Een "lekker?" warm bad.

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

brigjuhstyle
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 sep 2007, 15:16
Locatie: Enschede

Bericht door brigjuhstyle »

Hoi,

wij hebben dan geen bad, maar soms kan ik ook niet alleen douchen. Wij hebben standaard een kuipstoel in de douchen staan, dat wanneer het niet meer gaat als ik onder de douche sta, ik daarop kan gaan zitten. Vaak douche ik dan ook wanner mijn vriend thuis is, als het niet gaat, ik hem kan roepen zodat hij me verder kan helpen.
helaas heb ik ook de laatste paar maand meer hulp nodig dan voor heen.

Afgelopen weekend ging manlief naar een verjaardag, hij kwam thuis, ik lag al te slapen, maar had een droge keel, dus wou ff wat drinken, een glas vastpakken ging al niet meer, heb met een rietje moeten drinken, k voelde gewoon de moeheid in mijn vingers, was de eerste ker en hopelijk de laatste keer
puck
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 apr 2006, 11:30

Bericht door puck »

Helaas, zeer herkenbaar.
Vanmorgen nog, ik zou douchen en haar wassen. Ik heb altijd een stoeltje in de douche staan, had alles de vorige dag al in gedeelte klaar staan, maar het ging vanmorgen echt niet. Had het gevoel of er een olifant op me zat toen ik mezelf het bed uit moest hijsen. De hele morgen maar in gedeelten gewassen, kan dan ook wel janken. Heb ook nog dik, lang haar (tot over mijn schouders), maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om het af te knippen. Morgen maar weer een poging. Het was jaren geleden vaker het geval dan tegenwoordig gelukkig. Maar een paar dagen lang gepiekerd over een probleem en dan zak ik weer in. Sterkte.
Bij mij helpt het dat ik overal krukjes of stoeltjes heb staan en alles in kleine stukjes. Vooral dat laatste blijft moeilijk, dan wil ik opschieten. STerkte, Puck
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Hey bedankt voor jullie reacties!

@Brigjuhstyle: Dat glas pakken te zwaar is heb ik ook last, zowieso doe ik alles bijna wat ik moet optillen (hoe klein het ook is) met 2 handen.. Als k erg moe ben zorg ik dat de afstand van het tillen zo klein mogelijk is of helpt iemand me met het glas omhooghouden.. Maargoed, het blijft idd vervelend!

@Puck: Die douchestoel is idd erg fijn, k had ook eerst langer haar dat net iets over mn schouders was (kun je ook op mn hyves zien nienkedegreef.hyves.net) maar was gewoon niet mooi meer.. denk dat kwam doordat ik veel op bed lig en als je dan 200 keer omdraait (ik draai heel vaak 's nachts) dan breekte het sneller af.. Toen besloten dat ik beter een model kan hebben wat makkelijkers is en wat korter dan zie je het namelijk niet zo snel.. Als ik ga douchen legt ons mam alle spullen klaar ook, dat scheelt altijd weer en alles wat ik zittend kan doe doe ik ook zittend.. Dat opschieten heb k helemaal niet zo gelukkig, zowieso lukt me dat niet op het moment en valt alles op de grond haha!

Liefs,x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja fijn he nienke dat douche stoeltje
heb ik ook
ik vind dat je zo leuk ons mam zegt echt brabands
gelukkig heb ik weer wat meer kracht in mijn handen gekregen
ik hoop dat jullie ook op een gegeven moment zegt
dat je wat meer kracht heb
bij mij is mij kracht weer wat beter nog niet helemaal ik heb vaak verlammingen maar dat komt niet door de m.e cvs of fibro
alleen ik heb veel meer pijn en duizeligheid dan vroeger
sterkte nienke
en ook sterkte puck
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Hey alie!

Tjah, dat brabants zit dr beetje ingestampt ghehe! Doet het ook altijd leuk op vakantie, net als "kei gezellig" :P

Houdoe woar! ;)
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

pff...kan me niet voorstellen hoe het moet zijn,om je zo te voelen..
Lijkt me zo erg!!

Knap dat je dan toch grapjes kan blijven maken!

Hoop echt dat het snel beter gaat!

xx
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Dank je blackcat! Soms is humor gewoon de beste manier om dr mee om te gaan.. Denk er niet echt heel sterk aan, want als iemand aan mij vraagt hoe ik het voel/vind dat het nu al een tijd zo slecht gaat.. Tjah, dan moet ik wel zeggen dat ik vrij snel tranen voel op komen.. Stop het dus ook wel een beetje weg..

Liefs,x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Lieve Nienke,

Ik wilde even zeggen dat ik heel veel bewondering voor je heb =D> .

Groetjes
Truus
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Dankjewel truus! Aan de berichten die ik zo van jou lees heb ik dat ook voor jou.. Je houdt goed je grenzen in de gaten maar probeert ook om dingen te blijven doen!

Liefs,x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Hoi Nienke, en anderen,

Inmiddels is de temperatuur nog verder gezakt. Hoe reageren jullie hierop? Nienke, nog meer verslechtering?
Ik ben de afgelopen week een wrak. Alles doet pijn... puntje van mijn tenen en vingers tot de puntjes van mijn haar. Geen kracht. Mijn ogen vallen dicht etc. En na het douchen sta ik te trillen. Dacht eerst dat het aan iets anders lag, maar vanochtend viel het kwartje.. het is koud! Te koud? Of de relatief snele verandering in temperatuur? Ik wacht het af....

Groetjes
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Hallo Karen,

Ja het is koud, maar echt vriezen doet het hier nog niet. En het is bijna windstil dus dat scheelt.
Je wilt niet weten wat ik aantrek 's morgens :wink: .
Ik heb aan: een hemd, een soort wolletje met korte mouwtjes, een colpullie en een junper.
Dat is de bovenkant.
Over mijn slip heb ik een warme onderbroek met lange pijpen tot op de knie, dan mijn steunkousen, daarover lekkere warme sokken of kniekousen en tot slot mijn wandelschoenen.
Ga ik naar buiten dan een dik jack aan en handschoenen :) .
Maar als ik een uurtje op de scoot heb gezeten vallen mijn vingers er zowat af van de kou brrrr.
Zo red ik het tot nog toe.
En ik moet zeggen dat ik vorig jaar met die hittegolf het veel slechter had.
Die warmte, daar kan ik absoluut niet tegen.
Kijk als het nog eens een echte winter wordt met overdag een graad of 7-8 onder nul, nou dan weet ik het niet hoor :-s .
Maar dat horen jullie dan wel als het zover is.

Bibber ze prettig allemaal.

Truus.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Bibber de bibber, hier ook koud in het zuiden van het land brrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Ik moet zeggen, wonder boven wonder gaat het nog aardig met me, ondanks 2 dagen buiten in de kou lopen.
Wel merk ik het meteen aan mijn huid, droog, eczeem, jeuk, vooral handen en gezicht. Smeer me rot.
Maar een warm bad zou wel heerlijk zijn, helaas hebben we er geen meer sinds we verhuisd zijn, snik snik, dat missen we beiden hier.
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Ik kom niet veel buiten en hierbinnen is het aangenaam warm, dus ik heb er weinig last van!
Bovendien kan ik beter tegen lagere temperaturen dan tegen hoge.
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Koud!!!!! helemaal niet koud, in dit deel van het land is het 20 graden.
Heerlijk! 8)

Lijda
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Binnenshuis bedoel je zeker?

Volgens mij vriest hier nu. Buiten dan.
Plaats reactie