Bijwerkingen bestaan niet, er bestaan slechts werkingen!

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik vermoed ook wel dat ze bedoelen, niet rechtstreeks van zoogdier op mens; en vergeten dat teken ook gewoon dieren zijn. Het was dus vooral erg ongelukkig geformuleerd ;)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Zelf ken ik het Utrechtse Centrum niet. Maar, er lijken wel kundige en goed opgeleide artsen werkzaam te zijn: Bron: http://www.homeopathie-utrecht.nl/w_all.htm
Het Centrum is in 1987 opgericht en er worden veel ziekten onderzocht een behandeld: Bron: http://www.homeopathie-utrecht.nl/index.html
Het lijkt mij een professioneel Centrum toe, alle artsen zijn aangesloten bij de Beroepsvereniging AVIG-VHAN: Bron: http://www.avig.nl/

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@Louisa Het zegt me werkelijk niets dat de ME/CVS-stichting iets met homeopatie doet, wat wil je daarmee zeggen?
Life smells...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Donateurs (zijn vaak ME, CVS patiënten) van de ME/CVS Stichting worden van harte uitgenodigd voor een Voorlichtingsmiddag Complementaire Zorg en pijn op 25 mei 2013: Bron: http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2716
Dat is om het een en ander onder de aandacht te brengen bij mensen/patiënten :), lijkt mij.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Maar waarom schrijf je dat aan mij (en plassterk) gericht??

Overigens heeft de Stichting (net als de Vereniging) van begin af aan een inforubriek met alternatief of complementair, dus al 25 jaar.
Life smells...
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Sowieso bieden dat soort verenigingen meestal gewoon aan wat hun leden willen/vragen, dus zolang er bij patiënten een markt is voor dat soort behandelingen & therapieën sturen ze daarover natuurlijk info rond ;) Meer dan dat (dat er bij patiënten vraag naar is) zegt zo'n programmatie natuurlijk niet.
Ik weet weinig.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Idd. Daarnaast, de Stichting (met haar CVS/CGT-verhaal) is alles behalve een graadmeter voor de (on)juistheid van zaken!

Snap evengoed niet waarom dat bericht aan mij (en p) gericht was.
Life smells...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

asje schreef:Maar waarom schrijf je dat aan mij (en plassterk) gericht??

Overigens heeft de Stichting (net als de Vereniging) van begin af aan een inforubriek met alternatief of complementair, dus al 25 jaar.
Omdat jullie beiden anti zijn. Dat is helemaal prima, immers, ieder zijn/haar mening :wink:!

En ja, ieder probeert een behandeling te vinden die bij hem/haar past. "annahan" heeft een behandeling gevonden die haar flink heeft kunnen verbeteren van ernstige neuro-borreliose (terug te vinden op het forum).
Wat mij opvalt is, zodra zij iets schrijft, wordt er vaak gelijk geïrriteerd op gereageerd. Waarom eigenlijk? Veel van hetgeen zij schrijft, snijdt hout en zij mag net als ieder ander hier berichten.

De behandeling van DML wordt in NL experimenteel genoemd en niet erkend. De één heeft er baat bij, de ander niet. "plassterk" is teleurgesteld en gefrustreerd door de behandeling van DML. Waarom? Omdat het (nog) niet veel verbetering heeft kunnen geven en het inmiddels veel geld heeft gekost € 5.000,-, eerder is hier een bedrag van ongeveer € 10.000,- gemeld.... er zijn ook nog wel eens hogere bedragen genoemd :?.
Wat moet een gewoon mens, of iemand met een klein inkomen/uitkering daarvan dan denken?
plassterk schreef:Ja Het is wel frustrerend voor mij. De keuze is of doormodderen zoals nu. Of opnieuw een afspraak maken met Meirleir. Weten dat je waarschijnlijk positief getest wordt in Ausburg wat je dan niet helemaal vertrouwt. opnieuw langdurig aan de anitbiotica en daar maar het beste van hopen. Ondertussen ben je natuurlijk 5000 euro verder. Maar in het begin waren Nederlandse artsen de vijand. Maar inmiddels ben ik het met ze eens dat wat Meirleir doet geen wetenschap is. Er is, voor zover ik weet, geen goed uitgevoerd onderzoek dat bepaalt of Nexavir/4me werkt, zijn favoriete dure medicijn. (nu wel wat goedkoper geloof ik). Ik werd wantrouwig toen ook dat nieuwe virus XMRV door Nexavir uitgeschakeld kon worden. Hij was toen zo zeker van zijn zaak in dat consult met mij en liet geen ruimte voor twijfel.
Ik heb een vraagje. Wie van jullie die toendertijd positief is getest voor XMRV en bang gemaakt (want mijn vriendin en kind zouden het ook kunnen hebben, dat kon hij niet uitsluiten) heeft ooit een excuus brief gehad met van sorry: u heeft 320 euro betaald voor een test die niet geldig was. Het xmrv virus bestaat niet. wees daar verder niet bang voor. Hij heeft mij daar nooit uitleg over gegeven of is daar verder op terug gekomen.
In het volgende consult ging hij met een staal harde kop gewoon verder met zijn bacteriën. Dat xmrv niet bestond en ik mij niet ongerust hoefde te maken over die diagnose in het vorige consult, moest ik zeker maar van internet vernemen. Ik moet zeggen. Ik vind dat behoorlijke slechte communicatie.
In ieder geval is er meer tussen hemel en aarde en ik wist niet dat de ME/cvs Stichting al 25 jaar! mede geïnteresseerd was in complementair/alternatief.
Dat doet mij deugd :)!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Goedemorgen Plassterk !
Je schreef;
Een bijwerking van jouw berichtjes is dat ik er altijd kortstondig ontzettend agressief van wordt.
Nou je hebt toch wel humor hoor , ik heb er smakelijk om kunnen lachen. Maar je reactie geeft stof tot nadenken !
Want waarom reageer jij altijd pissig op mijn berichtjes en waarom schrijft
Louisa (dankjewel voor je feedback ! ) dat mn berichtjes hout snijden ?
Dat ligt niet aan mn berichtjes, maar hoe een persoon daarop reageert!
En zo is het ook met medicijnen!

Vrijwel alle allopathische(reguliere) geneesmiddelen roepen volstrekt natuurlijke lichamelijke reacties op. Het woord ‘bijwerkingen’ impliceert, dat dergelijke reacties als het ware in het medicijn zitten opgesloten.

Plassterk; dit is toch niet zo moeilijk?
Het lijkt erop of een “bestanddeel” van een middel een bepaalde reactie – een bijwerking veroorzaakt.
Maar een “bestanddeel “ kan er niet uitgehaald worden dat snap ik ook wel.

Het gaat om het volgende;
Een bijwerking komt niet van het middel, maar is een reactie van het lichaam!
Als een middel tegen pijn als ”bijwerking” bijv sufheid en slaperigheid heeft dan komt dat niet door de toevoeging van een bepaald stofje in die pil maar is het een reactie van het lichaam op dit totaal plaatje.
Waarom zie ik op mijn werk mensen goed functioneren en reageren op/ met fentanyl pleisters en nog een stuk of wat zware pijnstillende tabletten erbij. Ze zijn een poos pijnvrij. Maar waarom ben ik als ik deze middelen krijg toegediend uren en uren helemaal van ’t padje?
Waarom krijg ik long ,hart en neuro –problemen na deze middelen? En een ander niet ?
Waarom zeggen artsen dat dit “helemaal niet kan” ….zuuuucht………..maar ze zien het voor hun ogen gebeuren?
Omdat ze het niet vaak – of helemaal niet- meemaken.
Het komt ook niet door de middelen maar het is mijn lijf wat daar heftig op reageert ! Iets in mijn lijf maakt dat ik daar absoluut niet tegen kan.
Het is een reactie van mijn lichaam , want anders zou iedereen daar toch problemen mee hebben en op exact dezelfde manier hierop reageren?

Ik zie de reactie van mijn verhaal hierboven als een protest van mn lijf; Er is iets wat deze enorme heftige reactie veroorzaakt!

Waarom heeft de een meer last van “bijwerkingen “dan de ander?
Omdat het de situatie van je eigen lijf betreft!
Ik beweer niet dat bijwerkingen niet bestaan, natuurlijk niet !! dat zie je om je heen gebeuren ;er worden middelen van de markt gehaald omdat ze levensgevaarlijk zijn, bijv domperidon, maar je moet het vanuit een andere invalshoek bekijken; de bijwerking is geen werking van het middel maar een werking- reactie vanuit je lijf.
In andermans ogen is dat hetzelfde maar dat is niet waar.

Als je een "bijwerking ", ( dus een reactie van het lichaam!! ) weer gaat bestrijden met een ander middel en vervolgens de "bijwerkingen ' van dat tabletje weer onderdrukt met een ander pilletje dan doet mij dat denken aan kwakzalverij en het heeft met "genezen" niets te maken.

Als je echt gezond bent dan reageert iemand nergens op ofwel dan kun je overal tegen en ben je nergens allergisch c.q. overgevoelig voor.
Heb ik daar nu echt zoveel miszegt , is dit echt absurd :??
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

nú begrijp ik wat je bedoelt! :wink:
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Bijwerkingen zijn werkingen van het medicijn die je niet wilt en losstaan van de eigenlijke werking of die je bij aanvang van gebruik niet verwachtte.

@Annahan
Je informatie bevat ook interessante dingen die tot nadenken aanzetten. Maar het is vaak wel heel gefragmenteerd, vaak heb ik moeite met de bronvoering en argumenten zijn mijns inziens eerder ingegeven door een onderbuikgevoel dan door rationele en/of wetenschappelijk onderbouwde argumenten en zijn dus meestal behoorlijk subjectief. Maar hé, het is een forum, geen wetenschappelijk tijdschrift. Zolang het maar niet het hele forum overheerst en ideeën worden opgedrongen aan anderen, is iedere inbreng welkom. Dus ook mensen vrij laten om je info niet helemaal door te spitten, maar die ruimte geef je volgens mij wel voldoende.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ja ben ik het helemaal mee eens. Ik vind wel vaak dat de berichten van annahan en louisa (laten we zeggen de alternatievelingen) een stuk langer dan gemiddeld zijn. Het is altijd veel leeswerk. Een thread loopt zo snel in pagina's op. Soms stoort mij dat. Ook het aantal hyperlinks in de berichtjes zijn altijd aanzienlijk, onbegonnen leeswerk voor mij, en vaak is het bij nader inzien dubieuze informatie van bronnen die geen afspraken hebben of richtlijnen wanneer zij iets als "waarheid" gaan verkondigen, maar door de zogenoemde alternatievelingen kritiekloos en klakkeloos als waarheid wordt aangenomen en verspreid. (in tegenstelling tot double blinded randomized control tests van de normale medische wetenschap bijvoorbeeld) En ik weet ook wel dat door financiële belangen deze DBRCTest ook niet altijd goed worden uitgevoerd, maar dat is fraude of bedrog. Maar er zijn tenminste harde afspraken over wat als waarheid mag doorgaan.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Taal is een afspraak, bijwerking is een normaal woord. Maar goed, Hahnemann had zo z'n geloof.
Zo heb je ook geloof en bijgeloof. Allemaal één pot nat. En ieder mens reageert ook daarop zoals ie gebekt is. Of met, zoals je wilt, dat wat in hem of haar zit.

Overigens, ik vind het essentieële bij annahan's berichten uiterst moeizaam (en dan ben ik nog gezond!) te destileren. Ik ben dus sowieso, bovenop het feit dat ik het meestal toch niet met haar eens ben, op gehouden haar te lezen.

Plassterk, ik begrijp dat jouw behandeling bij DML niet helpt/hielp? Of was het alleen je XMRV-klacht?

Wat off topic, maar wij hebben hem, DML, gevraagd waarom Famvir, wel vergoedbaar, niet net zo goed gegeven kan worden i.p.v. 4ME, voorheen Nexavir. (mijn zoon helpt dit nl wel)

Op zijn antwoord (per mail), dat er sprake moet zijn van actieve EBV, HHV6 en/of CMV infectie reageerde ik weer met: "Ja, maar Nexavir was/is toch ook oorspronkelijk daarvoor bedoeld?" Info over Famvir is op de Phoenix-site te lezen.

Daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Als wij genoeg argumenten kunnen verzamelen voor Famvir gebruik, wil onze huisarts daar evt wel aan meewerken, nl.

Een draad hierover begon ikhier: Hé, kan em niet meer vinden. Zal mijn verbeelding wel zijn......
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi plassterk,

:lol: ik een alternatieveling? nee, hoor, ik heb een team van reguliere artsen gecombineerd met complementair om mij heen verzameld, het beste uit 2 werelden en dat bevalt prima :)!

En je noemt zelf dat DML niet wetenschappelijk is, is dat niet tegenstrijdig?:
plassterk schreef:Maar inmiddels ben ik het met ze eens dat wat Meirleir doet geen wetenschap is. Er is, voor zover ik weet, geen goed uitgevoerd onderzoek dat bepaalt of Nexavir/4me werkt, zijn favoriete dure medicijn.
Vanaf 2009-2010 heb zelf toch ook lange tijd verschillende AB's (o.a. uit Lyme Protocol), verschillende supplementen, Nexavir, GcMaf, nu LDN gebruikt?

Resultaat:
plassterk schreef:Ik zit zelf trouwens al twee jaar bij Meirleir en ben veel minder opgeschoten dan ik had gehoopt. In de laatste testen was ik op het punt van de lekkende darm en h2s urinetest niet verbeterd. Ondanks 1000den euro's aan testen, antibiotica en supplementen.
En waarvoor bezoek je zelf een complementaire arts PvM, als je er niet in "gelooft" en het niet "vertrouwt"?
plassterk schreef:Ik ben eerder bij PvM onder behandeling geweest en heb toen over twee jaar geen goede resultaten gehad van zijn alternatieve behandelingen. Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in dat zijn alternatieve behandeling voor Lyme, bedacht door een creatieve natuurgenezer, en aan geen enkele goede test qua werkzaamheid onderworpen, iets gaat helpen.
Maar het idee om langdurig 1-4 jaar aan de antibiotica te moeten, voor chronische lyme is iets wat ik ook niet zomaar zal doen.
Heb je intussen al onderzoek kunnen laten doen bij DML via Redlabs, Augsburg, of bij PvM via IGeneX naar Lyme, co-infecties, Bartonella?

En zo zie je maar, wij blijven allemaal (tot waar de financiën het toelaten) zoeken naar artsen (regulier, complementair), behandeling (regulier, complementair, experimenteel, niet-wetenschappelijk, niet-erkend) met als doel: verbetering of genezing :wink:!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nou eigenlijk begrijp ik plassterk wel.
Je wordt er langzamerhand ook erg moe van! Je probeert zoveel dingen uit en het geeft geen resultaat. Dus op een gegeven moment ga je ook negatief erover denken. Als er nou voldoende resultaten waren dan krijg je een duidelijk verhaal. En ik weet niet waarom plassterk naar een alternatief geneeskundige is gegaan maar het zou toch kunnen dat je het wel probeert ondanks dat je veel twijfels hebt? Ik wel tenminste :wink:

Groetjes,
Sterre
Plaats reactie