Gezocht: mensen met ervaring energielamp.

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kimberley
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:12

Gezocht: mensen met ervaring energielamp.

Bericht door kimberley »

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een energielamp? Ik heb de Philips HF3419/01 EnergyUp op het oog. Maar ik weet niet in hoevere het wat kan betekenen voor mijn ME en Fibromyalgie (en POTS).
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Gezocht: mensen met ervaring energielamp.

Bericht door agnes »

Hoi Kimberly,

Is een energielamp hetzelfde als een lamp voor lichttherapie? Met een lamp voor lichttherapie heb ik ervaring, maar dan als steuntje in de rug om de donkere dagen door te komen. Voor ME heb ik er geen baat bij.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Gezocht: mensen met ervaring energielamp.

Bericht door jhanne »

ik heb het wel overwogen, maar dan in de hoop dat het zou helpen mijn dag-nacht ritme te herstellen en zou helpen met de aanmaak van melatonine.
maar niet gedaan, sinds ik methylcobalamine gebruik gaat het met inslapen en slapen gelukkig veel beter.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik heb twee keer een kuur geprobeerd en beiden mislukt. Ik reageerde heel slecht werd er echt niet lekker van zweten, irritatie enz. Dus ik weet nu echt dat het voor mij averechts werkt.
Gebruikersavatar
kimberley
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:12

Bericht door kimberley »

Heel erg bedankt voor de reacties! Het is een lamp die daglicht moet voorstellen. Het zou je wat energieker moeten laten voelen. Ik verwacht geen wonderen, het blijft een ziekte. Maar was toch wel benieuwd.

En wat vervelend Sterre!
Plaats reactie