spontane genezing

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik geloof (helaas) niet dat een menselijk lichaam spontaan kan herstellen/genezen van een actief menselijk retrovirus.......
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ok, dank jullie;
het beeld van de ME-lijders hier is wel duidelijk;
ik ben benieuwd wat ze in Nijmegen zouden zeggen.

@Henny - wat heb jij gedaan om beter te worden ?
is je verhaal ergens te vinden ?

@ verlorengezondheid:
Over retrovirussen - voor zover ik weet het veschil tussen retro-virusseen en andere virussen is de manier van vermenigvuldigen - kopie van de RNA of zo;
ik weet niet of het noodzakkelijk leidt tot "geen genezing";


en voor ons allen - een volledige genezing toegewenst en een zo vol mogelijk leven !




___________________
I ain't going nowhere . . .
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Wat bij de een met ME werkt, werkt lang niet altijd voor een andere met ME en eht speelde 10 jaar gelden..

Even kort gekopieerd uit een andere post:

Met vitaminen, mineralen, homeopatische middelen, melatonine, diëten, ademhalingsoefeningen, o.a. autonome zenuwstelsel in balans brengen met acupressuur, etc. Nog steeds krijg ik geen koorts bij ziekte en voelt er alsof er nog wat zit en slaapt. Ik voel me echter geen patiënt meer.)
Maar het heeft wel een klap geld, veel zoekwerk, veel tijd en experimenteren gekost. Ook soms een hevige terugslag gegeven.

Nu zou ik bijvoorbeeld me ook zeker in LDN ( zie http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-3817.html ) verdiepen en misschien wel andere hier genoemde middelen/methoden.


Wat heel essentieel is in mijn ogen is niet voor totale genezing te gaan (dan was ik in alles teleurgesteld en vond ik dat niets werkte) maar blij zijn met kleine beetjes winst. Die winst kwam schommelend, dus met terugvalllen. Daarom is het ook handig om te kijken hoe de situatie een halff jaar geleden was om te beoordelen of iets wel of niet werkt. Van goede dingen kreeg ik vaak eerst ook een terugslag. Alle extra energie stopt het lichaam eerst in herstel ipv extra energie om meer dingen te doen. Daarom is tijdig rusten heel belangrijk. En grenzen respecteren ook. Ben benieuwd wanneer Nijmegen dat doorkrijgt......

Goede jaarwisseling, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

she schreef:@ verlorengezondheid:
Over retrovirussen - voor zover ik weet het veschil tussen retro-virusseen en andere virussen is de manier van vermenigvuldigen - kopie van de RNA of zo;
ik weet niet of het noodzakkelijk leidt tot "geen genezing";
Het leidt in ieder geval niet tot verbetering, het retrovirus wordt o.a. ook gelinkt aan borstkanker, prostaatkanker en A-typische MS......
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

mizza schreef:Spontane genezing voor mij: nee.

Ik denk wel dat als ik dertien jaar geleden naar de signalen had geluisterd en had ingegrepen, dat het nu minder erg was geweest. Het blijven doorgaan op karakter totdat ik instortte, deed net het tegenovergestelde ...

Heb dezelfde fout begaan en denk er dus net hetzelfde over.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

@ She,
In de volgende link kan je zien waar mogelijk winst te behalen is in de ervaring van een boel andere mensen.
Met dank aan Emootje; Overzicht van de effectiviteit van verschillende CVS behandelingen.
http://www.curetogether.com/chronic-fat ... popularity

Van het rechter deel van het bovengedeelte heb ik bijna alles (met enig effect) gedaan. Het stopt bij de pijnstillers en de (reguliere?) antibiotica (die heb ik niet gedaan). Procenten verbetering bij elkaar sprokkelen. Van het linker bovengedeelte EFT, meditatie en voor de rest nog melatonine, b-12 en wat heel langzaam uit een speciaal sportprogramma voor mensen met FM en ME geleidelijk opgevoerde beweging icm specifieke hartslagverlagende ademhalingsoefeningen.

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

spontane genezing...

Misschien als we met z'n allen te voet naar Lourdes gaan...
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ karolien: LOL, ik kom de straat niet eens lopend uit.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

she

==wellicht ff vloeken in de kerk, maar:
zouden mensen die (een beetje) beter zijn geworden dit forum hebben verlaten, omdat ze zich gewoon kunnen redden ?==

Voor een voorbeeld van enig herstel:

Zie mijn oproept naar ene Rianne.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Annac: logisch als jeafstand kunt doen van deze nare ziekte dat je er ook heel hard van weg rent. Bovendien lijkt het me dat wanneer je een beetje hersteld bent, je je handen vol hebt aan het leiden van je gewone leven.
Toch zou het voor de achterblijvers fijn zijn er af en toe nog eens wat van te horen.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

En wat zou je dan willen horen?
Hoe stel je je dat voor?

Ik overweeg om binnenkort niet meer op het forum te schrijven. Mocht ik nog wat kunnen betekenen, heb ik graag ideeën.

Misschien wordt het bij voldoende antwoorden wel een nieuw topic met een titel zoiets als:wat zou je nog willen horen van mensen die een stukje of meer hersteld zijn?


Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
laura
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2011, 21:56

helaas geen spontane genezing

Bericht door laura »

Hallo allemaal, nieuw hier en helaas ook geen spontane genezing voor mij.

En voordat we ons allemaal voor de kop slaan omdat we maar doorgerend zijn en voordat we onszelf verwijten dat we onszelf daardoor uiteindelijk alleen maar zieker hebben gemaakt: mijn zus heeft OOK ME/CVS en zij was heeeeel wat verstandiger maar met al haar verstand lag ook zij na een aantal jaren uitgeput op de bank.

Pas na anderhalf jaar antibiotica (doxycycline) is zij weer overeind gekomen, zodanig dat zij weer 3 dagen kon gaan werken (waarna er helaas niet veel energie meer overblijft, maar goed, 3 dagen ... ik zou er voor tekenen!).

Ik ben sinds oktober 2009 ook bezig met doxycycline, jammer genoeg nog maar weinig vooruitgang.

Anyways, nee, spontane genezing... I WISH!

Laura, 14 jaar ziek, waarvan de laatste 2 jaar vrij ernstig.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

helaas geen spontane genezing

Bericht door marlène »

Welkom Laura

Tjonge dat is wat, samen met je zus ziek zijn. Je ouders zullen zich best zorgen maken.

Misschien heb je er wat aan, ik experimenteer succesvol met:
- neuraal therapie
- GAPS dieet
- supplementen
- Low Dose Naltrexone (LDN), zie ook het topic op het forum

en hou de vorderingen en alle informatie die ik vind bij in een webblog.

Groetjes,

Marlene
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

helaas geen spontane genezing

Bericht door vlindertie »

@ henny: wat ik zou willen horen?
Nou, wat is de meeste verbetering die je hebt gemerkt bijvoorbeeld. Is dat het algehele beeld, of voornamelijk de vermoeidheid? Blijf je de pijn houden? Hoe functioneer je nu? Wat is het grootste verschil dat je voelt? Hoe gaat je omgeving ermee om nu je je beter voelt? Hoe blijf je op je grenzen letten, ondanks je hoera gevoel? Welke dingen kun je nog steeds niet doen? Welke dingen kun je nu wel doen? Wat heb je, achteraf gezien, het meeste gemist?

Zoiets.

Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Vlindertie :D ik denk hetzelfde als jou en ik zou het ook zo prettig vinden als mensen die verbeterd zijn nog iets van zich zouden laten horen....
Een stukje hoop is wel erg prettig :wink:
Plaats reactie