Zo koud...op 20 sept. toch verwarming aangezet

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Zo koud...op 20 sept. toch verwarming aangezet

Bericht door Syl »

Al een paar weken merk ik dat de herfst komt...zo koud...mijn spieren lijken te bevriezen.
Een hele tijd heb ik mezelf tegengehouden om de verwarming aan te doen (het is nog zomer!!!), maar vandaag is het te erg.

Het is 20 sept., ik heb mijn armwarmers om en heb de verwarming gewoon lekker aangezet.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi syl
dat schijnt er bij te horen ook hier is de kachel savonds en in de ochtend
aan ,en loop ik de hele zomer met een extra vestje onder een mijn jasje aan ,je voelt echt niet lekker als je het zo koud heb
gr alie
Gast

Bericht door Gast »

hallo allemaal,

bij brandt de kachel ook al hoor, plus een dikker dekbed op.
en ja hoor de handschoenen zelfs al aan gehad.
de voetverwarmer en plaid liggen ook al klaar.
terwijl het vandaag toch best lekkker weer is!
groetjes marion
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Vannavond gaat hier toch ook de verwarming aan. Het is me echt te koud met douchen en om in slaap te komen in mijn koude bedje. Ik heb gisteren maar een dikke badstoffen pyama aangetrokken, brrrrrr. anders kom ik echt niet in slaap.
Op zich was het vandaag overdag wel lekker hier, hebben de voortuin flink gesnoeid, maar had toch een dik vest aangetrokken. En daarna met een fleecedeken een dutje op de bank!
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

En toch zint het me niet hoor...het is nu september, hoe moet het in december... En dan die lucht, ik krijg echt koppijn van die verwarmingslucht (met verdamper)

Helpt de verwarming bij jullie?
Ik vind de warmte zo oppervlakkig, terwijl de kou echt op de bot zit.
Ik ga maar eens experimenteren met infrarood licht en dan 500W tot 1000W.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Bij ons springt de verwarming vanzelf aan als het onder de 20 graden komt. En dat gebeurt hier al een paar weken. :-) Ook heeft het zomerdekbed afgelopen week plaatsgemaakt voor het winterdekbed.
De meteorologische herfst begint trouwens al op 1 september hè!
Gast

Bericht door Gast »

syl,


als je zoals ik erg veel last hebt van koude voeten, dan is een electrische voetenwarmer ideaal.
want iedereen kan beamen, als je last hebt van koude voeten dan voelt je hele lichaam koud aan, en iederdaad tot op de botten. ik heb dan zoveel last van mijn koude voeten dat het erg veel pijn doet. denk door slechte doorbloeding of de sle.
en volgens mij komt het ook door vocht in de lucht, herfst-winter meer last vd kou, en de zomerdag wordt het hier dan erg benauwd en dat heeft ook met de luchtvochtingheid te maken
groetjes
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

De mens heeft behoefte aan stralingswarmte. Tegenwoordig zijn de huizen zo goed geïsoleerd, dat de radiatoren steeds kleiner worden.
Een echt ouderwetse kachel of open haard erbij, dat geeft pas warmte! Maar dan springt de verwarming niet aan en dan blijft het boven koud. En helaas hebben we geen kachel........vroeger thuis wel. Mijn ouders stookten alleen maar kachel en toch is dat hele andere warmte dan van de centrale verwarming.
Gebruikersavatar
GeaK
Actief lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 28 jun 2008, 16:23
Locatie: Pieterburen
Contacteer:

Bericht door GeaK »

Heel herkenbaar allemaal.
Ik heb trouwens ook bedsokjes aan in bed, want ik heb ook steeds enorm last van koude voeten en dan kun je warm worden en inslapen wel vergeten. Echt een aanrader.
Dit wordt een hele mooie dag!
Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Bericht door Gijs »

Mijn thermostaat springt van warm naar koud en terug.
Op dit moment voelt het alsof mijn botten ijskoud zijn en toch straalt er hitte af van mijn huid. Niet aangenaam, nee.

De verwarming staat nog niet aan bij me. Ik loop liever met een trui meer en het raam op kip.
De lucht die je inademt als de verwarming aanstaat is zo, eh, hoe moet ik het zeggen, ...
Maar ja, op een zekere dag kan het niet anders.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Wel dat heb ik nu ook, de ene moment zweten, de andere weer heel erg koud. Echt heel vervelend. Tegen dat die dikke trui aan is moet hij al weer terug uit. En als ik het koud heb kan ik het ook met niets meer terug warm krijgen precies. Raar!
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Bij ons thuis staat 's nachts de verwarming al op, terwijl het andere jaren veel warmer was. Vooral de ochtenden zijn al erg koud. Misschien krijgen we wel een strenge winter?
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
Unicorn
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 okt 2008, 15:30

Bericht door Unicorn »

Whhahaha jazzie praat over winterdekbed. Bij mij ligt in de zomer ook mijn winterdekbed op bed. :D

Nog tips, las ergens weet niet meer waar, maar meerdere zullen er last van hebben, dat je dikke dekens op bed legt maar het niet helpt. Iets om te proberen is, fleece, maar dat zulllen jullie wel al hebben. Alleen in plaats van je fleecedeken boven op je dekbed er extra op te leggen, doe het eronder. Wikkel jezelf om het zo maar te zeggen in je fleecedeken dan houd het DIRECTER je warmte vast en werkt 100 keer zo sterk dan dat je het fleecedeken op je dekbed legt. Dus rol jezelf eerst in die fleecedeken en dan je dekbed erover.

Koude voeten ledematen... probeer zelf of een ander regelmatig je voeten te laten masseren en intensief warmwrijven. De kou gaat niet helemaal weg maar het verminderd wel en het werkt rustgevend. Zelf werk ik veel met etherische olien omdat die sterke werking hebben en die in de huidlagen doordringen.

je kan bijv. een fles jojobaolie kopen, en daar een paar druppels kaneelbladolie in druppelen (niet teveel want het is sterk). Kaneel werkt verwarmend. Als je wil kan je er dan nog vetiver olie en ylang ylang aan toevoegen. Vetiver werkt aardend, is goed voor je voeten. Ylang ylang werkt kalmerend is goed voor de huid, verjongend en werkt tegen depressie.
(pas op voor te goedkope nep olien die chemisch zijn, heb je niets aan)
na massage + goed warmwrijven sokken aantrekken, en massage moet wel een tijdje duren want als je voeten door en door koud zijn duurt het wat langer om doorheen te dringen.

persoonlijk houd ik mijn voeten eerst onder de ijskoude kraan, droog ze af en daarna met verwarmende olie. vervolgens DIRECT dikke sokken aantrekken. het liefst rood omdat de kleur aardend is. veel mensen die lang ziek zijn, en van slag zijn raken verbinding met aarde kwijt, daardoor worden voeten nog kouder dan ze al zijn door lichamelijke problemen.

SUCCES!
Stay strong! You can do it!
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Thuis direct lekkere kleding aandoen, dik vest, sloffen aan.

Altijd je dekentje op de bank.

Ja en toch wel de fijnste, de kruik! Zowel in bed als op je schoot. Pas wel op voor de temperatuur, anders heb je snel een vuurrode plek op je lichaam waar je u tegen zegt. ( zal ook wel bekend zijn, maar het is zo lekker warm 8) )
Gebruikersavatar
Peet
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 okt 2008, 12:11
Locatie: Gelderland

Bericht door Peet »

Hier ligt idd standaard een dekbedje op de bank (waar ik zowel overdag als ook savonds veel gebruik van maak!), Freek (mijn hubbie) moet dan altijd wel lachen want het is eronder en weer eronderuit en weer eronder en weer eronderuit, en zo gaat dat maar door...

Ook de houtkachel brand hier regelmatig; meestal overdag de verwarming en 'savonds de kachel...
Dat is echt een hele andere warmte, veel intenser!
Freek zit zich dan een ongeluk te zweten, terwijl ik nog steeds onder mijn dekbedje lig...
Groetjes, Peet

I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
Plaats reactie