Hoe kom ik bij de tandarts?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Hoe kom ik bij de tandarts?

Bericht door robin123 »

Hallo iedereen!

Ik moet nodig weer naar de tandarts, maar ik kan maar 15 achter elkaar zitten. Voor een complete behandeling moet je normaal 2x komen: eerst voor de controle en daarna voor de gaatjes of wat dan ook. Ik weet wel zeker dat ik een 2e keer moet komen.

Het grootste probleem is de reis en de wachtkamer.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

Robin
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Hoe kom ik bij de tandarts?

Bericht door jhanne »

Ik heb het gewoon uitgelegd aan de tandarts. Als ik bel voor een afspraak vraagt hij of ik denk dat er iets gevuld moet worden, als ik dat denk dan maakt hij gelijk een langere afspraak voor me. Ik hoef meestal ook niet lang te wachten in de wachtkamer.

Mocht dat een keer wel gebeuren dan ga ik daar ter plekke op de bank liggen.

en mijn lieve buurvrouw brengt me.

Maar ik kan natuurlijk niet mijn tandarts en buurvrouw aan jou uitlenen, hoewel ik dat graag zou willen.

Inmiddel heb ik geleerd om te vragen om hulp, dat was best moeilijk eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Hoe kom ik bij de tandarts?

Bericht door agnes »

Hoi Robin,

Kan je via burenhulp iemand vinden die je kan rijden? Als je een afspraak maakt, vertel dan dat je vanwege een chronische ziekte niet meer dan 15 min kan zitten. Leg je probleem voor en overleg over een oplossing die voor jou en voor de tandarts haalbaar is. Misschien een keer in de ochtend als 1e, zodat er nog niets uitgelopen is.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Hoe kom ik bij de tandarts?

Bericht door robin123 »

Bedankt voor de adviezen. Qua vervoer zit ik wel goed: mijn moeder kan me brengen.
Het word dan wel gelijk een nieuwe tandarts, want mijn vertrouwde eerste tandarts van mijn leven die zit 30 minuten bij me vandaan.

En ik ben wel tussendoor bij mij in de buurt ook geweest, maar de een wilde maar blijven boren (meer gaatjes, meer geld) en de ander zou 2 uur doen over 4 gaatjes. Daar ben ik na de controle niet meer teruggekomen. Daarom ben ik nogal huiverig.

Ik moet nu wel een in de buurt nemen. Het is wel een goed idee om te vragen of hij/zij meer tijd vrij kan maken zodat ik geen 2x hoef te komen. Want ik vermoed wel dat er enig werk is. En ik vraag om een afspraak waarbij absoluut geen uitloop mag zijn. Of er moet een goede sofa staan :wink:
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Hoe kom ik bij de tandarts?

Bericht door agnes »

Hoi Robin,

Fijn dat vervoer geen probleem is. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn wel tandartsen die aan huis komen bij mensen die zelf niet meer naar de praktijk kunnen komen. Dat zijn meestal mobiele tandartsen en ze komen vooral in verpleeghuizen. Ik heb er ook een paar gezien op Google die bij particulieren aan huis komen. Daar zitten dan wel extra kosten aan vast. Of de verzekering dat vergoed???
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Hoe kom ik bij de tandarts?

Bericht door robin123 »

Hoi Agnes,

Ik kreeg van Brad ook al de tip, maar hij vertelde ook dat er een behoorlijk prijskaartje aanhangt van 250 euro om op locatie te komen. En dan moet het werk nog beginnen. Dat is maar een voorbeeld, maar ik denk dat andere tandartsen evenveel rekenen.
Als je een heel verzorgingshuis doet, dan is 250,- euro voorrijkosten niets, maar voor 1 persoon...

Ik weet niet hoe ik de verzekering zo gek krijg om dit te betalen. Ik kan wel informeren natuurlijk.
Plaats reactie