Kanker als Chronische Ziekte

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Vandaag weer zo´n bericht op de radio waarvan ik helemaal de kriebels kreeg: er komen 20 alcohol-coma klinieken door heel Nederlandbij de 4 die ze nu hebben, omdat steeds meer jongeren zich zo volgooien met drank dat ze ervan in coma raken. 2009 500 van die kinderen en in 2010 700 van die kids. Nou sorry hoor, maar dat is toch gvd te erg voor woorden! Wij worden niet geholpen, maar de onverantwoordelijke jeugd mag zich kapotzuipen en dan worden ze ook nog lekker opgevangen met ons geld.
De wereld is echt mesjokke!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Oneerlijkheid zegeviert...

Misschien als wij ons ook vol gaan zuipen en dat soort dingen i.p.v. het eeuwige gezonde dieëten, enz. worden wij ook serieuser genomen!? :D
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ja Marije, ik denk ook wel eens; hoe bonter je het maakt, des te beter je het hebt in dit land.
Bah!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Alcoholiekers met lever- of pancreasproblemen worden geholpen. Zware rokers die kanker krijgen worden behandeld. Voor drugverslaafden zijn er afkickcentra en nu worden klinieken opgericht voor comazuipers. Dit laatste te gek voor woorden.
Wat voor zware misdaad hebben wij gedaan om niet geholpen te worden?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi marije,
marije3 schreef:Misschien als wij ons ook vol gaan zuipen en dat soort dingen
Moeten degenen, :lol: zoals ik, met een gevaarlijke alcohol-intolerantie niet gaan doen, hoor, want dan gaan wij dood. En dat wil ik nog niet :lol:!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 12 feb 2011, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,
vlindertie schreef: Wij worden niet geholpen, maar de onverantwoordelijke jeugd mag zich kapotzuipen en dan worden ze ook nog lekker opgevangen met ons geld. De wereld is echt mesjokke!
Ik begrijp heel goed jouw gevoel, meis. Voor ons ME/CVS-ers wordt veel te weinig gedaan.

Maar, een aandachtspuntje: dat onverantwoordelijke van de jeugd klopt niet altijd. Het ligt voor een groot deel bij de ouders en de opvoeding van die kinderen/jeugd.
Ik heb vorig jaar ook eens een TV-programma gezien van jongeren die zich in coma zopen en waar de ouders van werden geïnterviewd. Helaas, waren er toch veel van die ouders, die kun kinderen onder de 10,11,12 al met alcohol in aanraking hadden laten komen. En dat de normaalste zaak vonden i.p.v. hun kroost goed voor te lichten over alcohol. En bovendien zelf behoorlijke innemers waren in het bijzijn van kinderen, onder het motto "voor de gezelligheid". Tssjaa, welk voorbeeld geef je dan zelf als volwassene aan je kids? :roll:....

En dat de ouders werden gewezen op de gevaren van aantasting van de hersenen bij alcoholgebruik van hele jonge kinderen 10,11,12, dat kon die ouders ook niets schelen onder het motto "dat het allemaal wel mee zou vallen", of "wij hebben vroeger ook lol gehad, dus laat ze toch, je bent maar een keer jong"......

Artsen hebben al een paar keer gewaarschuwd over de toename in de toekomst van het syndroom van Korsakov (had Ramses Shaffy ook) onder jonge mensen. Voor die kosten gaat de gehele maatschappij dan ook weer opdraaien in de toekomst.

:idea: Er ligt een hele grote taak bij de ouders/opvoeders, die tot nu toe nog wel eens behoorlijk wordt verzaakt. Als die taak eens wat beter zou worden opgepakt, zouden er vast veel minder coma-zuipers zijn.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 12 feb 2011, 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik ken wel iemand met levercirosse door te veel alcohol en die kreeg geen nieuwe lever omdat ze alcoholiste was.
Dus, gaan drinken lijkt me toch idd geen goed idee! :wink:
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

yarwen schreef: Wat voor zware misdaad hebben wij gedaan om niet geholpen te worden?
Mooie uitspraak @Yarwen: hoezo misdaad loont niet?
Gast

Bericht door Gast »

@Yarwen:



ik dacht exact hetzelfde vanmorgen
je zou deze reactie ook kunnen plaatsen onder:
topic:wat zou jij een politiker mee willen geven:hartekreet
en zij krijgen medische zorg, begeleiding,uitkering etc etc

of het zou al genoemd zijn, maar ik vind hem ijzersterk
groetjes
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Louisa: ja ik snap ook wel dat een groot deel van de verantwoording bij de ouders ligt, maar kom op, zelfs tieners kunnen toch hun hersens gebruiken! Onee, want die hebben ze kapotgezopen........
Maar dan nog stel ik er mijn vragen bij waarom zij dan wel geholpen worden met centra en klinieken verspreid door het hele land, en dat wij bij maximaal drie centra terechtkunnen, waarvan de 1 denkt dat we gek zijn, er 1 is die een stoute dokter had en nummer 3 een zieke dokter heeft. Je praat over 700 kinderen tegen 30.000 ME/CVSsers. Beetje oneerlijk verdeeld dacht ik zo. Wij worden geacht onze verantwoording te nemen in rust, medicatie en weet ik veel hoeveel therapieën, inclusief psycholoog en dan moeten we ons ook nog verantwoorden bij diverse instanties en die in de buidel tasten. Het is wat mij betreft tijd dat die ouders en kinderen eens voelen wat het is als ze hun verantwoording niet nemen!!!!!

Ik ben nogal opstandig by the way.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,

Ik begrijp jouw boosheid hierover, meis, echt!
Voorlopig trekken wij ME/CVS-ers nog aan het kortste eind. Maar, ik hoop dat daar in de nabije toekomst verandering in zal komen.

En, die kids van 12, 13, 14 kunnen hun hersenen zeker gebruiken, maar als je thuis niet goed voorgelicht wordt, dan is de kans op coma-zuipen groot. En kids in de pubertijd overzien vaak helemaal de consequenties niet, daar hebben zij nu juist hun ouders voor nodig. En die laten het vaak afweten....

:idea: Professor Eveline Crone doet heel interessant onderzoek naar het "puberbrein". Haar boek(en) zouden veel ouders eens moeten lezen.

Groetjes, Louisa
Gast

Bericht door Gast »

Dag Marije, Alhoewel ik zo positief mogelijk probeer te denken in dit leven moet ik toegeven dat ik daar ook aangedacht heb.
Doch soms denk ik van och laat me ineen zakken en snel sterven zoals bij een hartinfakt
En idd. Janneke mijn zoon van 12 jaar zei ooit tegen mij oma is 70 jaar voorbij en die kan dan jou
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeie morgen ,Vlindertje

wat erg voor je dat je je moeder hebt verloren aan kanker.

wat goed van je ,hoe je die mevrouw te woord stond,knap hoor.,
je hebt zo gelijk,en het zo sterk verwoord.

ik kan niet meer zo beleefd zijn ,als het om zulke telefoontjes gaat ,
ik ga er niet meer op in ,ik hang gewoon op.
ik wil niet meer verdrietig of kwaad worden ,op momenten op hun tijd
wanneer ze zomaar bellen,en ik misschien net lekker ontspannen was.

toen ik kanker kreeg,had ik al 11 jaar ME, en was behoorlijk ziek.
ik dacht ook wel eens ,hoelang moet dit nog zo verder.
en had ook wel gedachten ,over de dood.
maar toen ik de boodschap kreeg dat ik longkanker had, die kwaadaardig en levens bedreigend was, gingen heel mijn geest en lijf toch in de overlevingsstand. en na een gesprek met mijn longarts ,over de kansen,
en over mijn ME of ik dacht dat ik er de kracht voor had,ben ik toch de behandeling in gegaan. met steun van mijn kinderen en de longarts,en zoveel lieve mensen,en arsten en verpleegkundigen.
ik heb maandenlang Chemokuren van 24uur per keer gehad,
daarna het weghalen van mijn long,waarbij van alles mis ging .
ik heb maanden met een emmertje in mijn armen gelegen (kotsend)
en heel veel pijn.
het was echt de hel.
ik heb het gered, en ben nu schoon en 5 jaar verder.
en ben blij dat ik het gered heb.
maar ben ook bang,mocht het terug komen,ik zou niet weten of ik het weer aan zou kunnen of willen.

en dan willen ze er een chroniese ziekte van maken???????
ik weet niet wat ik las!!!!!!!!!!!11
dat is zeker weer iets dat verzonnen is door gezonde mensen
om geld te verdienen.
hoe durven ze, wat een dommigheid ,om zo te denken,
met zulke oogkleppen op.
net wat je schrijft Bloemmetje,moet je dan chronies aan de chemo?
ze weten echt NIET waar ze het overhebben.

ik heb respekt ,en begrip voor al jullie meningen,
het is en blijven moeilijke levens vragen ,en voor allebij de kanten is
wat te zeggen.

heel veel kracht en moed voor ons allemaal.

lieve groetjes
petraroos.
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Petraroos,
Je hebt ook al een hele strijd achter de rug...
Gelukkig ben je nu al van de kanker verlost!
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@Petraroos: hemel wat ben ik blij dat ik je niet gekwetst of beledigd heb met mijn posts.
Ik bedacht me later pas dat ik misschien niet zo heel diplomatiek was. Ik moest het gewoon kwijt zonder erbij na te denken.
Inderdaad weet jij als geen ander hoe het is om kanker te hebben en dat wil je toch inderdaad niet als chronische ziekte?! Gelukkig heb jij het overleefd en heb je de hel doorstaan en ik hoop echt dat je dat nooit meer hoeft mee te maken.

Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Plaats reactie