Hulp in de huishouding

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Hulp in de huishouding

Bericht door sterre »

Ik zit ernstig te denken aan hulp in de huishouding. Ik heb een man en die doet ook veel maar het kan toch niet zo zijn dat hij het hele weekend bezig moet zijn om de dingen in te halen van de huishouding omdat het mij niet lukt.

Kun je hulp in de huishouding krijgen via de WMO/PGB al heb je een partner?
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Hulp in de huishouding

Bericht door noatjuh »

Het kan normaal gesproken alleen als je partner overbelast is en hiervoor onder behandeling is, maar in sommige gevallen kan het wel om dit juist te voorkomen. Bij een vriendin van mij is het vorig jaar afgewezen vanwege het niet onder behandeling zijn, maar dit jaar is het toegekend (zonder dat hij onder behandleing is), mede door de bemiddeling van mantelzorg....
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Oke dat is weer goed nieuws. Ik heb een afspraak staan. De situatie kort uitgelegd en ze komt langs over twee weken ik ben erg benieuwd dan. Mijn man is niet in therapie ofzo maar het is toch te gek hij alles hier moet doen zo wordt hij wel overbelast inderdaad. Hij heeft al eerder een burn out gehad dus we zitten niet te wachten op nog eentje.

Wat heeft die mantelzorger gedaan dan?
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Iemand van de mantelzorgorganisatie heeft, na de afwijzing, bij de WMO benadrukt hoezeer de thuissituatie onder druk stond....
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ah juist duidelijk.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Als het via de WMO niet lukt, kan je zelf iemand inhuren (bv. via www.helpling.nl) . Je maakt dan gebruik van de regeling "witte werkster". De kosten kan je deels aftrekken van de belasting (afhankelijk van je inkomen, want er geldt een drempelbedrag).
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@ Agnes o super dankjewel voor de tip! Blij mee.
Plaats reactie