Kanker als Chronische Ziekte

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

vlindertie schreef:@Petraroos: hemel wat ben ik blij dat ik je niet gekwetst of beledigd heb met mijn posts.
Ik bedacht me later pas dat ik misschien niet zo heel diplomatiek was. Ik moest het gewoon kwijt zonder erbij na te denken.
Inderdaad weet jij als geen ander hoe het is om kanker te hebben en dat wil je toch inderdaad niet als chronische ziekte?! Gelukkig heb jij het overleefd en heb je de hel doorstaan en ik hoop echt dat je dat nooit meer hoeft mee te maken.

Liefs, Vlindertie

lieve Vlinder

maak je geen zorgen hoor,natuurlijk heb je me niet gekwetst,
je verhaal is zo echt en integer ,ik vond het fijn om er over te schrijven,ik hoop dat ik jullie niet al te veel afschrikt, of bang maakt.
ik voelde weer iets van yes,we blijven ondanks onze vermoeidheid,toch strijdbaar.goed geschreven hoor.
en het moet zeker GEEN chronische ziekte worden,
ME en al de andere infecties en de rest is al genoeg.


lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

@Petraroos,

Mijn hemel, wat moet dat moeilijk voor je zijn geweest! Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je op zo'n moment in de overlevingsstand schiet! En weer helemaal gaat voor het leven en overleven op dat moment.

Ik denk dan wel eens; geef mij een dodelijke ziekte dan is het tenminste afgelopen, maar hoe ik echt zou reageren bij dat bericht zou best wel eens vergelijkbaar kunnen zijn met jouw reactie toen. Dat weet je toch pas als het je echt overkomt. Echt geconfronteerd worden met de dood is natuurlijk heftig...

Liefs, Marije
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

marije3 schreef:@Petraroos,

Mijn hemel, wat moet dat moeilijk voor je zijn geweest! Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je op zo'n moment in de overlevingsstand schiet! En weer helemaal gaat voor het leven en overleven op dat moment.

Ik denk dan wel eens; geef mij een dodelijke ziekte dan is het tenminste afgelopen, maar hoe ik echt zou reageren bij dat bericht zou best wel eens vergelijkbaar kunnen zijn met jouw reactie toen. Dat weet je toch pas als het je echt overkomt. Echt geconfronteerd worden met de dood is natuurlijk heftig...

Liefs, Marije
hallo'' Marije,3''

het overleven is toch een oerinstinkt van de mens.
vandaar die overlevings stand.
ik denk dat die in ieder mens zit.
maar jou gedachten over een dodelijke ziekte begrijp ik best hoor,
ME hebben is ook zo zwaar,dat je gedachten wel eens die kant uit kunnen gaan.
liefs en sterkte

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie