Mobiel met opneemfunctie

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Mobiel met opneemfunctie

Bericht door annac »

Heeft iemand een tip welke mobiele Android telefoon nog een opneemfunctie heeft? De oude geeft problemen bij de banken app.

Mijn zoon maakt daar volop gebruik van ivm met zijn werk of als ie een belangrijk ander gesprek, bv met dokter Visser of eoa bedrijf voert. Omdat, zoals jullie weten het geheugen niet altijd even goed functioneert.

https://androidworld.nl/nieuws/telefoon ... droid-pie/

(In India zit deze functie er nog standaard in. Waarom, waarom, waarom? Om ons in een systeem te persen. Zgn. controversieel ivm privacy....).


Ieder tip is welkom.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Een apple is niet welkom want dan ben je helemaal gespot.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Probleem voorlopig ff opgelost.

Bij T mobile 2 e simkaart voor 30 e gekocht en met een knopje kun je dan van de nieuwe naar de oude, WEL opnemende telefoon overschakelen.

Artsen en andere mensen hebben hier ook last van. Dus het wachten is op dat er iets anders wordt ingericht.

Dit heeft ws alles te maken met handels oorlogjes.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Correctie:

Google heeft die functie in India ca 1/2 jaar geleden erook afgenomen......
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Het is bij de update naar Android 9 (Pie) wegens privacy overwegingen eruit gehaald. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het toestel had Android 8 erop staan, maar deed de update naar 9 en ik kon niet meer terug.

Om het probleem op te lossen heb ik gezocht naar een telefoon die versie 7 had en een update deed naar nummer 8: HTC U Ultra. Het is volgens mij al een jaartje geleden, dus ik heb geen idee of het toestel nog op de markt is.

Wel zonde van mijn vorige telefoon, maar ja... je moet wat. Ik vergeet veel, dus dat was belangrijker.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

[quote="robin123"]Het is bij de update naar Android 9 (Pie) wegens privacy overwegingen eruit gehaald. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het toestel had Android 8 erop staan, maar deed de update naar 9 en ik kon niet meer terug.

Om het probleem op te lossen heb ik gezocht naar een telefoon die versie 7 had en een update deed naar nummer 8: HTC U Ultra. Het is volgens mij al een jaartje geleden, dus ik heb geen idee of het toestel nog op de markt is.

Wel zonde van mijn vorige telefoon, maar ja... je moet wat. Ik vergeet veel, dus dat was belangrijker.[/quote

De privacy van Google! Haha, ja, ik weet het. Lekker hypocriet, toch?

Maar dank!
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Er zijn ook speciale apps waarmee je kan opnemen. Kijk maar eens in de play store en probeer er wat uit om te kijken welke je het prettigst vindt.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

agnes schreef:Er zijn ook speciale apps waarmee je kan opnemen. Kijk maar eens in de play store en probeer er wat uit om te kijken welke je het prettigst vindt.
Dank.

Deze app's zijn voor deze telefoon (Samsung Galaxy) juist geblokkeerd. P heeft contact gehad met deze apps en was ook in zowat alle winkels in Groningen hiervoor. Op andere telefoons apps lukt het ook niet, afhankelijk van wanneer ze gemaakt zijn en wie ze gebruikt hebben.

Apple gaat deze functie nu ook eraf halen.

Ja, ja. Zij mogen alles van ons weten maar deze functie is voor ons taboe vanwege (schijn) privacy.

(2e hands) exemplaren van 400 ipv 200 e zijn vlgs P kwalitatief minder en daar heeft ie geen zin in, om dat te betalen.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ik lees net in de Volkskrant in het techblog, dat Android 11 weer een opnemen functie heeft. Binnenkort beschikbaar op veel telefoons
Plaats reactie