spontane genezing

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

spontane genezing

Bericht door she »

Er wordt gezegd dat als de klachten niet al te heftig zijn en niet al te lang geduurd hebben, een kans op spontane genezing bestaat in 5%-30% van de gevallen. (wikipedia)
Ik heb een vriendin die ziek werd toen ze +/- 25 was; ze heeft wel rust genomen en heeft haar levenswijze grondig aangepast.
Nu (22 jaar later) is haar situatie hanteerbaar. Ze is niet terug naar 100% draaien, maar is niet meer zo verlamd dat haar leven stilstaat.
Ze is heelnwat alternatieve geneeswijzen afgegaan - maar niets heeft geholpen - alleen rust en tijd.

Wat zijn jullie ervaringen met spontane genezing en verbetering?



________________
I ain't going nowhere !
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

spontane genezing

Bericht door startdust »

spontane genezing, hier denk ik elke avond aan als ik naar bed toe ga. zal ik morge beter zijn?

helaas doe ik dit al 3 jaar 365 dagen per jaar, ik zie het somber in
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

spontane genezing

Bericht door cansada »

Dat zou echt geweldig zijn, maar na 10 jaar geloof ik daar niet zo meer in. :(
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Nee die illusie heb ik niet. Net als die schrijfster zeker die genezen wakker is geworden. Yeah right :roll:
Laatst gewijzigd door JannekeB op 28 dec 2010, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

spontane genezing

Bericht door marlène »

Mirakels zijn van alle tijden. Ik geloof erin sinds ik engeltjes heb gezien dit jaar. En neen, ik ben niet religieus gelovig.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

spontane genezing

Bericht door vlindertie »

Spontane genezing nee. Tijdig ingrijpen en goed voor jezelf zorgen, ja.
Ik denk dat bij de meesten het probleem daarin ligt dat we al tijden niet lekker waren, maar door de huisarts enkel naarpsychologen werden gestuurd zonder aandacht te geven aan het lijfelijke ongemak. Dan ga je maar door en door, want er is immers niets met je aan de hand??
Ik denk dat daarmee de ziekte extra de kans krijgt zich in je lijf te vestigen en kamp op te slaan, waardoor je almaar zieker wordt. Maar we blijven doorgaan, want we hebben niks toch? Totdat je crasht, op welke manier dan ook. En bij de eerste de beste positieve straal in je lijf ga je weeer aan de gang, want je mankeert volgens de artsen nog steeds niets. En zo zak je dieper en dieper weg in de stront.
Wellicht wanneer je de kans hebt/neemt vanaf het begin van je klachten in te grijpen dat je kans op verdere achteruitgang heel groot is. Zo zie ik het tenminste.

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik geloof na 24 jaar ziek zijn niet meer in een spontane genezing.......
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik ook niet meer :( , en ook niet in positief denken of positief in het leven staan, niks van dat helpt mij 1 stap vooruit.
Wat niet wil zeggen dat ik een zwartkijker ben.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@Vlindertje
wat betreft de rust en het tijdig ingrijpen - dit klopt wel met mijn ervaring;
die vriendin van me had idd tijdig gestopt en rust genomen. Netjes nix doen.

Ik blijf me op m'n kop slaan dat ik niet tijdig had gestopt met alles, en maar bleef rennen en geloven dat ik leed aan gebrek aan zelfdiscipline . . .
Wat dat betreft klopt het verhaal van renate dorrestein wellicht wel; ik neem aan dat je op deze schrijfster doelde (vrije beroep, eigen tijd geheel zelf in te plannen; royalties van vorige boeken, de schrijvers-arbeid is niet fysiek inspannend, geen kids om die het leven uit je lijf zuigen); dus is ze beter in staat geweest om rust te nemen en haar leven aan te passen aan de ziekte dan de meeste onder ons; en kunstenaars zijn hoedanook beter in het luisteren naar hun gevoelens/lichaam dan de meeste mensen.

@senna
{Ik ook niet meer , en ook niet in positief denken of positief in het leven staan, niks van dat helpt mij 1 stap vooruit.
Wat niet wil zeggen dat ik een zwartkijker ben.}
Ik ben helemaal meevoelend! dit opgelegde optimisme - alleen hiervan kun je ziek worden ! Bah ! en als je niet optimistisch bent - wordt je verdacht van zwartkijkerij en aldus van "eigenschuld" aan je ziekte , waardoor "dikke bult" jou terecht komt . . .


wellicht ff vloeken in de kerk, maar:
zouden mensen die (een beetje) beter zijn geworden dit forum hebben verlaten, omdat ze zich gewoon kunnen redden ?




__________________________
I ain't going nowhere !
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Senna je bent geen zwartkijker maar het is heel logisch dat je negatiever in het leven staat als je ziek bent en ook nog eens onbegrepen.....dat lijkt mij heel logisch en dat geldt zeker ook voor mij hoor ik ben ook geen zwartkijker maar zo af en toe ie ik het echt niet meer zitten....
Gebruikersavatar
mizza
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 dec 2010, 12:21

Bericht door mizza »

Spontane genezing voor mij: nee.

Ik denk wel dat als ik dertien jaar geleden naar de signalen had geluisterd en had ingegrepen, dat het nu minder erg was geweest. Het blijven doorgaan op karakter totdat ik instortte, deed net het tegenovergestelde ...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Spontane genezing daar geloof ik niet in, wel dat er altijd een kans blijft bestaan dat het lichaam zich na verloop van tijd hernieuwt, verbetert tot een fijner niwo. Dat hoop ik tenminste. En er bestaan heus witte raven. Ik wou dat ik er eentje was. Maar het blijft me moed geven in donkere tijden. Ik verlang al niet meer naar genezing, voor verbetering tot meer zelfstandigheid zou ik daarentegen heel wat over hebben.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

het beeld is duidelijk, maar toch....
een vriend van een vriendin van me lag 7 jaar op de bank.
Op een gegeven moment stond hij weer op.
Er was geen sprake van 100% functioneren meer - maar wel degelijk van weer lopend bestaan !

wellicht moet ik die vriendin ernaar vragen om in contact te komen met hem.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Spontane genezing heeft bij mij geen kans gekregen. Daar had ik niet genoeg geduld voor. Eigenlijk geloof ik er niet zo in.
Het herstel (in van 3 uur per dag van bed en bank af (ruim 10 jaar geleden) tot nu 15 uur) wat ik het geboekt ging tergend langzaam en ik heb er veel moeite voor gedaan en regelmatig mijn neus gestoten.

Andere mensen die ik een flink stuk heb zien herstellen hadden er ook veel tijd voor nodig en het ging zeker niet vanzelf.

Hartelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

genezen

Bericht door petraroos »

Samengevoegd. Louisa, moderator ME-gids.net

Genezen van ME?

na 16 jaar ME geloof ik natuurlijk allang niet meer in
spontane genezing,net zo min als in Sinterklaas,
ik heb alles gedaan wat in mijn vermogen lag
om beter te worden .nou mooi niet.
mensen die wel spontaan genezen zijn,
zouden van respect tonen als ze ons op de hoogte zouden houden over
hoe dat gegaan is
ik lees al 16 jaar het MEDIUM blad,
en heb daar ook nog nooit een spontane genezing gelezen,als ze er al waren ,hebben ze er ook niet over geschreven, of het waren er zo weinig dat het niet opgevallen is ,voor zo ver ik weet.
lieve groetjes
petraroos.
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie