Stelling : Ik ontwijk nieuwe contacten wegens mijn situatie.

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dat is meestal, wanneer je geen zin hebt om te gaan, wordt het blijkbaar toch nog leuk!
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Al blijf het soms lastig om je situatie uit te leggen,ik merk zelf dat doordat me/cvs meer bekend is mensen het sneller ,begrijpen/herkennen.

Het lastigst vind ik ook de vraag: wat voor werk doe je?

eh,,ja ik werk als klasse assisitent,maar voor maar 3 uurtjes en het is vrijwillig...argh!! ingewikkeld!! :?
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Gewoon zeggen dat je parttime klasse-assistent bent. Dat het 'maar' 3 uur is en vrijwillig hoeven ze helemaal niet te weten;).
Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

greta schreef:ja, dat is het juist hé, je wil wel nieuwe mensen leren kennen, maar je bent meestal te moe om buiten te komen, dus dat lukt dan weer niet.
en als je eens met iemand afspreekt is het dan nogal vaak dat je moet annuleren omdat je weeral eens te moe bent. dus zelfs de meest hardnekkige fans haken op de duur ook wel af.

in het begin dat ik cvs had heb ik enorm veel gechat online op datingsites en zo. en telkens zei ik vanaf het eerste contact dat ik cvs had, en ja hoor, enorm veel begrip. en heel af en toe sprak ik dan ook wel eens met iemand af en dat was soms wel best leuk, maar een tweede keer kwam er toch nooit van. Want je bent toch niet echt wat ze zoeken. Als het er dan op aankomt zoeken ze toch allemaal wel liever iemand die niet moe is hé en waarmee ze wel alle dingen kunnen doen die ze graag zouden doen. en dat is ook heel begrijpelijk want zelfs naar een film gaan is al te lastig.

dus ben ik er maar mee gestopt, want het chatten op zich was al uitputtend en dan nog die afspraakjes ook waarbij je je moet concentreren op wat die nieuwe persoon dan allemaal zegt.

dus die nieuwe contacten, ja, ik zou ook niet weten waar je ze moet halen. en hoe je ze moet houden.
Ik had ook datingsites geprobeerd maar heb het zelf meestal halverwege afgekapt. Niet iedereen knapt erop af, heb zelf via via wel een paar jongens gehad die verkering wouden 2 waren niet mijn type, nummer 3 was wel leuk maar heb ik het snel afgekapt omdat het teveel voor me was en ik vond hem wel leuk maar niet verliefd. Geen idee hoe het op de langere termijn was gegaan, mensen zeggen vrij makkelijk "geen probleem" maar ze realiseren zich niet hoe veel het je leven beeinvloed en hoe weinig je werkelijk kan. Ik vind internet niet handig om mensen te leren kennen, maar via via is zo vermoeiend.

Je merkt wel wie je echte vrienden zijn en wie niet. Vrienden laten je niet zitten als is het soms wel lastig want zij gaan door en jij blijft steken.

Familie kan ook lastig zijn. Bij sommige mensen is het motto dan ook: zeur altijd over hoe je je voelt, vooral bij leuke dingen, want anders verwijten ze je dat je je ziekte als smoes gebruikt bij vervelende dingen. De zeur tactiek lijkt aardig te werken bij een aantal mensen die niet luisteren, hij sommige vinden me wel een zeurpiet maar dat is beter dan verwijten meer dat je "je ziekte als smoesje gebruikt als je iets niet wil doen". Soms valt het kwartje dan na een tijdje. Bij mensen die me snappen ben ik zeur vrij, maar sommige mensen hebben het nodig om zich in je te kunnen inleven.

Sommige mensen nemen je ook nooit serieus, die zijn tijdverspilling. Van die mensen die nooit langskomen "want je woont ver" maar dan wel vragen of jij met je rotte lichaam naar hun toegaat om hun nieuwe huis of baby te laten zien. Dan laat ik het ook afweten.

Nieuwe mensen dit jaar? 1 persoon. Was leuk maar vermoeiend. Zou wel vrienden willen worden, maar mis de energie en lef nu.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
kit
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2009, 10:13

Bericht door kit »

Ik ontwijk soms nieuwe (en oude!) contacten omdat ik simpelweg te moe ben voor conversatie, nooit omdat ik me zou schamen of omdat ik er niet over zou willen praten!
Als ik moe ben (meestal want ik werk nog voltijds), dan ben ik op het werk vaak norsig en asociaal en hou ik me apart.
Als ik een goeie dag heb, dan ben ik mijn vrolijke, sociale oude zelve.
Ik denk dat ze op het werk denken dat ik manisch-depressief ben :-)
Gebruikersavatar
hyby
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:39

Bericht door hyby »

ik ga contacten ook niet uit de weg, maar ja je zit veel thuis,.. ik had veel contacten, maar doordat ik vaak af moet zeggen, of neen moet zeggen, gaan de contacten mij uit de weg.
gespreks stof onder ling is ook anders omdat wij anders in het leven staan.. de meeste gesprekken gaan over, nieuwe auto, nieuw huis, geld en vakantie's...
terwijl wij juist genieten van kleine dingen.. en voor ons die dingen niet meer belangerijk zijn..
wij zijn 40 ers, maar ik merk heel erg dat als je niet over geld of ander materieel mee praat, je er niet meer bij hoort..
dus gaan ze ons uit de weg..
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Nieuwe contacten? Nee liever niet, ik ben blij dat ik mijn huidige een beetje kan managen..... #-o
De enige uitzondering die ik heb gemaakt was voor een relatie. Maar daarin heb ik enorme mazzel gehad :lol: Na 1 date was het al vet aan. Hij nam meteen zoals ik ben met al mijn ziektes en beperkingen. Wil ook niet dat ik zeg dat hij me maar in moet ruilen voor een gezond exemplaar.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
tassie78
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2010, 19:16

Bericht door tassie78 »

Nieuwe contacten? Niet echt de tijd en energie voor, en als er wel tijd is liever wat extra rust pakken....al moet ik zeggen dat ik aardig sociaal ben en makkelijk contact leg, hoe en waar dan ook! Vind het niet erg om uit te leggen wat ik heb, maar merk wel dat niet iedereen hier het geduld en begrip voor kan opbrengen waardoor je toch sneller zoiets voor je houdt om niet over te willen komen als diegene met altijd wel wat (een zeikerd)....
Morgen weer een nieuwe dag....
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Mijn spontaniteit is door deze ziekte bijna zo goed als verdwenen; ga ook liever contacten uit de weg, ook al wil ik dat nog zo graag, en om precies dezelfde redenen als mijn voorgang(st)ers.
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Als ik dit lees komt het me erg bekend voor. Ik ben "blij" dat nou ook eens van anderen te lezen. Ik merk dat deze ziekte en vooral het gebrek aan energie dan natuurlijk mijn hele "zijn" beïnvloed. Renate Dorrestein (ex-ME-patiënt) zei eens: Ben ik nog wel wie ik was, als ik niet meer kan wat ik kon?

Natuurlijk ben ik nog wel dezelfde van binnen, maar hoe ik overkom is in ieder geval erg veranderd. Mensen zullen mijn vermoeide staat van zijn toch vaak opvatten als weinig gemotiveerd, niet geïnteresseerd, depri, enz. Heel pijnlijk vind ik dat. :? :(

Mensen haken daardoor inderdaad af, omdat het ze waarschijnlijk een ongemakkelijk en niet prettig gevoel geeft. Alleen mijn ex vond het wel prettig, omdat hij zelf ADHD heeft, een beetje een slome om zich heen was voor hem dus wel handig. Jammer genoeg is dat om andere redenen uitgegaan...
Gebruikersavatar
Dorien1
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:10

Bericht door Dorien1 »

Ik vind het ook bijzonder moeilijk om nieuwe vrienden te maken. Als er toch iemand nieuw op mijn pad komt, zeg ik al heel snel dat ik erg vermoeid ben en lang niet alles meer kan meedoen. In eerste instantie vinden ze dit geen bezwaar, maar al gauw blijkt het een praktische hinderpaal te zijn en dooft het contact uit. Wat ik wel fijn vind, zijn de spontane toevallige (of niet) contacten tijdens het wandelen en winkelen. Ik heb tijd en dat appreciëren de mensen.
Maar toch... 't is en blijft een beetje eenzaam en een constante oefening in positief denken :-)!
Tip: naar een publieke sauna gaan waar het niet te druk is. Daar is iedereen 'lui' en 'in slow motion' en hoor je er even helemaal bij (wel niet té heet gaan :-))
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

Ik vind het ook ontzettend moeilijk om nieuwe vrienden te maken. Het onderhouden van de huidige is al erg lastig en er is ook vaak erg veel onbegrip wat ook veel energie kost. Energie die ik niet heb. :(

Maar ik probeer wel meer contacten te krijgen via de mail omdat ik dan kan reageren wanneer het mij uitkomt en wanneer ik me daar goed genoeg voor voel :D
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Mijn sociale vaardigheden zijn ook absoluut niet meer wat ze waren en bovendien heb ik er ook de energie niet voor.

Probeer wel zoveel mgl van mijn (resterende) huidige vriendschappen te onderhouden. Zij kennen mijn situatie min of meer en stellen zich ook niet teveel vragen meer bij mijn beperkte mogelijkheden.
Gebruikersavatar
boris
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2010, 14:43

Bericht door boris »

Ik stuit op een algemeen onbegrip.Ik loop er nu al een zestal jaar mee rond
en ik heb pas sinds enkele maanden een diagnose en dat van een dokter die zelf cvs heeft. Voor hem waren de symptomen overduidelijk. Wat betreft nieuwe vriendschappen maken of oude onderhouden, dat is eigenlijk onmogelijk omdat ik op voorhand nooit kan zeggen hoe ik me zal voelen.Het ergste vind ik dat je zo verdomd moe bent en tegelijk opgefokt ( alsof er een neurologische storm in je hoofd woedt). Je kan niet meer adequaat reageren op situaties. Daarom dat ik zoveel mogelijk mijn mond houdt op mijn werk.
Ik werk voltijds en dat is heel moeilijk vol te houden. Ik neem wel terug methadone ( ik ben een oud drugsverslaafde) en dat tempert de storm in mijn hoofd. Om niet verslaafd te worden neem ik dit maar enkele keren per week.
Voor de rest zit ik meestal alleen thuis.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Boris

dan zal de therapie Low Dose Naltrexone je zeker kunnen interesseren.
Lees er meer over in het topic op dit forum. Ik hou mijn vorderingen bij in een blog.

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... naltrexone

http://opstaanmetcvs.blogspot.com

Ben er voor de tweede keer met begonnen begin september. Ik vind de resultaten zéér aanmoedigend.

De eerste keer gestopt wegens teveel pijn. Daar heb ik ditmaal een oplossing voor gevonden en/of had ik inmiddels extra endorfinen aangemaakt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie