Bijwerkingen bestaan niet, er bestaan slechts werkingen!

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bijwerkingen bestaan niet, er bestaan slechts werkingen!

Bericht door annahan »

www.dokterroxs.nl


Op deze site vind je heldere uitleg over het fenomeen;

Bijwerkingen van medicijnen die eigenlijk; werkingen van het lichaam zijn.

Wie één of slechts enkele symptomen te lijf gaat c.q. probeert te behandelen, loopt daarna helaas tegen nieuwe ziekteverschijnselen op.
In de reguliere geneeskunde worden deze nieuwe ziekteverschijnselen ‘bijwerkingen’genoemd.
Dit woord ‘bijwerkingen’ is echter een ‘verhullend’ woord, want de term ‘bijwerking’ deugt niet.
Bijwerkingen bestaan niet, er bestaan slechts werkingen! Werkingen van het lichaam ! Vrijwel alle allopathische(reguliere) geneesmiddelen roepen volstrekt natuurlijke lichamelijke reacties op. Het woord ‘bijwerkingen’ impliceert, dat dergelijke reacties als het ware in het medicijn zitten opgesloten.
Zou dit waar zijn, dan waren ze er even gemakkelijk uit te halen. Immers, elke farmaceut kan in een laboratorium welk medicijn dan ook tot op het bot ontleden.
Zouden de medicijnen verantwoordelijk zijn voor de zogeheten bijwerkingen, dan moet het een koud kunstje zijn om de ‘daders’ te achterhalen en vervolgens een clean geneesmiddel d.w.z. een geneesmiddel zonder bijwerkingen te produceren...............
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bijwerkingen bestaan niet, er bestaan slechts werkingen!

Bericht door bloemetje »

annahan schreef:Dit woord ‘bijwerkingen’ is echter een ‘verhullend’ woord, want de term ‘bijwerking’ deugt niet.
Maar stel dat je van een medicijn drie werkingen hebt, terwijl je het maar voor die ene wil gebruikten, dan zijn die andere twee toch bijwerkingen?

Wat maakt het uit hoe het heet of wordt genoemd? So what? Of zie ik iets niet?
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik snap het ook niet helemaal Bloemetje

Als je de dikke van dale er op naslaat, staat er onder bijwerking
bijkomende, ongewenste werking
Werking is een reactie op...
Samentrekking van 2 woorden lijkt mij dus
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

of iets werking of bijwerking wordt genoemd.........is een oordeel over de werkingen.

Wat we willen wordt werking genoemd, maar wat we niet willen, maar toch ook gebeurt als werking, noemen we bijwerking.

Sommige bijwerkingen worden werking, omdat ze ook als positief gezien worden en ook zo ingezet gaan worden....

Snappie...ingewikkeld, hé.....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Sure, ik snap dat wel. Maar ik snap niet waarom dat interessant zou moeten zijn. Het voegt volgens mij niks toe.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Het gehele artikel: http://www.dokterroxs.nl/PDF/bijwerkingen.pdf

Interessant voorbeeld van de patiënt met een vrij ernstige vorm van psoriasis.
Zo gaat het vaak in de praktijk: dermatoloog, komt er niet uit, en wordt er een lange reeks van bijnierschorshormonen (o.a. Hydrocortison: http://www.psoriasis.nl/behandelmethode ... f_2003.php ) uit de kast gehaald, de ene zalf nog erger dan de ander, met als doel: het onderdrukken van de klacht.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Taal is een afspraak, bijwerking is een normaal woord. Maar goed, Hahnemann had zo z'n geloof.
Life smells...
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

Hoi Annahan en Louisa:

Hm, dit doet mij toch denken aan mijn 'geschiedenis':

Zo'n 20 jaar geleden kreeg ik een AB-kuur v.d.huisarts omdat ik na een zware verkoudheid bijholteontsteking had overgehouden. De AB-kuur hielp prima maar toen die al weer voorbij was kreeg ik vreselijke jeuk en uitslag over mijn hele lichaam.
Antihistamine gekregen, steeds zwaardere, maar niets hielp..
Uiteindelijk bij de dermatoloog terecht gekomen en na een reeks (hydrocortison)injectie's en tabletten is het langzaam weer overgegaan.

Louisa schreef:
Zo gaat het vaak in de praktijk: dermatoloog, komt er niet uit, en wordt er een lange reeks van bijnierschorshormonen (o.a.) Hydrocortison erbij gehaald, de ene zalf nog erger dan de ander, met als doel: het onderdrukken van de klacht.

en dan:

Bijwerkingen bestaan niet, er bestaan slechts werkingen! Werkingen van het lichaam ! Vrijwel alle allopathische(reguliere) geneesmiddelen roepen volstrekt natuurlijke lichamelijke reacties op.

Maar...als die afschuwelijke jeuk en uitslag dus de werkingen van de AB was, zijn dat dus de dieper gelegen kwalen in mijn lichaam...en.. dat klopte :

2 jaar geleden kreeg ik ( nu zonder eerst AB geslikt te hebben) weer afschuwelijke jeuk en uitslag:

Wéér bij de dermatoloog belandt en die zei: u bent een ander wasmiddel gaan gebruiken!

Nou, dát was nog eens een snelle diagnose!
Wéér kwam hij met hydrocortisoninjectie's en -lotion aan maar ik heb het allemaal geweigerd.

Omdat ik nu wel eens wilde weten wat de oorzaak was van deze steeds terugkerende ellende ( ik had overigens altijd overal jeuk) heeft een homeopaat al snel de oorzaak aan kunnen tonen: ik had ( o.a.) al 30 jaar ernstige Candida, die door mijn hele lichaam zat.

Dát was de oorzaak van de verschrikkelijke jeuk.

Natuurlijk is AB slecht voor je darmflora maar bij mij lag dáárin dus het onderliggende probleem, al járen...

AB ( maar ook andere medicatie) kan ook virussen (her)activeren.
Een familielid van mij kreeg na een AB kuur een heftige gordelroos-reactie in het gezicht.
Dat Herpesvirus is dan toch ook een 'onderliggend' probleem in je lichaam!?

Groetjes Gv.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Zou dit waar zijn, dan waren ze er even gemakkelijk uit te halen. Immers, elke farmaceut kan in een laboratorium welk medicijn dan ook tot op het bot ontleden.
Zouden de medicijnen verantwoordelijk zijn voor de zogeheten bijwerkingen, dan moet het een koud kunstje zijn om de ‘daders’ te achterhalen en vervolgens een clean geneesmiddel d.w.z. een geneesmiddel zonder bijwerkingen te produceren...............
@annahan. Helaas ben ik het altijd met je oneens. Een bijwerking van jouw berichtjes is dat ik er altijd kortstondig ontzettend agressief van wordt. Het is water en vuur. Ook hier vind ik weer dat je absurde dingen beweerd, hoewel als ik het herlees snap ik eigenlijk niet eens meer wat je bedoelt. Het klinkt mij in ieder geval weer extreem onjuist in de oren, maar goed.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi gezondverstand,
gezondverstand schreef:AB ( maar ook andere medicatie) kan ook virussen (her)activeren.
Een familielid van mij kreeg na een AB kuur een heftige gordelroos-reactie in het gezicht.
Dat Herpesvirus is dan toch ook een 'onderliggend' probleem in je lichaam!?
Dan is de erg heftige gordelroos-reactie (HHV-3 Herpes Zoster), (waarvan ik erg ziek ben geweest: met erge (zenuw)pijn en jeuk, om gék van te worden, koude koorts, warme koorts, misselijk, duizelig) die ik maanden geleden kreeg direct na een hele kleine verhoging van amitriptyline daar getriggerd door geraakt? Het HHV-3 sluimert overigens nog steeds, is niet helemaal weg, een teken aan de wand??

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi asje en plassterk,

Het kan verkeren, ook in ME/(cvs) Nederland :wink:.

Zelfs de ME/CVS Stichting raakt geïnteresseerd in homeopatie, acupunctuur c.q. complementaire behandelingen/behandelaars/artsen?
"Voorlichtingsmiddag Complementaire Zorg en pijn": Bron: http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2716
...... 1. Presentatie over Acupunctuur door mw. I. van den Berg, werkzaam bij het Erasmus Medisch Centrum
2. Presentatie over Homeopathie door mw. R. de Gans, homeopatisch arts van het Homeopatisch Artsencentrum Utrecht
3. Paul van Meerendonk over de orthomoleculaire geneeskunde
PvM onderzoekt zijn patiënten o.a. ook op Lyme. Hij onderzoekt en behandelt verschillende ziekten, werkt zowel regulier als complementair.
In interview met PvM LeesME onlangs verschenen:
Over de ziekte van Lyme merkt hij op: "Het gebeurt vaak dat iemand met de diagnose ME/cvs door het leven gaat, terwijl er eigenlijk iets anders aan de hand blijkt te zijn. Een goed voorbeeld hiervan is de ziekte van Lyme.

De onderzoeksmethoden naar Lyme en de behandeling daarvan zijn in Nederland middeleeuws.
In Duitsland en Amerika zijn ze hier veel veel verder mee.
Dr. PvM laat de Lyme-testen daarom ook in de VS en Duitsland uitvoeren.

De ziekte van Lyme kan zich manifesteren als psychiatrische aandoening, zoals depressie, psychose, neurologische aandoeningen zoals Parkison, Alzheimer, of MS, maar ook vaak als ME/cvs of fibromyalgie.
Er zijn momenteel zeer effectieve behandelmethodes, ook voor chronische Lyme".
En bij het Homeopatisch Artsencentrum Utrecht (HAU) zijn verschillende ziekten w.o. ME en Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS), Fibromyalgie, Lyme ook bekend: Bron: http://www.homeopathie-utrecht.nl/index.html en: http://www.homeopathie-utrecht.nl/t_d_frequent.htm en: http://www.homeopathie-utrecht.nl/t_d_Lyme.htm

Ik vind dit een prima en interessante ontwikkeling :)!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Ja gelukkig steeds meer aandacht voor Lyme en andere infectie/immuunziekten.

Wel is het zaak kritisch te blijven, want er zit veel kaf onder het koren bij artsen en therapeuten die een graantje mee willen pikken in het behandelen van Lyme en aanverwante zaken, terwijl ze er eigenlijk geen verstand van hebben.

Die homeopathie Utrecht heeft ook wel verkeerde info op hun site staan:
"De Lyme-ziekte wordt niet overgedragen van persoon tot persoon, noch van dier tot mens".
Er zijn genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Fleur schreef:"De Lyme-ziekte wordt niet overgedragen van persoon tot persoon, noch van dier tot mens".
Er zijn genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen.
Als het niet van mens op mens, en ook niet van dier op mens, wordt overgedragen, hoe zou je het dan wel krijgen? Uit de lucht? :? God? :wink:
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

diederik schreef:
Fleur schreef:"De Lyme-ziekte wordt niet overgedragen van persoon tot persoon, noch van dier tot mens".
Er zijn genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen.
Als het niet van mens op mens, en ook niet van dier op mens, wordt overgedragen, hoe zou je het dan wel krijgen? Uit de lucht? :? God? :wink:
Ja, dat vroeg ik mij ook al af. :roll:
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Die is inderdaad wel grappig :lol:. Ik denk dat het een foute formulering is, immers de teek is ook een dier? of beter gezegd: Teken vormen een orde van geleedpotige parasieten die behoren tot de klasse der spinachtigen, en is een vector: een overbrenger van ziekten.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie