Kosten De Meirleir en evt. vergoeding

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

esther26
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:21

Bericht door esther26 »

Ik kon mijn eigen onderwerp in eerste instantie niet meer vinden :(
:wink:

Bedankt voor je antwoord Martine.

Helaas heb ik die medewerkende huisarts idd niet. Hij heeft wel zijn best gedaan om het via Nijmegen geregeld te krijgen. Helaas niet gelukt.
Ook hebben we nog een aantal huisartsen gebeld. Deze mochten geen patiënten meer aannemen.

Ruim een week geleden hebben we ons ingeschreven bij een andere apotheek, die gaven de medicijnen meteen mee. Alleen toen mijn vriend langs ging voor een nalevering werd er gezegd dat de verzekering de antibiotica niet vergoedde en dat ze het niet meer konden meegeven.
Ze gaven ook als reden dat het van een buitenlandse arts is.
Ook de xylocaine die ik op recept heb gekregen willen ze niet meegeven.
Dus ook daar een probleem. Geen idee hoe ik daar nu aan moet komen.
Bij mij wordt dus helemaal niks vergoed van de antibiotica. Plus dat ik het ook niet meer mee ga krijgen. Dat wordt lastig behandelen zo.

Ik kan wel aan de huisarts een stempel vragen voor het eerste recept van antibiotica en wie weet ook de xylocaine. Mijn huisarts zal alleen niet voor meer dan een paar maanden willen voorschrijven.
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Balen dat het niet gelukt is met een huisarts... Ik heb ook heel veel andere huisartsen gebeld toen mijn eigen huisarts niet mee wilde werken.
Zijn mening was dat geen enkele huisarts er aan mee zou werken, maar dat is dus niet waar.
Misschien kan je nog aan je huisarts voorstellen om contact op te nemen met huisartsen die wel verantwoordelijk wilden zijn voor de behandeling?

Welke ab heb je voorgeschreven gekregen?
Er is echt geen reden voor de apotheek om de medicatie niet mee te geven! Tenzij ze twijfels hebben over de echtheid, handtekening of de arts, mogen ze het niet weigeren.
Dat ze zelfs geen xylocaine meegeven is echt bizar!
Ik heb in het begin ook wel op mijn strepen moeten staan bij de apotheek, maar inmiddels gaat alles vanzelf.
Ik zou ze even bellen en vragen naar de apotheker zelf. En dan vertellen dat prof. dr. De Meirleir een geregistreerde arts is (internist en cardioloog) en je als Europees burger recht heb op behandeling bij een arts uit een ander EU land. En dat de medicatie bij elke apotheek geleverd moet worden.
Als ze twijfels hebben over de echtheid van het recept, kunnen ze contact opnemen met Himmunitas of met DML zelf.

Niet opgeven hoor! De aanhouder wint (meestal) :wink:
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Uit een artikel van Medisch Contact 2011:

Recepten die artsen uitschrijven zijn voortaan ook in andere lidstaten geldig. Tegelijkertijd kunnen patiënten dus buitenlandse recepten bij een Nederlandse apotheker inleveren zonder dat hun Nederlandse arts daaraan te pas komt.

http://medischcontact.artsennet.nl/arch ... opeser.htm
esther26
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:21

Bericht door esther26 »

Bedankt voor je tips. Ik zal met jouw tips de apotheek bellen.

Mijn vriend had nog een paar opties voor huisartsen, die we nog kunnen proberen. Misschien dat dat nog wat oplevert.

Wordt vervolgd
esther26
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:21

Bericht door esther26 »

Ik had nog een vraag: Is het perse nodig dat de huisarts een stempel zet op een (antibiotica) recept om het vergoed te kunnen krijgen. Dit omdat het hier om DML gaat. Gebeurd dat bij jou ook Martine?
esther26
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:21

Bericht door esther26 »

Inmiddels zit ik weer bij mijn oude apotheek, omdat ik gewisseld ben van verzekering. Antibiotica voor weer twee maanden gewoon meegekregen. Weet iemand nog antwoord op bovenstaande vraag?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

esther26 schreef:Inmiddels zit ik weer bij mijn oude apotheek, omdat ik gewisseld ben van verzekering. Antibiotica voor weer twee maanden gewoon meegekregen. Weet iemand nog antwoord op bovenstaande vraag?
Ha, ha,

12 januari en geen maart.

Maar ik zou het niet weten.

Echter, Martines artsennet link ga ik grondiger bestuderen.
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

Bericht door leelef »

Ik lees hier vanalles over ziektekosten ingeven in de belastingen. Ergens vermoed ik dat dit enkel voor Nederland geldt, en niet voor België - klopt mijn vermoeden? Ik ben al enkele duizenden euro's kwijt aan onderzoeken en zit nu op wacht voor de ontvangst van het zogenaamde behandelplan van DML. Ook vraag ik me af - aangezien ik nog werkend ben - of ik via hem (indien nodig bij bijvoorbeeld erge nevenwerkingen op de medicatie) beroep kan doen op hem voor ziektebriefjes voor mijn werkgever... Weet iemand dit? Mijn huisarts gelooft niet eens in Lyme, en het is toch DML die alles voorschrijft, en ook wellicht kan voorzien dat iemand eerst zieker wordt en dus niet meer werkzaam kan zijn in het slechtste geval? Dankjulliewel :D
loena
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:15

Bericht door loena »

leelef schreef:Ik lees hier vanalles over ziektekosten ingeven in de belastingen. Ergens vermoed ik dat dit enkel voor Nederland geldt, en niet voor België - klopt mijn vermoeden? Ik ben al enkele duizenden euro's kwijt aan onderzoeken en zit nu op wacht voor de ontvangst van het zogenaamde behandelplan van DML. Ook vraag ik me af - aangezien ik nog werkend ben - of ik via hem (indien nodig bij bijvoorbeeld erge nevenwerkingen op de medicatie) beroep kan doen op hem voor ziektebriefjes voor mijn werkgever... Weet iemand dit? Mijn huisarts gelooft niet eens in Lyme, en het is toch DML die alles voorschrijft, en ook wellicht kan voorzien dat iemand eerst zieker wordt en dus niet meer werkzaam kan zijn in het slechtste geval? Dankjulliewel :D
Je kunt niets aftrekken van je belastingen. I.v.m. je ziektebriefje zal het een beetje afhangen van zijn humeur. Ik geloof ook niet meer in Lyme ben ook opgevolgd geweest en was zogezegd genezen. Niets is minder waar.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

loena schreef: Ik geloof ook niet meer in Lyme ben ook opgevolgd geweest en was zogezegd genezen. Niets is minder waar.
Dit roept vragen op ...

Heette het 'genezen van Lyme'? En wat werd gezegd van je nog steeds bestaande 'klachten'? Welke med's kreeg je en hoelang?
Life smells...
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

Bericht door leelef »

Genezen van Lyme; was dat DML die dat beweerde of je huisarts, dan? En geloof je zelf niet in de ziekte van Lyme of je arts?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het ging om de behandeling van DML, dit schreef ze:

"Ik was zogezegd genezen van fibro, van me en van lyme, leaky gut. Alle van de hele rompslomp na iets meer dan twee jaar behandeling. Maar dit is verre van wat ik voel. Er is absoluut niets veranerderd na mijn behandeling."

Als je deze behandeling 2 jaar hebt gevolgd, geloofde je er wel in, vanzelf ... Maar nu niet meer, zegt ze hierboven.
Life smells...
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

Bericht door leelef »

't Ja, spijtig dat loena blijkbaar niet geholpen werd of nog niet beter is na een of andere behandeling bij DML... Ik ga zelf pas weten of het iets uitmaakt nadat ik onderga wat er op mij afkomt. Zelf heb ik dezelfde vraag als asje, namelijk welke medicatie kreeg je dan precies en voor hoelang(?)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Eerlijk gezegd heb ik in NL nooit van een genezen patiënt gehoord bij DML of anderen, loena is echt geen uitzondering.

Dit schrijft loena nog meer:

"En ik wil toch iedereen erop waarschuwen dat de hele medicatie die men krijgt hier omtrent de nieren kunnen beschadigen. Wat bij mij het geval is."

De meesten kregen (krijgen?) vnl langdurige AB en wat later werd dat (ook?) het alternatieve protocol. Wsl gaat het om de langdurige AB dus.
Life smells...
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

Bericht door leelef »

Ach zo. Ikzelf heb voorlopig zelfs nog geen (korte kuur) AB gekregen.
Plaats reactie