Maakt de zeelucht je beter????

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Ik voel mij meestal minder goed aan zee. Ik voel mij dan loom en heb precies meer moeite met ademen. Waar ik mij wel beter voel is op hoogte. Ben 2 jaar na elkaar naar Oostenrijk geweest en voel mij daar een stuk fitter. Maar misschien is dit toeval.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Hallo luitjes,

Morgen vertrekken mijn gezin en ik voor 10 dagen naar Ameland. Ik zie op tegen de lange reis (4 uur auto en daarna nog boot en bus). Maar voor de rest heb ik er wel erg zin in.

Zee vind ik altijd zo rustgevend. We zitten in een stacaravan in een vakantiepark vlak bij zee. Rolstoel gaat mee. Ik zal zoveel mogelijk mijn eigen ritme vasthouden, want anders is het niet te doen, hoewel ik zeker weten straks weer erg moet bijkomen.

Ik heb gezocht naar de mogelijkheden voor de jongens en mijn man om dingen zonder mij te ondernemen, maar er zijn ook genoeg mogelijkheden voor mij met rolstoel (bijv met een boot zeehondjes kijken, of een tractortocht rondom het eiland.) Dus voor ieder wat wils zodat we samen wat kunnen doen, maar zodat ik me ook zonder schuldgevoel kan terugtrekken 's middags om te slapen.

Ben nu doodmoe van de voorbereidingen, dus zal de eerste 2 dagen denk ik vooral plat liggen. Maar het is toch anders wanneer je in de duinen of aan zee voor pampus ligt als thuis.

Tot over 10 dagen! duimen jullie voor mooi weer? [-o<

Ben benieuwd of de zeelucht ook een helende werking heeft. Hoop het wel, maar vrees van niet.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi felixloena,

Ga genieten van je vakantie. Ameland is een fijn eiland. En de zeelucht gaat je vast goed doen.

En ik ga duimen voor mooi weer!
Afbeelding

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Ook al kost het je vast een pak extra energie, er even tussenuit doet altijd deugd. Alles is beter dan altijd maar thuis zitten :wink:

Ik lig ook altijd plat na een trip, maar al bij al loont het toch de moeite.

Geniet er maar van !
Gast

Bericht door Gast »

een hele fijne vakantie!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Laat je maar eens lekker verwennen!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Hee Felixloena, een heel fijne vakantie gewenst! Ik heb heel goede herinneringen aan vakanties op Ameland, vind het er heerlijk. Ik hoop dat jij het ook zo zult ervaren!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Puck74
Actief lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 sep 2009, 12:19

Bericht door Puck74 »

Nog even of zeelucht je beter maakt. Ik woon in het oosten en hier kan het zo irritant benauwd worden waar ik erg sterkt op reageer. Ik kan me voorstellen dat het aan zee niet zo drukkend is. Dus misschien combi van luchtdruk, luchtvochtigheid en zuivere lucht? Ik vraag me ook wel eens af, moet ik niet aan zee gaan wonen, volgens mij voel ik me daar veel beter. Maar, da's best een beetje drastisch.....

En voor Felixloena: fijne vakantie!
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Voor ons is het ook een beetje drastisch aan zee gaan wonen, maar we voelen ons er wel een stuk beter. De afwezigheid van pollen is ook nog een faktor van minder belasting.

Ook een heel fijn verlof voor jou Felixloena!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

als ik mij minder goed voel en dat is de laatste tijd veel
gaan wij geregeld even de pier over in hoek van holland
en tegenwoordig kunnen we ook het strand op
er zijn betonnen platen neergezet zodat ik met de rolstoel
er overheen kan ik knap altijd een beetje op
gisteren hebben wij dat ook gedaan het was druk en gezellig
ik was wel heel moe en toen ik thuiskwam ben ik gelijk in slaap gevallen
maar beter worden dat lukt niet helaas
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes, we hebben een fijne vakantie gehad.
Vanmiddag thuisgekomen, lig nu op bed met de laptop. Ga langzamerhand wat bijlezen of er nog wat gebeurd is in ME-land.
Was heel ontspannen allemaal. Goed weer gehad. De jongens zijn vooral met leeftijdsgenoten weggeweest, dus het leek wel een vakatnie met zijn 2-tjes. We hadden onze stacaravan direct aan de duinen, dus als ik wilde wandelen, waren we direct op een mooie plek. Verder gewoon lekker in het zonnetje gezeten, en 2 wat actievere dagen gehad. Had nog meer willen doen, maar dat bewaren we maar tot een volgende keer.

Ik voel me nu vooral een stuk uitgeruster in mijn hoofd, heb er ook beter geslapen als thuis.
Lichamelijk is het weer even bijkomen, maar met mooie herinneringen lukt dat wel.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
lovegreens56
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2017, 16:29

Bericht door lovegreens56 »

:D Ja hoor de zeelucht maakt mij ook beter en energieker.
Ik had als kind en jong volwassene last van hooikoorts maar spijtig genoeg had ik dit ook nog aan zee. Nu geen hooikoorts meer maar heb wel lichte astma. Ik kan niet tegen de hitte dus telkens er hittegolf is dan heb ik de weinig zuurstof en zou ik flauw kunnen vallen zo'n gevoel is dat. Ben dan ook erg moe. Alleen aan zee word ik daar niks van gewaar daar kan ik die hoge temperaturen wel verdragen.
Zeker voel ik me beter aan zee. Zou daar ook graag gaan wonen. Maar spijtig genoeg ben ik de enigste van mijn gezin die dat wil. Anders had ik al lang daar gewoond.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik woon vlak bij de zee maar kom er maar 1 x per jaar ofzo. Ik kan niet zeggen dat ik mij door de zee beter voel dan wanneer ik bv in drente ben. Integendeel zelf, in een bosrijke omgeving voel ik mij beter. Misschien heb ik er geen profijt van door de luchtvervuiling.

Misschien komt het meer doordat je even weg ben uit je eigen omgeving, andere prikkels enzo. Ik zou juist hier weg willen. Ik zou niemand aanraden om naar de kust te verhuizen in ieder geval. Misschien naar een van de waddeneilanden dan.....
Gebruikersavatar
lovegreens56
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2017, 16:29

Bericht door lovegreens56 »

Ik kan niet tegen de boslucht en in deze maanden kan ik ook niet vrij ademen in bosrijke omgeving.
Het is éénder waar ik ben, thuis of ergens in de Ardennen of reacreatie
De zee is het beste voor me.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hier precies hetzelfde
boslucht en zeker deze tijd is niet goed voor mij
zeelucht is beter ,maar ik ben er dit jaar niet meer naar toe geweest
door alle ellende die we meemaakte mijn zusje en broer overleden
en door hartproblemen ,ik ben nu gekatheteriseerd en heb stents
maar ik heb nog steeds atrium fibrelleren vandaar dat jullie mij niet horen
maar zeelucht is echt het beste groeten alie
Plaats reactie