Artsen luisteren niet naar patiënten.

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

Artsen luisteren niet naar patiënten.

Bericht door hubertus53 »

Artsen luisteren niet naar patiënten.

Hallo allemaal, na een lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest ben ik er nu weer voor eventjes.
Het afgelopen jaar stuurde mijn therapeut me terug naar de cardioloog omdat mijn hartslag veel te hoog opliep tijdens mijn revalidatie. De cardioloog verwees me verder naar de longarts omdat hij het niet kon vinden, de longarts kon het ook niet vinden en stuurde mij naar de huisarts terug. Deze zij dat hij het ook niet wist en stuurde mij weer naar de cardioloog die wederom het ook niet meer wist en liep de spreekkamer uit en riep de volgende patiënt terwijl ik nog in de spreekkamer zat. Zonder boe of bah liep hij van me weg en naar mijn mening in de hoop dat ik zou gaan opstappen het geen ik ook deed omdat ik van zo’n arrogantie niet gediend was. Wat is dit toch de laatste tijd met de artsen omdat ik nog wel wat dergelijke ervaringen kan opschrijven waar artsen patiënten gewoonweg in de kou laten staan.

Goed nog een voorbeeld, mijn vrouw heeft door bestraling complicaties gehad en uiteindelijk kreeg ze een katheter geplaats tussen nier en blaas. Deze katheter dient echter om het halfjaar vernieuwd te worden het geen ook gebeurde. Bij de laatste keer is ze zieker thuis gekomen als dat ze er heen ging, dit was afgelopen december 2012. Mijn vrouw gebruikt al geruime tijd morfine als pijnbestrijding en kon zich hier normaliter goed helpen, maar na die laatste katheter is zelfs de morfine niet instaat om de pijn dragelijk te maken. De behandelende arts wuift al het ongemak van mijn vrouw weg en zegt niets voor haar te kunnen betekenen en dat alles in orde zou zijn. Nu wordt ze binnen kort in een ander ziekenhuis bekeken of er geen andere oplossing voor haar is zo als, een uitwendige urine stoma of aan de zijde waar de vernauwing zit de nier weg halen. Nu loopt ze al zo’n 12 weken lang met ondragelijke pijn, dit is toch mens onwaardig en ook niet wat een arts beloofd heeft toen hij arts is geworden.
Wij hebben hierdoor het gevoel dat artsen chronische zieken die toch al wat op leeftijd zijn niet meer willen of mogen helpen, of is het dat wij maar gewone mensen zijn met een uitkering. Wie van jullie herkend deze ontwikkeling in de zorg en wat denken jullie hier tegen te gaan ondernemen.

Met vriendelijke groet,
Hubertus53.
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Artsen luisteren niet naar patiënten.

Bericht door asje »

Het heeft niks met leeftijd of inkomen te maken, allerlei mensen hebben er mee te maken. Er wordt erg psychosomatisch gedacht waarbij niet naar de patiënt geluisterd wordt (anders zou ME bijv wel erkend zijn) en er wordt te weinig aandacht aan pijnbestrijding gegeven, dat is een feit. Geen nieuws.

'... en wat denken jullie hier tegen te gaan ondernemen.' Nou nou, je verwacht nogal wat. Wat denk jij er tegen te gaan ondernemen?
Life smells...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Artsen luisteren niet naar patiënten.

Bericht door josje15 »

Wij gaan hier niks tegen ondernemen idd, iedereen is hierin op zichzelf aangewezen hierin en iedereen moet hierin zijn eigen weg vinden. Helaas.

Voor jezelf opkomen, second opinon en net zolang zoeken tot je artsen vind die wel goed zijn.
Want die zijn er wel.....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Artsen luisteren niet naar patiënten.

Bericht door slakkenhuisje »

Ik snap goed wat je schrijft. Dit jaar ook weer twee familie leden verloren door kanker.
Maar hadden ze beter behandeld kunnen worden? Ja.
Bij eentje vraag ik me sterk af of de dood niet voorkomen had kunnen worden.

Zelf maak ik het net zoals alle andere hier steeds weer opnieuw mee.

Ik probeer te protesteren en mensen wakker te krijgen met teksten met mijn bandje.
Als we een liedje af hebben, dan teken of edit ik er een clipje bij.
Is een proces van jaren, maar ik kan heel erg weinig per dag, dus ja tel maar uit.
Verder ben ik bezig met een Engels boek en een manga.

Een clipje kreeg trouwens wel ok bereik bijna 3000 viewers binnen twee maanden.
Niet gek voor een super onbekend bandje.
Zoek trouwens nog vrijwilligers die kunnen helpen met "het maakt niet uit wat"

Veel sterkte met alles. Je wordt gehoord.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Artsen luisteren niet naar patiënten.

Bericht door josje »

Hoi Hubertus.
fijn om weer eens wat van je te horen,ook al gaat het dus nog steeds niet goed.
Veel sterkte voor jezelf en je vrouw.
Plaats reactie