Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Wat een ongein. Ik krijg vandaag eindelijk de info voor hulp in de huishouding. Lees ik er in dat zodra ik verhuis ik weer een geheel nieuwe aanvraag in moet dienen! Ben ik zeker weer 8 weken onderweg als het niet meer is. Ben net van augustus t/m vorige week bezig geweest om hulp te krijgen. :evil:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hm, dat is dan helemaal nieuw, ik ben vaker verhuisd maar nooit dit. Belachelijk.
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Vind ik nu ook.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Misschien moet je daar even navraag naar doen, wat ze daar precies mee bedoelen. Bij een verhuizing binnen de gemeente zou het op zich geen probleem mogen zijn, tenzij je in een compleet andere woning gaat wonen of samenwonen
Ga je kleiner wonen dan heb je recht op minder tijd, ga je groter wonen, heb je misschien recht op meer tijd. Maar dat is kwestie van een kleine aanpassing, niet een compleet nieuwe aanvraag
Ga je samenwonen ben je zeer waarschijnlijk je indicatie kwijt


Bij verhuizing naar een andere gemeente dan is het logisch dat je opnieuw moet aanvragen omdat het dan uit een ander potje, door een ander, betaald moet worden
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Velen hebben hier misschien gevolgd wat voor weg ik heb moeten afleggen om voorzieningen van de wmo te krijgen. Ik meldde in december al dat ik na 3 jaar eindelijk een scootmobiel zou krijgen. Vandaag was het dan zover, vanaf vandaag wordt mijn wereld weer wat groter. Ik heb eindelijk de scootmobiel gekregen waar ik zo voor geknokt heb. Ben er al lekker mee weg geweest, een ijsje eten in het winkelcentrum. Helemaal blij.

Wat ik wil zeggen: geef niet op, ga het gevecht aan met de instanties. Ze mogen ons niet zo laten stikken.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Klinkt goed Felixloena! Heb je ook een cursus gehad hoe er mee om te gaan? Zag laatst bij Meldpunt geloof ik dat er steeds meer ongelukken gebeuren met die dingen. Vandaag ging voor mijn deur nog een oude heer met scoot om dankzij een stoepje en een te harde bocht. Maar je bent volgens mij wel een voorbeeld voor iedereen met het hebben van de langste adem bij instanties.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb inderdaad een soort rijles gehad een tijdje geleden. En dat was volgens mij ook een soort van keuring of ik ermee overweg zou kunnen. Ik doe heel voorzichtig met stoepjes en zo. Beter te langzaam dan te snel en op mijn gezicht. Gewoon veel oefenen de komende tijd. Het is er de goede tijd van het jaar voor.

En idd, ik heb een lange adem, en dat weten ze nu. Hopelijk onthouden ze het ook :mrgreen: als ik in januari mijn indicatie weer moet verlengen
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Lijkt me heerlijk om vrijheid terug te krijgen. Hoe gaat het trouwens met het been van je man? En ja, vroeg aanvragen die indicatie is mijn advies. Zeker voor die slakken bij jou in de gemeente.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mijn man herstelt goed, hij is sinds een week bezig met revalideren. Kan alweer kleine stukjes autorijden en begint een beetje te lopen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Gefeliciteerd met je scooter!

Als je geen ME had kon je er wedstrijdjes mee doen in de sfeer van gehandicapten sport......

Veel plezier ermee!

Je katten blijven zeker wel thuis of gaan die straks toch mee?
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

scootmobiel

Bericht door lovessea »

heeft iemand van jullie een scootmobiel?
ik zou deze zo graag hebben, zodat ik misschien meer kan ondernemen.
Goed, ik vraag me af of ze me wel serieus nemen, want meestal willen ze dat je meer gaat bewegen. ik zelf merk dat ik dan weer achteruit ga.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

scootmobiel

Bericht door stargazertje »

Misschien heb je hier wat aan
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... t-480.html
Hoe dan ook word je vaak niet serieus genomen met ME hoe dan ook.


Topics samengevoegd - mod
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

scootmobiel

Bericht door felixloena »

Ik ben er heel blij mee. Heb er een aantal jaar voor moeten knokken, maar nu hij er is maak ik er dankbaar gebruik van. Effe een boodschap doen, een ommetje maken, en het bespaart me veel energie.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

scootmobiel

Bericht door stargazertje »

Vandaag tegelijk vaststelling van de vaste periodebijdrage van het CAK gehad voor de WMO huishoudelijke hulp en de eerste factuur voor de bijdrage. Ben ik nu de enige of is die factuur echt haast niet te snappen? Eerst 2 vreemde periodes vermeld en onderaan hebben ze het weer over een andere periode. (Aangezien ze ook maar 2x van de 4 keer waren gekomen vroeg ik me af of het wel allemaal juist was.) Ben ik nu de enige die het maar vaag vind?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

scootmobiel

Bericht door asje »

Die rekeningen zijn ingewikkeld ja. Maar als je het minimumbedrag betaalt maakt het meestal niet uit.
Life smells...
Plaats reactie