Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Bericht door anne-sophia »

Hai hai,

Thuis kan ik voor de deur parkeren, heerlijk. In mijn auto heb ik de stoel altijd vrij schuin naar achteren zodat ik half liggend rij (ivm POTS-klachten) en zo kom ik over de halve wereld. Een klein probleempje: het parkeren op plaats van bestemming. In Berlijn zijn er uiteraard vaak geen parkeerplaatsen vlakbij je bestemming te vinden. Dat is een probleem daar ik vaak niet eer dan 100 meter kan lopen. Dit beperkt me zeer. Ik gooi mijn 9-jarige overal de auto uit en dan kan hij zelf gaan tennissen, naar Nederlandse School, naar zwemmen etc. Mara mijn 3-jarige wordt over een maand 4 en die gaat ook langzaam beginnen met sporten enzo en die kan ik natuurlijk nog niet voor de deur van het zwembad eruit gooien meert de woorden: veel plezier schat en vergeet vooral niet je bandjes om te doen.

Mijn vraag dus: is het in Nl. mogelijk om als ME-patient een invalidenparkeerkaart te krijgen? Dat zou me zoveel helpen. Heeft iemand van jullie dat?

Liefs Anne-Sophia
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Bericht door asje »

Alles is willekeur, de één lukt het wel, de ander niet. Maar geldt een NL-kaart wel in D?
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Bericht door anne-sophia »

Nee, ik moet hem hier aanvragen, maar als het zo zou zijn dat je die in Nl standaard krijgt als ME-patient, zou ik daar hier weer aan kunnen refereren. Maar goed, dat is dus niet zo.......

Ik blijf ook in mijn hoofd maar rondmalen met een soort heel klein elektrisch aangedreven stepje waar je ook op kunt zitten. Het moet heel licht zijn. Ik kan het zo met 1 arm uit de auto tillen en dan hup, ga ik daarop zitten. Dat zou zoveel problemen oplossen....

Ik ga mijn broertje maar eens bellen. Die is nogal van alles wat rijdt en motoren heeft.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Bericht door asje »

anne-s schreef: ...maar als het zo zou zijn dat je die in Nl standaard krijgt als ME-patient...
Whoehaha, wij standaard iets krijgen ... da's een goeie.

Ja, heb ik ook over gefantaseerd. Maar, een scootertje?
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Bericht door anne-sophia »

:)

Ik wil iets dat achterin auto past, heel licht is (zodat ik het er zelf uit kan halen) en met elektromotor zodat het geen geluid maakt en ik er ook in winkels mee kan rondscheuren. Dat idee.

Gat in de markt? Patentje aanvragen?
Gast

Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Bericht door Gast »

Opvouwbare scootmobiel
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Bericht door asje »

Die zijn zwaar. Opvouwbare elektrische rolstoel is een stuk lichter. Als je even googelt kom je van alles tegen, vaak als je iets bedenkt, heeft een ander het ook al bedacht :)
Life smells...
Gast

Parkeerkaart voor invaliden voor ME.

Bericht door Gast »

Er zijn verschillende merken scootmobiel,de opvouwbare zijn aanzienlijk minder zwaar geworden,maar is idd kwestie van uitproberen
Plaats reactie