Kiss – Kidd theorie

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Kiss – Kidd theorie

Bericht door mehans »

Dit gaat over het gebrek aan controle van de stand van de nekwervels vlak na de geboorte, waar in het verleden niet werd opgelet,
met als gevolg dat er jaren later allerlei pijnklachten en gebreken werden vastgesteld.

Voor diegenen die op zoek zijn naar een fysieke oorzaak voor onze symptomen, lijkt me dit wel een richting om verder uit te zoeken.

uitgebreide info op : http://www.kiss-kinderen.nl/
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Kiss – Kidd theorie

Bericht door mehans »

zijn er nog mensen die geïnteresseerd zijn

om hier een aparte rubriek " fysische behandelingen/ oorzaken "

op te starten.

het lijkt mij dat een groot deel van de aanwezigen hier hun hoofd vol hebben

over XMRV en supplementen, dat er geen plaats meer is, om mogelijke fysieke oorzaken

te overwegen.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Kiss – Kidd theorie

Bericht door mehans »

Wikipedia:

" KISS staat voor Kopgewrichten Invloed bij Stoornissen in de Symmetrie of in het Duits Kopfgelenk-Induzierte Symmetrie-Störung.

Het zou een klemming ter hoogte van de halswervels betreffen, die vele gevolgen heeft voor de patiënt. Het is veelal een gevolg van de geboorte (bv. bij gebruik van de zuigklok of tang, of ook bij een bevalling via keizersnede).

Door de Vereniging tegen de Kwakzalverij en de meeste reguliere geneeskundigen wordt het syndroom als niet-bestaand gekwalificeerd. "

Een tijdje geleden vernoemde mijn fisiotherapeut dit al eens,
gisteravond begon de voetreflexoloog er ook over.

Ik begin te denken dat het inderdaad die kant wel eens zou kunnen uitgaan.
Ons lichaam is inderdaad een verzameling van zovele onderdelen die allemaal tesamen,
ons laten functioneren.

Als dan bij de geboorte minuscule kwetsuren plaatsvinden, zou op de lange
termijn heel wat van de werking van die onderdelen kunnen verkeerd gaan,
en van het één komt het ander . . .

Dit zou dan verklaren dat er ook op jongere leeftijd zich reeds
vergelijkbare problemen voordoen.
In feite kan ons ganse systeem ervan in disbalans geraken.

Vandaar misschien ook die mysterieuze waas rond deze aandoening ?
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Kiss – Kidd theorie

Bericht door mehans »

mehans schreef:Wikipedia:

" KISS staat voor Kopgewrichten Invloed bij Stoornissen in de Symmetrie of in het Duits Kopfgelenk-Induzierte Symmetrie-Störung.

Het zou een klemming ter hoogte van de halswervels betreffen, die vele gevolgen heeft voor de patiënt. Het is veelal een gevolg van de geboorte (bv. bij gebruik van de zuigklok of tang, of ook bij een bevalling via keizersnede).

Als dan bij de geboorte minuscule kwetsuren plaatsvinden, zou op de lange
termijn heel wat van de werking van die onderdelen kunnen verkeerd gaan,
en van het één komt het ander . . .

Dit zou dan verklaren dat er ook op jongere leeftijd zich reeds
vergelijkbare problemen voordoen.
In feite kan ons ganse systeem ervan in disbalans geraken.
Jarenlang Assymetrie van wervels misschien ook mogelijke oorzaak van chronische pijn met bijhorende vermoeidheid ?
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Kiss – Kidd theorie

Bericht door semma »

Het is natuurlijk wel een mogelijkheid, iets om naar te kijken.
Ik neem aan, dat daar bij naar gekeken is door de chiropractor. Zij kijken naar de wervelkolom omdat niet goed zittende wervels de in- en de uitgaande zenuwen kunnen hinderen.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Kiss – Kidd theorie

Bericht door rie »

Valt mij al langer dat veel mensen met fybromyalgie ook de ziekte van Scheuermann hebben en een kyfose ("bochel"), net als ik zelf.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Kiss – Kidd theorie

Bericht door semma »

Daar heb ik nooit eerder van gehoord.
Natuurlijk is een bochel een grote belasting voor het lichaam, incl. het spierstelsel en alles wat daar direct bij betrokken is.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Kiss – Kidd theorie

Bericht door rie »

semma schreef:Daar heb ik nooit eerder van gehoord.
Natuurlijk is een bochel een grote belasting voor het lichaam, incl. het spierstelsel en alles wat daar direct bij betrokken is.
klopt, een vergroting van je longen bv
Plaats reactie