Stelling: Ik blijf naar behandelingen zoeken...

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
yaloutje
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:49

Bericht door yaloutje »

Ik sluit me ook aan bij Jazzie.

Ik kan ook niet meer tegen het onbegrip van artsen..
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

zoals jullie weten ben ik al heel lang ziek ik stuit niet op onbegrip
maar artsen weten gewoon niet wat ze hier mee aanmoeten ik mag naar elke arts gaan van mijn huisarts .maar artsen weten gewoon niet wat ze met onze ziekte aanmoeten ,hersenen en zenuwen dat is erg moeilijk
en de artsen worden mond dood gemaakt door de overheid
dus kunnen ze verder niets doen gr alie
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dan heb je geluk met je huisarts! Er is wel degelijk heel veel onbegrip bij artsen. Die dus niet doorverwijzen en zelfs andere zaken niet serieus nemen omdat je ME of cvs hebt. Er zijn zo veel ziekten van de hersenen, het probleem zit helaas nog steeds in de ontkenning van ME.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Asje / @Alie

Persoonlijk vind ik die ontkenning erger als "het niet kunnen helpen"!

Doordat mijn ME van meet af aan stelselmatig is ontkend door huisartsen is het direct en indirect van kwaad tot erger geworden daar ben ik van overtuigd.

Om die (levensbedreigende?!) ME-ontkenning in de (nabije) toekomst volledig uit te sluiten moet er m.i. een messcherpe diagnose komen, waar onderscheid gemaakt dient te worden gemaakt tussen zieke patienten, zolang alle chronisch vermoeide patienten op 1 verkeerde berg worden gegooid door onze heren / dames huisartsen / medici, zullen lichamelijk doodzieke ME-patienten nooit of te nimmer serieus genomen worden laat staan een deugdelijke behandeling kunnen ondergaan...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Helemaal met je eens, vgzm. Je bent fel en zo voel ik dat ook.

Al die artsen die er maar niets van snappen of het niet willen weten, daar word ik ook niet goed van. Het is ook erg vermoeiend alles steeds weer uit te moeten leggen. Nieuwe beeldvorming is hard nodig rondom ME. Dat de naam veranderd is, is al een stap in de goede richting. De woorden "vermoeidheid" en "moe" gebruik ik niet meer. Voortaan alleen nog maar "uitgeput". Iedereen hier snapt wel waarom!

Je zou haast kluizenaar worden om mensen te vermijden door al dat onbegrip. Nou ja, dat ben ik toch al door de weinige energie!

Naar behandelingen blijf ik trouwens altijd zoeken, daar zal ik nooit mee ophouden, ook al ben ik 14 jaar ziek. Hopen op verbetering blijft altijd.

Groetjes iedereen! :)
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

beste mensen jullie hebben helemaal gelijk, te zot voor woorden allemaal. ik gun het mijn grootste vijand niet eens, en als ze niet mee kunnen werken tot daar aan toe, maar je zo slecht behandelen is echt van de ratten.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Asje / @Alie,

Weleens van "Aidsontkenning" gehoord, hoe anders zal dit bij ME(-ontkenning) het geval zijn, zie onderstaande link ter verduidelijking :roll:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aidsontkenning
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoezo asje en alie?

En ja, daar heb ik van gehoord natuurlijk, dat speelt nog. Met de ontkenning van ME heb ik al 22 jaar te maken...
Life smells...
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik begrijp deze stelling ook niet helemaal verlorengezondheidsman
mijn artsen ontkennen niet ,ze zien hoe ziek ik ben
maar ze weten niet hoe ze dit moeten aanpakken
ik had een hele fijne internist degene die tegen mij zei dat ik ME had hij was al jaren bezig en ineens was hij weg uit het ziekenhuis
rara wie zit hier achter???? ,en ik die mijn levenlang al vecht begrijp niet wat jij bedoelt ik ben een van de langlopenste ME patient ,en heb alle wegen bewandelt om begrip en beter te worden groeten alie
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Asje / @Alie

Ik wilde louter jullie mening weten hieromtrent, nothing more nothing less; het feit dat ik zoiets dergelijks aan jullie vraag betekent m.i. dat ik jullie ME-meningen zeer waardeer en respecteer lieve ME-ladies...
Mijn welgemeende excuses als het verkeerd is opgevat.

Groetjes VGZM
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@ vgzm

Excuses niet nodig hoor, ik was alleen een beetje verbaasd.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Nymf schreef:Helemaal met je eens, vgzm. Je bent fel en zo voel ik dat ook.
Als je bedenkt dat ik van nature een rustig karaker bezit is deze felheid m.i. des te opmerkelijker te noemen en wel om tweeërlei redenen; ten eerste om een eerlijke ME- discussie op het scherpst van de snede los te maken en ten tweede om zaken te benoemen opdat deze (hopelijk!) opgelost kunnen worden in de nabije toekomst, als men niks benoemt kan men ook niks oplossen..enfin das mijn bescheiden mening...

Door ME te gebruiken i.p.v. ME/CVS (=ME of CVS) wordt het in ieder geval benoemd, hetgeen mij en hopelijk velen met mij erg blij maakt :) :wink:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

helemaal mee eens met assie
ik heb er helemaal geen moeite mee
maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt
en met wie wil je in discussie over de ME
wat kunnen we meer zeggen dan dat het een
vervelende invaliderende kl,te ziekte is
ik loop er al vanaf 1974 mee
wij hebben huntington in de familie
en ik ben blij dat ik dit dus niet heb
ik ben al zo lang ziek en toch ben ik dankbaar dat ik er nog ben
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Laatst vroeg iemand mij dit nog, waarom ik niet naar een arts ga, desnoods elke dag bij de ha op de stoep.
Zie maar eens uit te leggen dat je het hebt gehad met de "nee ik kan niks vinden, goedemiddag" houding. Of de jullie welbekende variant hier op "zou u niet over een alternatief gaan denken?" (hint hint yeah right)
Zelfs mijn migraine kom ik na jaren zoeken naar behandelingen niet vanaf, en dan ben je het op een gegeven moment wel zat. De laatste neuroloog zei: "tja u heeft al zoveel geprobeerd wat verwacht u nog van mij?" :roll:
En dan wordt er gevraagd door het UWV: "waarom probeert u dat allemaal als het toch niet helpt?"

Daarom ben ik begonnen met LDN, dat kan ik zelf doen heb ik geen arts voor nodig. Nou ja een natuurarts die me kan begeleiden maar die was zo gevonden dankzij dit forum :wink:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Hoi Janneke, ik begrijp je goed. Tegen mij heeft de internist ook gewoon gezegd: ik kan verder niets voor u betekenen. En de huisarts zegt dat er echt niets aan de hand is gezien mijn uitstekende bloedwaarden. Dus ja, wat moet ik bij die mensen. Ik ben naar DML gegaan. Mijn 1e bezoek aan hem is ook alweer bijna een jaar geleden. Ik merk dat ik nu wel weer 'zin' krijg om ook weer een keer iemand anders te consulteren, bijv. voor aanvullende therapie. Maar gedurende het afgelopen jaar, no way, ik had het helemaal gehad met die dokters en vergelijkbare figuren.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Plaats reactie