Gevolgen weinig bewegen

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

ja, ik ben het ook met je eens VGM.
ik denk nl. dat gewone fysio helemaal niet goed is voor me'rs.
dit heb ik ook gevolgd, ging eerst erg achteruit, daarna niks geen conditie opbouw
het blijkt dus gewoonweg geen goede ysio voor mij
wel de fysio die ik nu volg, maar deze wordt volgens mij niet zo gegeven, vandaar dat de meeste mensen sterk achteruit gaan
ik heb via mijn inspanningsarts,die bij een fietstest gecontateerd had dat ik maar 31% zuurstofopname in de spieren had,de op maat gemaakte oefeningen gekregen, en kom nog bij hem voor controle binnenkort.
doordat mijn spieren zo zwak waren kunnen ze ook niet voldoende zuurstof opnemen(mitochondrienprobleem?)
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

JannekeB schreef:Autorijden valt mij ook steeds zwaarder, ik kan steeds kortere stukjes rijden :?
Was net nog aan het denken: doe ik niet te weinig? Meteen dacht ik: ja maar ik kan ook niet méér..... en méér doen betekent achteruitgang, geen vooruitgang(wat wel de algemene opvatting is).
Moet je kijken hoe je gebrainwasht wordt en gaat twijfelen aan jezelf!
Dit vind ik heel herkenbaar. Zelf denk ik vaak dat ik moet bewegen, wandeling maken etc. Maar het gaat nu gewoon niet. Toch blijf ik die "druk" voelen om te bewegen. Ik ben bang anders nog meer terug te vallen en in gewicht aan te komen. Het enige wat ik nu kan is wat in huis lopen en kleine stukjes bij winkels. Maar daar houdt het wel op. Beweeg ik teveel dan word ik onstabiel en krijg ik problemen met lopen, ik lijk dan wel dronken.
Gebruikersavatar
dejurgen
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 sep 2013, 14:31

Bericht door dejurgen »

Te veel bewegen voel ik de dag zelf, te weinig bewegen voel ik na een week. Een beetje beweging, binnen de eigen grenzen, doet me dus goed en helpt me herstellen.

Het is voor mij daarbij belangrijk naar mijn eigen lichaam te luisteren. Wat ik geleerd heb, is dat een kleine opwarming mij deugd doet. Ik kan daardoor minstens de helft meer verzetten.

Zelfs voor eenvoudige "sporten" zoals de afwas doen of enkele trappen opgaan ga ik vaak de armen en benen wat loswerken. Dat klinkt er over, maar als voor ons dit even zwaar is als stevige sport voor een ander dan is een goede opwarming voor deze "sport" net als bij alle andere sporten aan te raden. Het helpt mij alvast goed vooruit.
Plaats reactie