Invalide parkeerkaart

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Invalide parkeerkaart

Bericht door sterre »

Goedemorgen,

Mijn vraag is hebben jullie een invalide parkeerkaart?
Je moet dan niet meer dan 50 meter kunnen lopen geloof ik. In onze gemeente zijn ze echt streng. Ik kan dus wel meer dan 50 meter lopen gelukkig alleen soms ben ik echt kapot en dan is 50 meter mij nog teveel. Ik zit eraan te denken om een aanvraag te doen en het gewoon eerlijk te vertellen het heel wisselend is. Wie niet waagt wie niet wint toch? Wat zijn jullie ervaringen?

Liefs,
Sterre
Gast

Invalide parkeerkaart

Bericht door Gast »

Hoi Sterre,
Het lijkt mij het verstandigste om uit te gaan van je slechte dagen,dus minder dan 50 meter lopen,vooral als je al weet dat je woont in een gemeente met strenge eisen..
Ik heb al jaren een scootmobiel en daarvoor geldt de regel dat je minder dan 100 meter kunt lopen,nou op goede dagen kan ik ook meer lopen...maar als ik onverwacht toch weg moet, en ik heb die dag al veel gedaan (denk huishoudelijke taken)dan heb ik echt mijn scootmobiel wel nodig...succes!
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Invalide parkeerkaart

Bericht door noatjuh »

Ik heb een invalideparkeerkaart gekregen. Je moet in ieder geval niet vertellen over goede dagen, want die 50 meter geldt voor alle dagen (iemand in dezelfde gemeente als ik heeft op basis daarvan een afwijzing). Wat bij mij de doorslag heeft gegeven is het verslag van dr Visser dat ik bij inspanning/ beweging onmiddelijk verzuur. Ik heb dan ook geen keurngsarts meer gezien.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dank jullie. Tja ik vind het nogal moeilijk om niet eerlijk te zijn. Ik heb nu een oproep gekregen voor een keuring op 12 februari. Maar ik krijg het niet over mijn lippen om te zeggen ik kan niet meer dan 50 of 100 meter lopen. Ik denk dat ik eerlijk mijn situatie uitleg en dan is het gunnen of niet......... En inderdaad als ik al wat energie verspilt heb kan ik geen 100 meter meer lopen sterker nog lig ik op de bank. Maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen :wink:
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

als je ergens naar toe gaat, verspil je toch sowieso energie.

je kan misschien wel meer dan 50 of 100 meter lopen thuis, maar daarvoor heb je geen parkeerkaart nodig, toch?

het gaat em om de combinatie: je moet benadrukken dat als je uit huis gaat, je sowieso over je grenzen gaat, of niet soms? Dat is in ieder geval bij mij zo...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Klopt je gaat eigenlijk de hele dag over grenzen....
Gast

Bericht door Gast »

Die laatste zin van je...dat je het ons niet hoeft uit te leggen..daar gaat het dus om,dat is wat je dus wel heel goed moet uitleggen bij de keuring,en dat gaat eigenlijk alleen maar door uit te leggen hoe je je op je slechts voelt,en dat heeft dus niks te maken met het gevoel dat je dan niet eerlijk bent of zo...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Daar heb je gelijk in. Dat wat ik juist jullie niet uit hoef te leggen moet ik daar wel uitleggen. Dat ga ik ook doen. Hoop hij het mij gunt maar het is afwachten. Mijn moeder lag laatst in het ziekenhuis (dikke paniek maar dat is een ander verhaal) en toen moesten we dus parkeren en toen ik bij de ingang was heeft mijn man een rolstoel gehaald want ik kon niet meer. Dus dat....ik kan wel wat maar soms is het helemaal op.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Er is ook zo'n verhaal met die lepels kennen jullie die? Ik denk ik deze meeneem. Als je opstaat heb je bijv 10 lepels. Je kleed je aan weg twee lepels wil je ook nog douchen dan weg 6 lepels enz enz. Je komt zeg maar in de min uit en zo start je weer de andere dag met misschien 10 lepels maar kan ook een heel ander aantal zijn.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Je kan trouwens ook een rolstoel aanvragen bij de WMO, zodat je niet zo ver hoeft te lopen. Ik heb een opklapbaar model, wat in de auto past.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dit wist ik inderdaad maar super bedankt! Wij hebben er zelf eentje.
Gast

Bericht door Gast »

Misschien nog 1 tip voor morgen,neem iemand mee en ga in je rolstoel zitten...
Succes!
Gast

Bericht door Gast »

Sterre is het gelukt?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

sterre schreef:Er is ook zo'n verhaal met die lepels kennen jullie die? Ik denk ik deze meeneem. Als je opstaat heb je bijv 10 lepels. Je kleed je aan weg twee lepels wil je ook nog douchen dan weg 6 lepels enz enz. Je komt zeg maar in de min uit en zo start je weer de andere dag met misschien 10 lepels maar kan ook een heel ander aantal zijn.

Is dit verhaal wel compleet? Ontbreekt de context niet of is het niet goed vertaald? Hoezo 10 lepels en als je met een negatief aantal eindigt, hoe kom je dan de volgende dag opnieuw aan 10 lepels? Het is toch zo, dat slaap vaak niet voldoende verkwikkend is bij ME en als je dan al negatief begon...

Voor mij was 2019 bar slecht en ik weet niets van elke dag opnieuw met 10 beginnen. Ik begin nog steeds in de negatieve cijfers.

In elk geval is de aanvraag nu gedaan. Hopelijk is het gelukt.
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

Hier vind je een uitleg over de lepeltheorie: https://reumanederland.nl/leven-met/omg ... eltheorie/

Dit is de volledige (Engelse) tekst van de uitvindster Christine Miserandino: https://cdn.totalcomputersusa.com/butyo ... Theory.pdf

Het is een poging om het doseren van de weinige energie die we hebben visueel voor te stellen. Zoals elke metafoor klopt het niet voor de volle 100%...

Succes!
Plaats reactie