Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

afspraak

Bericht door whisje »

adviseur is geweest bezoek duurde misschien net 15 min

hij weet in ieder geval weinig af van ME
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

afspraak

Bericht door felixloena »

Dan ben ik eens benieuwd.....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

afspraak

Bericht door whisje »

ja ik ook nu wordt het beoordeeld door de arts van het adviesbureau en die moet weer contact opnemen met mijn huisarts dus het kan nog wel even duren
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

afspraak

Bericht door moon72 »

Laatste dringende oproep van Rob wijbenga.


Nogmaals, voor het laatst een dringende oproep:

wie heeft onlangs een afwijzing gekregen van een aangevraagd hulpmiddel?

het is niet ondenkbaar dat het doorgaan van het ME-item in De Vijfde Dag van de EO daarmee staat of valt.....

reageer zondag nog met een mailtje of telefoontje

karenrssb1@hotmail.com
tel. 06 19710184


Onlangs is: een jaar ,een half jaar geleden!!!!!!!!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

afspraak

Bericht door stargazertje »

Vandaag te horen gekregen nav mijn bezwaar dat het medisch advies is aangepast en heb nu recht op max 3 uur per week voor zware activiteiten zoals stofzuigen, 1 raam per week lappen, en schoonmaken badkamer/toilet/keuken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

afspraak

Bericht door asje »

Mooi! Hoeveel wilde je hebben, is dit genoeg?

Ik ben definitief gekort, dat betekent dat ik plm om de week m'n huis kan laten doen om nog tijd te hebben voor niet-wekelijkse dingen.
Life smells...
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

afspraak

Bericht door whisje »

Vandaag is iemand van de thuiszorg geweest nadat ik van de gemeente te horen kreeg dat ik voor 6 mnd een indicatie had gekregen voor 2 uur per weeek. Gesprek gehad wat en gladjanus was dat zeg!! Er stond niet duidelijk in de indicatie wat mijn klachten waren had ik wel heel duidelijk aangegeven zelfs mijn man. Dus weer het hele verhaal moeten uitleggen, werdt elke keer onderbroken door die vent, Het was dus de bedoeling dat ik 2 uur per week hulp kreeg met het organiseren van mijn huishouding, Ja fijn organisren kan ik wel maar het uitvoeren dat gaat niet. Ik zei al tegen hem van ik kan organiseren. dus bv een weekplanning maken maar als ik bv maandag de douche doe, en heb bv op dinsdag de was staan dan kan ik als ik maandag de douche heb gedaan de rest van de dagen praktisch niks dus dan valt de hele planning in duigen. Daar had hij niks op te zeggen. Vervolgens komt ie met devraag waar kot die vermoeidheid vandaan?? Ja meneer wist ik het maar dan zou ik het gelijk zegen was mijn antwoord. Vervolgens verder met het gesprek, ze moesten ook wat dingen van mijn man weten aangezien die depressie heeft. Gesprek werdt er niet beter op. Uiteindelijk hebben we aangegeven er voor nu mee te stoppen, aangezien mijn man vanaf 1 april werkloos is en hele dagen thuis is zou hij me moeten helpen in de huishouding wat dus niet gaat lukken ivm zijn depressie. Maar dat zien we dan wel weer. Want wat ik zocht is echt iemand die de zware taken voor me overneemt en me niet verteld hoe ik het moet doen
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

afspraak

Bericht door asje »

Tsjonge jonge, was dat een intaker van de Tz-organisatie?
Life smells...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

afspraak

Bericht door felixloena »

Kun je bij een andere thuiszorginstelling terecht? Want uit je verhaal begrijp ik dat je wel een indicatie hebt. Het zou zonde zijn als je die niet gaat gebruiken, en de kans dat je dan later een nieuwe indicatie krijgt is dan veel kleiner als je er nu niks mee doet. Dan zeggen ze: ze heeft het zeker niet nodig...

Of de wmo afdeling van de gemeente bellen om te zeggen dat de thuiszorginstelling moeilijk doet.

succes
Leven is het meervoud van lef - Loesje
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

afspraak

Bericht door whisje »

@asje

ja dat was een intaker van de Tz organisatie
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

afspraak

Bericht door whisje »

@felixloena

dat weet ik niet zou ik eens moeten informeren ja ik heb een indicatie gekregen.
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

afspraak

Bericht door asje »

Ik zou gewoon even googlen, er zijn meestal veel meer Tz-organisaties in de buurt. Gewoon een andere nemen. Walgelijk hoor die gast, speelt een beetje hulpverlener, zal-ie wel lekker vinden.
Life smells...
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Wat staat er precies op die indicatie?
Want als ik je verhaal zo lees lijk je een indicatie voor begeleiding (= samen doen) te hebben , terwijl je eigenlijk een indicatie voor hulp (dus het werk moet je uit handen worden genomen) nodig hebt

Als het goed is kun je bij WMO een overzicht van de TZ instellingen opvragen. Meestal loont het wel om even een paar te bellen, situatie uit te leggen en aan te geven wat jij van de hulp verwacht.
Handelswijzes onderling zijn nogal verschillend ben ik inmiddels wel achter.
De eerste die ik had, deed altijd heel moeilijk, altijd problemen, slechte organisatie, ronduit drama. Meer tot last dan ontlast zeg maar
Tweede was al een stuk beter, maar ik had totaal geen klik met de medewerkers
Derde gaat ronduit goed (en zo moet het ook :wink: )
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Daar zeg je wat mieperdepiep, als het een indicatie voor ob is wordt duidelijk waarom die gast zich zo gedroeg, ze moet hh hebben idd.

Hier ook pas tevreden kunnen zijn sinds de markt werd open gegooid en ik zelf m'n Tz-organisatie kon kiezen, was ook m'n 3e. Ik vond Tz ook echt vreselijk met die slechte organisaties, wat dit betreft was de marktwerking een zegen :)
Life smells...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Mijn indicatie voor huishoudelijke hulp is gelukkig gewoon verlengd....hetzelfde aantal uren 3 uur in de week.
Tot aan het eind van 2013...voor 2014 weten ze de regeling niet!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Plaats reactie