ME ongeneeslijk?

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

ME ongeneeslijk?

Bericht door sophie221 »

Wat denken jullie?
Kun je helemaal genezen van ME of is dit onmogelijk?

Ik dacht namelijk enkele jaren geleden dat ik zelf helemaal genezen was. Natuurlijk, ik was nooit zo vol met energie als andere mensen maar bijvoorbeeld 80%. Ik vond het prima om 80% te zijn want als je jaren 10% bent geweest dan is de verandering enorm.

Maar nu ben ik weer een stuk zieker, sinds anderhalf jaar. En nu blijkt mijn idee van genezen toch niet te kloppen. Tenminste..voor nu niet. Wie weet wat een andere behandeling kan doen..

Maar goed, terug naar de vraag.
Wat denken jullie? Te genezen of niet?
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

80% is al niet genezen volgens mij :wink: maar snap echt wel waarom je dat zo zag hoor. En je bent daarin niet de enige, lees dit maar eens: http://www.hetalternatief.org/Herstel%2 ... ][i]Mensen "die genezen waren van CVS" scoorden op 21 van de 23 klachten aanzienlijk slechter dan gezonde mensen en op 17 gebieden weken de CVS-patiënten niet significant af van de mensen die "genezen waren van CVS".[/i][/quote] ik durf niet te zeggen of ME wel of niet helemaal te genezen is. Ik heb met alles wat ik er inmiddels over weet het idee van niet..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Volgens mij hangt dat af van wat de oorzaak is of trigger van de ziekte, hoe lang de persoon al ziek is, enz.
Dan is de vraag ook of je mensen met bv chronische bartonella, Lyme enz nog tot de groep ME rekent, of dat je die niet meetelt.


'Spontaan' ga je iig niet genezen, ik denk dat die verhalen van spontane genezing inderdaad eerder 80%'ers zijn bv.

Maar ik geloof wel dat voor een gedeelte van de patiënten, genezing mogelijk is, afhankelijk van een aantal factoren zoals die ik eerst vermeldde.
Ik weet weinig.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er is vaak gezegd dat àls je herstelt van ME (door behandeling bijv) je tot max gemiddeld 90% wordt. Dus restsymptomen houdt. Of dit ook was gebaseerd op mensen met Lyme en co ed is denk ik niet duidelijk.

Als je binnen 1,5 jaar herstelt schijnt dat wel volledig te kunnen zijn.
Life smells...
Gebruikersavatar
hoop
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 dec 2012, 10:46
Locatie: Belgie

Bericht door hoop »

Hangt er waarschijnlijk vanaf welke ziekte je hebt en of je vroeg een juiste diagnose en een geschikte behandeling krijgt. Jammer genoeg is dat meestal niet het geval. Vooral omdat veel chronische ziekten op één hoop gegooid werden onder de noemer CVS en patienten vooral aangepraat werdt dat het tussen hun oren zit.

Bij ME die verwant lijkt met bvb. MS of polio zou enkel herstel mogelijk zijn bij een vroege diagnose. In een verder stadium zou er blijvende schade zijn en bij een stabilisering zou de ziekte steeds weer kunnen verergeren.
Iets is mogelijk zolang het tegendeel niet bewezen is.
Gebruikersavatar
schatje
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:14

Bericht door schatje »

ik weet het niet
misschien sommige wel
maar er is ook zoveel variatie in ME
de een is veel zieker als de ander
de een kan nog werken, de ander kan haast niets meer..
dus..
en de een zegt je gaat achteruit, de 3 fases van cheney
de ander zegt van niet
ben soms het spoor echt bijster
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Heeft Paul Cheney het over 3 gradaties of echt over fases? If so, ben ik dat vergeten, heb je een link oid?
Life smells...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

asje schreef:Heeft Paul Cheney het over 3 gradaties of echt over fases? If so, ben ik dat vergeten, heb je een link oid?
3 fases:
http://www.levenmetmecvs.nl/over-mecvs/ ... an-cheney/
http://www.meab.be/Documenten/Voorlicht ... ebsite.pdf p. 6
Hoop doet leven!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dankjewel Zuiderzon.

Ja, ik heb 't gezien idd. Ik weet 't niet, veel mensen worden acuut ziek en hebben dan al al die symptomen. Of de fases moeten heel snel kunnen verlopen?
Life smells...
Gebruikersavatar
noelle
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mei 2013, 13:43

Bericht door noelle »

Op die website staat "Het doorlopen van deze drie fasen duurt in het algemeen vele jaren" maar kan me voorstellen dat daar veel variatie in kan zitten??
Ik heb 8 jaar geleden Pfeiffer gehad en sindsdien klachten gekregen, maar ik was niet écht ziek. Slechte ziekte immuniteit, hoop vage klachten, maar wel altijd gewoon kunnen functioneren. Pas sinds eerder dit jaar ben ik echt ziek, kan niet meer werken, ben grootste deel van de dag bedlegerig.
Dus dan zou ik eerder dit jaar misschien fase 3 zijn ingegaan, en de 8 jaar ervoor fase 1 en 2 doorlopen. Zou kunnen kloppen.
Of herstel mogelijk is weet ik niet. Ik hoop het! :D ;)
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Bericht door elias »

Er zijn ongeneeslijke ziektes en ziektes die te genezen zijn! Dat is een FEIT!

En ik vrees dat ME helaas bij de 1e groep hoort en dus niet is te genezen.

Over HIV wordt beweert dat je er vanaf kan komen door seks te hebben met een maagd of met een dier. (bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Misconcept ... e_for_AIDS )

Op hetzelfde wijze wordt er ook ontzettend veel bullsh*t over ME verkondigd helaas, eigenlijk nog veel meer dan over andere ziektes, daar ME veel moeilijker te diagnoseren is en de oorzaken moeilijk te achterhalen zijn.

Enige hoop is dat er misschien een medische doorbraak komt, maar die hoop kunnen hiv of MS patienten net zo goed hebben.

Maar door supplementen, diëten, acupunctuur of seks met een maagd of dier daarvan ga je niet genezen van ME, dat is flauwekul.
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Noelle, in jouw geval lijkt het te kloppen. Maar de meeste mensen worden acuut ziek, hm.

:-) Veel mensen geloven in veel dingen maar wb sex in dit verhaal moet je echt in Afrika zijn, geen mens die dat hier gelooft hè.
Life smells...
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Bericht door elias »

asje schreef:Noelle, in jouw geval lijkt het te kloppen. Maar de meeste mensen worden acuut ziek, hm.

:-) Veel mensen geloven in veel dingen maar wb sex in dit verhaal moet je echt in Afrika zijn, geen mens die dat hier gelooft hè.
Veel mensen hier geloven ook dat een bepaalde olie kanker kan genezen en dat hiv NIET bestaat of gewoon gecreeerd is door een instantie. Veel mensen hier geloven dat cgt of een dieet ME kan genezen.

Ik vind dat wat ze in Afrika geloven eigenlijk minder belachelijk.
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat is waar. Maar met wat ze in Afrika geloven worden ook buitenstaanders - onschuldige meisjes - het slachtoffer van verkrachting, daarom is het erger.
Life smells...
Gebruikersavatar
schatje
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:14

Bericht door schatje »

asje schreef:Dat is waar. Maar met wat ze in Afrika geloven worden ook buitenstaanders - onschuldige meisjes - het slachtoffer van verkrachting, daarom is het erger.
dat is idd vreselijk
hoewel ik ook fel tegen sex met dieren ben
Plaats reactie