ME stichting handelt al twijfelachtiger

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

ME stichting handelt al twijfelachtiger

Bericht door annac »

Volgende link laat het boek ziek van Carine Tortelboom die een wonderbaarlijke, en spirituele genezing ten deel viel. Een percentage aan inkomsten uit verkoop komt de Stichting toe, die uiteraard de nodige smoezen verzon en zgn geschokt was door de vele "negatieve" reacties.

Van CVS naar stralend gezond.
Hernieuw je leven in vijf stappen

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

https://be.linkedin.com/in/carine-tortelboom-668a68102

Ik wist niet waar ik dit bericht anders kwijt kon. Misschien dat iemand het elders al zette? Heb het nog niet gevonden.
plien
Actief lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:14

ME stichting handelt al twijfwlachtiger

Bericht door plien »

Ik zat nog te twijfelen gister of ik een berichtje zou maken hier. Inderdaad een groot drama, heel Facebook stond op zijn kop. Maar het is dan ook een gigantisch domme zet van de stichting, dit soort akkefietjes zijn er vaker geweest maar dit gaat wel heel ver... Helemaal omdat het niet enkel een dertien in een dozijn zelfhulp boek is maar omdat deze boodschap op de achterkant staat:
Tot slot nog een waarschuwing: dit is een boek voor mensen die hun leven op een positieve manier ten goede willen veranderen. Als jij overtuigd bent dat het onmogelijk is om uit je huidige situatie (comfortzone) of slachtofferrol te komen, zal dit boek een hele kluif zijn. Maar misschien moet je het juist dan lezen!
En dat is wel een heel heftige stichting-gesponserde-sneer... Wat een gestuntel :( Terwijl we juist goede vertegenwoordiging zo hard nodig hebben nu!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

De stichting moet zich maar ontdoen van de ME-ers en zich uitsluitend storten op de CVS-ers en dus de uitsluitend aan hun verstrekte onterechte subsidie uit Den Haag gedeeltelijk, liefst geheel, afdragen aan de andere verenigingen.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Soof, helemaal gelijk, maar je bedoelt Stichting, ff verbeteren graag (geeft verwarring)! Ook de pagina op facebook is weg.

Tsja, toen de Stichting vriendjes werd met het ons vijandige, frauduleuze Nijmegen (zie ook David Tuller's artikelen op de homepage)*, was het mis. Dit boekje is maar een nieuw detailtje.

Annac, er zijn geen CVS-ers, niemand is hersteld met CGT/GET,* gaat allemaal over ons. Dus opheffen dan maar :)
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Heb je alles gelezen van Tuler, asje?

Ik kan er niet doorkomen, ben murw.

Enfin, we zien wel weer, denk ik dan maar.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, maar er beklijft weinig. Wat altijd wel beklijft bij me is de kern van de zaken; van het begin af aan was duidelijk dat het verhaal 'CVS/CGT/GET' een grote leugen was.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ontzettende misser van de stichting. Heel pijnlijk
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Oh wat erg. Had ik dit eerder geweten dan was ik geen lid geworden.
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Bevestiging dat ik mijn lidmaatschap eerder dit jaar terecht heb opgezet.
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

ME stichting handelt al twijfelachtiger

Bericht door peter89 »

annac schreef:Volgende link laat het boek ziek van Carine Tortelboom die een wonderbaarlijke, en spirituele genezing ten deel viel.

Van CVS naar stralend gezond.
Hernieuw je leven in vijf stappen .
Klinkt wederom als een sprookjesboek, vijf nieuwe stappen die we allemaal al tig keer geprobeerd hebben, maar nu weer actueel zijn omdat ze commercieel in een ander (schadelijk) jasje geplaatst zijn.
Dat de Stichting niet inziet dat CGT/GET telkens weer in een andere vorm verkocht wordt, met nadruk op verkocht, maakt ze voor mij onbekwaam als Stichting. Is niet de eerste keer dat dit gebeurt.
In hun excuus op Facebook staat tevens dat ze vaak gebeld worden door 'patienten' dat de 'Ander Leven' methode zo goed werkt. Niemand bij de Stichting die inziet dat er een grote commerciële netwerk achter schuilgaat? Beetje research kan geen kwaad, volgens 'Ander Leven' kan een jarenlange rolstoel patient na drie dagen weer lopen..
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

ME stichting handelt al twijfelachtiger

Bericht door asje »

asje schreef: Tsja, toen de Stichting vriendjes werd met het ons vijandige, frauduleuze Nijmegen (zie ook David Tuller's artikelen op de homepage)*, was het mis.
Hier gaat het toch om :shock: Al vanaf de jaren '90 ergens. Het zijn géén incidenten en ze zijn niet naïef, de Stichting heeft zelf volop meegewerkt aan deze leugen verspreiden.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

ME stichting handelt al twijfelachtiger

Bericht door annac »

asje schreef:
asje schreef: Tsja, toen de Stichting vriendjes werd met het ons vijandige, frauduleuze Nijmegen (zie ook David Tuller's artikelen op de homepage)*, was het mis.
Hier gaat het toch om :shock: Al vanaf de jaren '90 ergens. Het zijn géén incidenten en ze zijn niet naïef, de Stichting heeft zelf volop meegewerkt aan deze leugen verspreiden.
Precies.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Diezelfde 'ME/CVS Stichting' weigerde ook om deze video ( https://youtu.be/0iIx11mw_dw ) op hun website te plaatsen.

Hun antwoord was dat ze die video een (te) heftig beeld van de ziekte vonden... Ze wisten niet hoe ze dit moesten presenteren tja... Als ze de meest ernstig zieken nog niet willen helpen (of er bekendheid aan geven), wat kun je dan nog verwachten van zo een stichting...
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Plaats reactie