we kunnen onszelf genezen (???)

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door huppelepup »

Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door bloemetje »

De link werkt niet, ik neem aan dat het dit moet zijn: http://www.niburu.nl/wetenschappelijk-b ... n-genezen/

Daar staat onder meer te lezen:
Een goed voorbeeld van het nocebo-effect was in 1999 in België, waar mensen echt ziek werden door het persbericht dat er mogelijk wat aan de hand was met Coca-Cola. Er is ook een onderzoek geweest waarbij patiënten een zoutoplossing kregen toegediend. Toen artsen zeiden dat het chemotherapie was, begonnen ze over te geven en viel hun haar uit.

Jezelf ziek maken is iets anders dan jezelf genezen. Bij elkaar geraapte wetenschap... Als het zo eenvoudig was om ons immuunsysteem te beïnvloeden net als de IJsman, die het presteert om in een bak met ijsblokjes te zitten - urenlang, als het zo eenvoudig was, dan zou de wereld er allang heel anders hebben uitgezien.

Onbegrijpelijk dat mensen hiermee nog aandacht genereren en geld verdienen. Jammer.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door huppelepup »

Ja dit artikel is het. Ik kreeg het van iemand toegestuurd. Met de vraag of ik me erin herkende. Pfff .. wordt daar zo moe van. Al dat zweverige geleuter. Ben er maar niet op in gegaan.
Laatst gewijzigd door huppelepup op 26 mei 2014, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door marcog »

Je kan jezelf never nooit niet genezen van objectieve ziekten. Soms 'genezen' mensen spontaan of door natuurlijk verloop. Wat the iceman betreft, deze leert je om door middel van ademhalingstechnieken je zenuwstelsel te beïnvloeden. Hij zorgt voor meer adrenaline in zijn bloed waardoor je geen ziekteverschijnselen krijgt bij inspuiting van lps producerende dode organisme. Dit vind ik persoonlijk merkwaardig aangezien stresshormonen juist gezien worden veroorzakers van ontstekingen. Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat the iceman geen symptomen krijgt door onderdrukking (tijdelijk). Als je een levend organisme inspuit wordt hij ook net zo ziek als ieder ander.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door asje »

Fijn, zo'n berichtje ontvangen, bah.
Als je een levend organisme inspuit wordt hij ook net zo ziek als ieder ander.

Dat zou ik graag zien gebeuren, dan weten we dat ook.
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door huppelepup »

Nee ben ook niet blij dat ik het gekregen heb. Ik heb ook niet erop gereageerd. Heb het van een kennis die de laatste tijd nogal een vreemde gedachtegang heeft en (helaas) gelooft in dit soort dingen en engelen en wat al niet meer. Diegene ziet ziekzijn als iets waar je zelf wat aan kan doen door bv te veranderen. Ieder kwaaltje/ pijntje wil je dus iets vertellen , heb je bv oorpijn dan wil dat zeggen dat je niet goed geluisterd hebt. Ik merk wel dat het tussen ons in staat. Ik heb ook weinig contract meer (ook met anderen) maar dat komt ook doordat ik veelal huisgebonden ben.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door asje »

Ja, ik ken de gedachtegang, vreselijk. Reageren is zinloos. Contacten, hier idem, veel minder dan vroeger.
...contract....
Haha, zie dit opeens. Nee beter niet :wink:
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door huppelepup »

Contracten ha ha :-)

Ja mensen laten het afweten / niks meer van zich horen zeker omdat il nu toch niks kan. In zulke tijden leer je je vrienden kennen.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door bloemetje »

Het ziek zijn is nu eenmaal makkelijker uit te leggen als het ergens aan ligt, ipv dat het zomaar uit de lucht komt vallen. Dan kunnen niet-zieken zichzelf wijs maken dat het hun niet zal overkomen, voor een gevoel van veiligheid, zeg maar.

Dus is het mijn eigen schuld? Hoe dan? Immers: ik heb geen overgewicht, rook niet, dronk matig... Hoe kan deze pech dan aan mezelf liggen?!?!

Jammer voor alle niet ME-ers: het kan dus gewoon uit de lucht komen vallen. Shit happens. Life happens.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door marcog »

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

we kunnen onszelf genezen (???)

Bericht door asje »

Hoe (geen zin om het zoveelste filmpje te bekijken)?
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik sla deze discussies maar bewust over, nu.

Ik vond het al erg genoeg toen Wubbo Ockels zijn religies exhibionistisch tentoonspreidde op tv bij Pauw en Witteman. Oncologen, andere medici en wij kunnen wel a/d gang blijven ons druk te maken over de orenmaffia.

Ik doe niet meer mee, heb de oorlog allang verklaard aan dit soort mensen.
Plaats reactie