Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Zou ik wel doen, hoe meer je weet hoe beter je kunt verweren. Als er verkeerde dingen in je verslag staan is het maar beter dat je het weet.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ok, ik heb het verzoek voor de rapportage zowel naar het algemeen als naar de consulente gemaild. Ben benieuwd hoe moeilijk ze hier over gaan doen. :^o Dacht erover ook na het alles een klachtenbrief in te dienen. Natuurlijk niet nu, want ik wil hun het niet te moeilijk maken. O:)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Heb ik ook geprobeerd, een klacht in te dienen. Maar bij mijn gemeente hebben ze geen onafhankelijke klachtencommissie. Op een gegeven moment werd er zelfs gevraagd waarom ik heb eigenlijk waagde een klacht in te dienen.... de uitslag van de klacht was ook te verwachten, ongegrond, want ze deden hun werk prima. Dat ze zich niet aan termijnen en gemaakte afspraken hielden telde niet....

Ik heb op een gegeven moment nog contact gehad met de ombudsman, en deze vond toen dat er alle grond was een nieuwe rechtszaak te maken toen de vorige keer weer de scoot werd afgewezen, omdat ze zich niet aan de uitspraak van de rechter hielden. Daar had ik toen even geen zin meer in, weer naar de rechter..... maar dat is ook nog een optie aan het eind. De ombudsman.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Hmm, zo te lezen wordt het hier ook pittig om een klacht in te dienen. Eerst wordt het beoordeelt door de WMO-organisatie zelf en pas na afhandeling van die kan je bij een gedeeltelijk externe klachtencommissie terecht. Zo te lezen zonde van mijn energie. Bedankt voor het waarschuwen.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Je kunt echter pas naar de ombudsman als je de officiele klachtenprocedure hebt doorlopen, dus mocht je dat willen, dan weet je wat je te doen staat.....

In elk geval heb je een lange adem nodig als ze niet tot inkeer komen. Fijne zondag, ondanks dit gedoe.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ombudsman is niet mogelijk omdat de gemeente het uit heeft besteed aan een bedrijf.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ombudsman is niet mogelijk omdat de gemeente het uit heeft besteed aan een bedrijf.
Dat is balen, maar dat behoort inderdaad ook tot de mogelijkheden. Mijn gemeente is dan weer wel aangesloten bij de ombudsman, maar dat is niet verplicht..
Leven is het meervoud van lef - Loesje
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

Adviseur komt aan huis voor huishoudelijke hulp (Tips)

Bericht door whisje »

topics samengevoegd - mod.
wellicht vind je in het voorgaande al meer info.



Volgende week komnt er een adviseur thuis om te beoordelen of ik in aanmerking kom voor huishoudelijke hulp

Hebben jullie tips voor wat ik wel en niet moet doen?
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Adviseur komt aan huis voor huishoudelijke hulp (Tips)

Bericht door josje15 »

Zeggen wat je niet kunt op je slechte dagen. En niet zeggen, dat dat alleen op slechte dagen is.
Ze kijken naar je situatie waar en hoe je woont en of je mantelzorgers hebt.
Medicijnlijst met reguliere medicijnen klaar hebben.
Andere aandoeningen dan ME vooral melden.

Sterkte en succes
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Adviseur komt aan huis voor huishoudelijke hulp (Tips)

Bericht door felixloena »

Zorg dat je zoveel mogelijk objectiveerbare info van artsen hebt, zoals onderzoeksverslagen etc.
Je komt vaak pas in aanmerking voor huish. hulp als je uitbehandeld bent, dus pas nadat je CGT en GET hebt gevolgd en het niet heeft geholpen.

zorg in elk geval dat er nog iemand aanwezig is, die je verhaal kan aanvullen, en die aantekeningen maakt van het gesprek. Kan altijd nog van pas komen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

afspraak

Bericht door whisje »

Morgen zou er iemand komen voor de thuiszorg om te kijken of ik er voor in aanmerking kom helaas heb ik door onverwachts ziekenhuisbezoeken en zieke man de afspraak moeten afzeggen aangezien hij er bij moet zijn wel balen voorlopig staat er nog geen afspraak omdat diegene voorlopig niet in mijn woonplaats in d ebuurt komt
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

afspraak

Bericht door felixloena »

Wat jammer whisje. Ik hoop dat er snel iemand komt. In principe moeten ze binnen 8 weken na je aanvraag een beslissing nemen of uitstel vragen omdat ze extern advies nodig hebben, dus ze kunnen de afspraak niet zomaar uitstellen tot er iemand in de buurt komt.

sterkte met alles
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

afspraak

Bericht door felixloena »

Ik heb inmiddels de rapportage binnen. Ik was nl benieuwd of de toekenning van de scoot te maken had met de lyme diagnose.

Dat blijkt dus niet het geval. Sterker nog. De ggd arts zegt dat er alleen een aanwijzing is voor lyme, maar niet bewezen dat ik het heb (volgens cbo richtlijnen). Ik krijg de scoot omdat ik kan aantonen dat ik uitbehandeld ben voor onverklaarde vermoeidheidsklachten (niet eens ME grrrr). Dus de arts handelt conform de richtlijnen. Heb me er 5 minuten boos over gemaakt, maar toen bedacht dat ik mijn doel bereikt had en dat het niet boeide wat de grondslag daarvoor was. Ik krijg een scoot! en huish. hulp.

De huish hulp is verlaagd van 6,75 naar 4,5 uur. De arts vind dat ik als 'revalidatie' in beweging moet blijven en de lichte werkzaamheden zelf moet blijven doen. Daarom krijg ik ook geen rolstoel, want dat zou ook antirevaliderend werken. Dat is niet zo fijn, watn ik ga hem echt niet thuis gebruiken, al jaren doe ik dat niet. En als mijn man nu ergens heen gaan, kan de scoot niet mee, en kan ik elders nog niet veel. Maar in die situatie heb ik een lieve buurman wiens rolstoel ik altijd mag lenen. Dus dat probleem is ook opgelost.

Nu moet eerst de tuin aangepast worden (schuurtje, hellingbaan) voordat de scoot komt. wordt door de gemeente gedaan.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

afspraak

Bericht door whisje »

Dinsdag kom er eindelijk een adviseur langs om te kijken of ik in aanmerking komt voor thuisorg ik ga uit van het ergste
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

afspraak

Bericht door felixloena »

Veel succes alvast Whisje!

Ik mag donderdag gaan 'passen' voor een scootmobiel. Raar idee...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie