voor mij zou zo'n frio tasje een uitkomst zijn.

Ik zie alleen dat je heel erg veel verschillende maten hebt, van klein tot groot. Barb70, zou je kunnen aangeven welke maat jij hebt gekocht? En ik neem aan dat je het hele doosje in het tasje doet en niet de losse ampullen?

Alvast bedankt!
Plaats reactie